Test drive Volkswagen T-Cross 1.0 95 CP – Polo se crede Touareg

Volkswagen T-Cross (17)

Polo Cross s-a făcut mare și și-a schimbat numele? Așa pare! Și pare că și-a luat doza zilnică de multivitamine! Construit pe platforma mașinii de oraș, noul Volkswagen T-Cross seamănă câte un pic cu fiecare dintre frații săi la înfățișare. Dar oare cu cine seamănă la personalitate? Haideți să vedem. Avem la test T-Cross cu motor 1.0 pe benzină, cu 95 de cai putere.

FOTO: Bogdan PARASCHIV

T-Cross este costumul îmbrăcat de Volkswagen pentru a participa la balul mascat al SUV-urilor mici. Mini SUV-ul meu, în nuanța Limestone Grey Metallic (438 de euro), are alură de maxi. E mai mic ca T-Roc, care e mai mic ca Tiguan, care e mai mic ca Touareg, care e cel mai mare SUV de la Volkswagen în Europa.

Volkswagen T-Cross (20)

Prezentat în toamna anului trecut, T-Cross este construit pe platforma MQB A0 a grupului, pe care o au la bază Polo, SEAT Ibiza, SEAT Arona și mai nou, Skoda Kamiq. Dar parcă se teme să o recunoască și are atitudinea de “Eu nu sunt un pitic!” Ba ești, și unul chiar foarte simpatic! Atât de simpatic încât 800 de români au comandat deja unul. Ai auzit, Captur?

Grila lui Touareg cu farurile lui Polo, un profil bine proporționat și un spate robust, tăiat de banda care unește stopurile, și SUV-ul e gata. Scrie T-Cross mare sub plăcuța de înmatriculare, ca să știi cu cine ai de-a face. Este mai pătrățos ca rivalii din segment și inspiră mai multă forță.

Volkswagen T-Cross (16)

T-Cross are 54 mm în plus în lungime, 138 mm în plus în înălțime și 100 de kilograme în plus față de Polo. Ampatamentul celor două este același. Look-ul acesta agresiv și musculos îți dă senzația că poți să te aventurezi pe orice tip de drum, indiferent cât este de greu. Nu se pierde cu firea pe drumuri neasaltate. Cât despre off-road veritabil, ar fi bine să lași asemenea aventuri în fața fraților mai mari și mai capabili. T cel Mic respiră aerul mini-SUV-urilor de oraș. Și nici nu poate fi comandat cu tracțiune integrală.

Și oricât de bad boy vrea să pară, T-Cross este blând. Cel puțin în versiune 1.0 TSI cu motor cu 3 cilindri cu 95 de cai putere și transmisie manuală cu 5 rapoarte. Simt uneori că are nevoie de mai mult pentru a trage lejer cele 1250 de kilograme ale mini-SUV-ului. Pentru asta, poate fi comandată versiunea de 115 cai și transmisie manuală cu 6 trepte. Merită upgrade-ul pentru nici 650 de euro în plus. Este disponibilă în gamă și cutia automată, o soluție bună pentru o mașină gândită pentru oraș.

Volkswagen T-Cross (1)

Motorul în trei cilindri nu transmite vibrații și zgomot în cabina bine insonorizată.Nu am reușit însă, să ne apropiem de consumul mixt anunțat de producător, de 4,9 l/100 km mixt. Indicatorul de bord nu a vrut, în ruptul capului, să coboare sub 6,9 l/100 km.

Noi avem echiparea Life și este sobră intenționat. Style, în schimb, îți dă multiple posibilități de personalizare. Poți alege accente colorate la interior sau jante colorate, plafon în culoare contrastantă. Sunt disponibile 12 culori, 8 designuri diferite de jante, 6 look-uri diferite de bord și 14 culori pentru tapițerie. Și toate acestea pentru că T-Cross este despre noua generație, o generație mereu în alertă și în tendințe. Tot pentru această generație, hot spot-ul de la bord este un mare atu. La fel sunt cele două porturi USB din față, încă două în spate, spațiile mari și generoase de depozitare, inclusiv un sertar sub scaunul pasagerului din față, în care poți ascunde o tabletă, de exemplu (vezi mai jos, în galeria foto).

Volkswagen T-Cross (2)

Ușile cu deschidere largă îți dau o mână de ajutor la urcare și coborâre. E plastic tare pe bord, dar nu ai de ce să ții mâna acolo, că ești prea ocupat să o ții pe volanul multifuncțional îmbrăcat în piele. Și bancul ăla zicea “Cu o mână conduce și cu una se uită pe geam” ? Nu e niciuna pe bord!

Spațiul interior este foarte modular. Bancheta spate culisează până la 14 centimetri față-spate, iar în funcție de poziția ei, volumul portbagajului variază între 385, cu 5 litri mai mult ca la Golf, și 455 litri. Dar în acest caz, ocupanții banchetei vor suporta doar drumuri scurte. Tot ei vor duce lipsa unei cotiere. Și scaunul pasagerului din față se rabatează, pentru ca tânărul posesor de T-Cross să aibă loc pentru placa de surf.

Volkswagen T-Cross (4)

Echiparea de bază Life aduce stanadard la bord un sistem multimedia Radio “Composition Color” cu ecran tactil de 6,5 inci, dar noi a beneficiat de prezența ecranului mai mare, de 8 inci. sistemul de navigație Discover Media costă 500 de euro. Noi am dus lipsa indicatoarelor de bord digitale, care costă 353 de euro.

Personaj central într-o campanie intensă de promovare, care a durat luni bune și care nu a făcut decât să sporească nerăbdarea, T-Cross a venit târziu în segmentul SUV-urilor mici. Așa că Volkswagen știa că mini-SUV-ul are nevoie de o mână de ași pentru a-i prinde din urmă pe rivalii de la Renault, Volkswagen T-Cross (14)Peugeot, Kia și Hyundai. T cel Mic aruncă o carte serioasă în joc la capitolul “siguranță”, pentru că este echipat standard cu sistem de frânare de urgență cu detectare a pietonilor, avertizare la traficul din spat și asistent de bandă.

Prețul de pornire este de 16.370 de euro. Renault Captur cu motorul entry-level pornește de la 13.400 de euro, așa că trebuie să joace bine ca să câștige războiul cu cel mai popular SUV mic din Europa.

 

Verdict

A meritat așteptarea. T-Cross este tot ce sperau fanii tineri să primească de la Volkswagen. Nu e tocmai cel mai ieftin din segment, dar are personalitate, că doar încearcă să-i calce pe urme fratelui Touareg. T cel mic are aura tipică SUV-urilor Volkswagen, cu un plus de fler, care să-i atragă pe cei tineri în capcana trendy a mașinilor de oraș cu gardă mare la sol.

Adaugati comentariu