Noul Audi e-tron a fost prezentat în această dimineață la San Francisco, în California. Constructorul german trece în contul primei sale mașini electrice un spațiu generos și tehnologie din viitor.
Lupta SUV-urilor electrice premium este la început, dar este aprigă. E-tron de la Audi le declară război noului EQC de la Mercedes, lui iX3 de la BMW, disponibil deja pentru comandă, deși nelansat în versiune de serie, și lui I-Pace de la Jaguar. ar de peste Ocean, Tesla Model X își arată colții… electrici.
Noul Audi e-tron vine ca primul model electric de serie de la Ingolstadt. “Este electrizant”, spun nemții despre mașina cu grila Singleframe cu lamele verticale, gri deschis, ca un indiciu al propulsiei alternative.
Cu proporții care îl poziționează între Q5 și Q7, electricul e-tron preia elementele de design familiare ale companiei germane, dar vine cu aspecte care îi confirmă statutul de mașină cu emisii zero. Mașina măsoară 4.902 mm în lungime, 1.938 mm în lățime și 1.664 mm în înălțime, având un ampatament de 2.923 de mm.
Cu faruri și stopuri noi, acestea din urmă fiind unite de o bandă luminoasă LED, e-tron debordează de personalitate.
E-tron, care aleargă, în versiune standard, pe jante de 20 de inci, are o gardă la sol de 1616 mm, cu 43 mm mai mică decât a SUV-ului Q5.
E-tron este, într-adevăr, un vehicul ieșit din comun. Crossover-ul electric primește opțional oglinzi exterioare virtuale, o premieră mondială la un vehicul de serie comercializat la nivel global. Limuzina Lexus ES, prezentată săptămâna trecută și beneficiind de același tip de tehnologie, va ajunge doar la clienții din Japonia.
Prezența camerelor video în locul oglinzilor asigură o rezistență la înaintare redusă, un cofiecient arodinamic de numai 0,28 și duc digitalizarea din domeniul auto la un nivel cu totul nou. Acestea redau imaginile captate pe ecrane de 7 inci, amplasate la interior, pe fețele ușilor, la extremele bordului și reduc lățimea mașinii cu 15 centimetri.
La bordul lui e-tron, spațiul și confortul fac echipă cu tehnologia din viitor. Materiale de calitate tipice brand-ului premium și posibilitățile multiple de încărcare îi dau șansa celui aflat la volan să aibă o experiență fără stres.
Două ecrane de 10.1, respectiv 8.8 inci ale sistemului Virtual Cockpit, redau informațiile relevante. e-tron route planner este sistemul care afișează ruta către destinație cu punctele de încărcare necesare și care integrează funcția de plată automată la stația de încărcare. Prin intermediul sistemului este posibil și controlul de la distanță, prin intermediul unui smartphone.
Cum era de așteptat, SUV-ul electric primește standard sistemul MMI navigation plus, care include hotspot WiFi și LTE Advanced. Sistemul efficiency assist oferă indicii pentru o rulare cât mai eficientă, afișând informații referitoare la rulare și la recuperarea automată a energiei. SUV-ul poate frâna și poate accelera singur atunci când șoferul acționează cruise control adaptiv.
Un sistem audio Bang & Olufsen Premium este disponibil opțional la bordul noului crossover eelctric.
Două motoare electrice asincrone, cel aflat pe puntea din față de 135 kW și cel aflat pe puntea din spate de 140 kW, pun în mișcare SUV-ul cu emisii zero, echipat cu o nouă generație a sistemului de transmisie integrală quattro, care asigură distribuția variabilă și permanentă a cuplului către cele două punți. Astfel, mașina primește aportul a 355 de cai putere. Un mod Boost oferă în plus 135 kW, respectiv 165 kW, pentru o perioadă de maximum 10 secunde, ajungând la 402 cai putere. Viteza maximă este de 200 km/h.
Bateria cu o capacitate de 95 kWh este amplasată între roți și integrează 432 de celule incluse în 36 de carcase, fiecare dintre acestea beneficiind de propria protecție la impact. Încă în curs de omologare conform standardului WLTP, e-tron vine cu o autonomie de 400 de kilometri, dar cifrele sunt provizorii. Directorul diviziei care s-a ocupat de realizarea sistemului de propulsie, Siegfried Pint, susține că autonomia va ajunge undeva în jurul valorii de 450 de kilometri.
E-tron are integrat un sistem de recuperare a energiei ultra-complex, cu trei moduri diferite de recuperare: prin frânare, coasting automat și coasting manual, cu ajutorul padelelor de schimbare a treptelor, aflate pe coloana de direcție.
Audi are de gând să lanseze și o versiune mai accesibilă a crossover-ului electric, cu o baterie mai mică.
Într-un mod standard de rulare, e-tron beneficiază de aportul a 265 kW și 561 Nm, care îl ajută să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde. În modul Boost însă, cu 300 kW (402 CP) și 664 Nm, are nevoie de doar 5,5 secunde. Este însă, mai lent ca noul EQC de la Mercedes, care ajunge de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde.
Peste 90% din decelerare, Audi e-tron recuperează energie doar prin intermediul celor două motoare elecrice. Restul este asigurat de sistemul de frânare hidraulic integrat. Audi este primul constructor auto care utilizează un asemenea sistem la o mașină electrică de serie.
Bateria lui e-tron se va încărca de la 0 la 80% în doar 30 de minute la 120 V. Acasă, mașina, cu un încărcător de 11 kW, va fi încărcat în 8,5 ore. Cu încărcătorul opțional de 22 kW, timpul se reduce la jumătate. Portul de încărcare se află lângă montantul față, pe partea șoferului.
Producătorul din Ingolstadt se bate cu pumnul în piept: e-tron își depășește rivalii la capitolul spațiu. Portbagajul de 660 de litri (1.725 cu bancheta spate rabatată) este mai mare cu 160 de litri decât cel al lui Mercedes-Benz EQC. Audi e-tron are o capacitate de tractare de 1800 de kilograme.
Noul Audi e-tron va fi produs la uzina din Bruxelles. Primele mașini vor ajunge la clienții europeni începând cu finalul acestui an. E-tron are un preț de pornire în Germania