Test drive Range Rover Evoque – Știu ce-ai făcut vara trecută

Test drive Range Rover Evoque (1)

Știu ce-ai făcut vara trecută. Știu exact! Mi-aduc aminte că te-am văzut în expediții pe terenuri grele. Mi-aduc aminte și ce purtai. Un costum alb-negru. Îți stătea bine, dar camuflajul nu lăsa mare lucru la vedere. Mai bine îți stă acum, când, după milioane de kilometri de teste ale inginerilor Land Rover, te-am luat și eu la test! Pun la încercare Range Rover Evoque P250 AWD SE.

Foto: Bogdan PARASCHIV.

Seamănă cu Velar, dar vine cu atitudinea de “Eu sunt eu!” E arogant și stilat, la fire și la port, sexy ca o pereche de pantofi stiletto, și pare agresiv ca un killer. În 2012, a fost desemnat Women’s World Car of the Year. Deși preferat de femei, Evoque arată foarte masculin. Poate acesta să fie motivul? Mercedes-Benz GLA, Audi Q3, Volvo XC40 și BMW X1 îl privesc fără reacție.

Test drive Range Rover Evoque (5)

Range Rover Evoque este mai mare în orice direcție, dar păstrează dimensiuni compacte: 4.371 mm în lungime (+1 mm față de generația anterioară), 1.649 mm în înălțime (+14 mm) și 2.100 mm (+115 mm) în lățime măsoară noul Evoque. Capota se termină brusc, cu o grilă cu personalitate, flancată de noile faruri LED, alungite către flancuri. Profilul hotărât continuă cursiv și se topește într-o lunetă înclinată și un spate sexy bombat ca al dansatoarelor braziliene de la carnavalul de la Rio.

Test drive Range Rover Velar – Noul star

Gerry McGovern, șeful diviei de Design de la Land Rover, și-a pus amprenta. Nu dansează însă Evoque, pentru că plătește tribut masei mari de aproape 2 tone (1893 de kilograme). Oricum nu pentru dans a fost creat, mai ales încălțat cu jante de 20 de inci, încălțate cu anvelope all season, standard la SE. Are el un as în mânecă, dar nu-l arată din prima.

Test drive Range Rover Evoque (3)

Cea de-a doua linie de echipare, SE, pe care o are SUV-ul nostru, vine la pachet cu dotări generoase: scaunele sunt îmbrăcate în tapițerie gri perforată, pot fi reglate pe 14 direcții, o inserție din piele îmbracă parțial bordul din plastic plăcut la atingere, în timp ce elementele cromate formează contururi elegante pe tunelul median. Un concept minimalist, sobru și elegant.

E o mașină “verde” Evoque. Printre materiale pretențioase, designerii folosesc la interior și plastic reciclat. 53 de sticle de plastic sunt folosite pentru cabina fiecărui vehicul.

Test drive Range Rover Evoque (15)

Evoque se poartă de parcă-și cunoaște atuurile. Una din patru unități Land Rover vândute este un Evoque. Și cu popularitatea asta în buzunar, cu motor turbo de 2.0 litri, sistem mild hybrid și 250 de cai putere, mașina mea pleacă în cursa de lifestyle din pole position.

Este very British Evoque al meu. Interiorul stilat îmi asigură atmosfera unui lounge în care se servește ceaiul de la ora 5. Este însă, un lounge high-tech, pentru că echiparea SE îmi aduce cele două ecrane Touch Pro Duo. Pot schimba din meniu poziția celui de sus, cu ramă cromată, ca să-l feresc de lumina prea puternică. Cel de-al doilea redă coordonatele sistemului Terrain Response 2 cu modurile sale de rulare: Eco, Comfort, Grass-Gravel-Snow, Mud&Ruts, Sand și Auto. Tot prin intermediul acestui ecran pot să reglez climatizarea și sonorizarea, sau cu ajutorul comutatoarelor rotative elegante.

Test drive Range Rover Evoque (16)

Două touchpad-uri pe volan îmi plasează la degetele mari comenzi pentru ceea ce văd pe instrumentarul de bord virtual cu grafică de joc video futurist.

Mie mi-e bine la volan, chiar dacă îmi lipsește, în viraje, un suport lateral mai ferm. Dar cum le este celor din spate? Au spațiu generos la genunchi, datorită ampatamentului de 2.681 milimetri, iar linia de coupe a plafonului nu produce disconfort nici chiar celor înalți pasageri. Portbagajul însă, nu e prea generos: dincolo de ușa care se deschide electric sunt doar 341 de litri. Rabatarea banchetei asigură 1.383 de litri, dar nu și o suprafață plană, așa că bagajele s-ar putea să o ia la vale. Te pot ajuta cârligele și plasa montate pe părțile laterale, ca să ancorezi lucrurile.

Test drive Range Rover Evoque (8)

Evoque-ul meu pleacă hotărât. Dar este doar o impresie creată de sunetul produs de motor. Un pic de “prea mult zgomot pentru… prea puțin?” Transmisia automată cu nouă trepte are nevoie de un moment pentru a alege treapta corectă. Totuși cifrele îmi spun că Evoque, deși greu, nu e nici pe departe un elefant: de 7,8 secunde are nevoie pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h.

În drumul spre munte, dar mai ales pe serpentine, în urcare, ne-a speriat un pic consumul motorului de 2.0 litri: 12,2 l/100 km. Motorul are totuși de tras aproape 2 tone. Și eu, cu cele 45 de kilograme ale mele, nu sunt cantitate neglijabilă ? Ah, ba da, sunt.

Test drive Range Rover Evoque (7)

În off-road, se schimbă datele problemei, dar nu și confortul. Evoque se laudă cu veleități de off-roader pur-sânge tipice modelelor brand-ului. Are o gardă la sol de 212 milimetri, deci sigur poate să urce mai mult decât o bordură în București. Echipat cu sistem de tracțiune integrală cu diferențial blocabil pe puntea spate, mașina mea îmi dă de înțeles că aici trebuia să o aduc de la bun început. Aici, unde asfaltul e doar un concept îndepărtat, aici unde denivelările o pun serios la încercări pe care le trece fără emoții,  deși eu îmi țin răsuflarea până trec hopul. Evoque îmi arată că nu am motiv, pentru că văd perfect în toate direcțiile, chiar și sub mașină.

Clear Sight Ground View, o evoluție a funcției Tranparrent Bonnet de la Land Rover, din 2014, îmi arată, cu ajutorul unei camere video, ce se întâmplă pe dedesubt și îmi anulează suprafața mare care ar fi altfel, mascată de capota pătrățoasă. Sistemul de camere perimetrale costă 583 de euro.

Test drive Range Rover Evoque (11)

Este un veritabil watch dog Evoque. Nimic nu-i scapă din ce se întâmplă în jur și îmi dezvăluie toate secretele. Clear Sight mă salvează când luneta este murdară sau când pasagerii de pe banchetă nu-mi lasă loc să văd în spate. Folosește camera montată în antena GPS uriașă de pe acoperiș pentru a-mi transforma oglinda retrovizoare de la interior într-un ecran de 9,5 inci, care redă ce am în spate, la apăsarea unui buton aflat în spatele oglinzii. Ecranul acesta îmi mărește și unghiul de vizibilitate până la 50 de grade.

Noul Range Rover Evoque – 5 lucruri despre noul SUV de lifestyle

Nu ai nevoie să apeși frâna la coborârea pantelor și nici nu ai nevoie să-ți ții respirația când traversezi vaduri de până la 600 de milimetri. Mașina poate să detecteze adâncimea vadului pentru încă 374 de euro, cu ajutorul camerelor amplasate în oglinzi.

Test drive Range Rover Evoque (25)

Deloc ieftin, Evoque are un preț de pornire de 39.900 de euro, plus TVA. Cu motorul de 2.0 litri cu 250 de cai putere, discuția începe de la 58.429 de euro.

 

Verdict MissAuto

Probabil că cei mai mulți dintre clienții de Evoque nu vor încerca nici pe jumătate din tot ceea ce poate mașina. Cei care vor un Evoque îl iau pentru că are stil și pentru că arată de parcă… de parcă știe ce-ai făcut vara trecută. Stilat, elegant, bine proporționat, mai puțin generos când vine vorba de bagaje, Evoque este un serial killer de terenuri grele și un lord pe asfalt. Prețul mare față de cel al rivalilor însă, s-ar putea să fie descurajant.

Adaugati comentariu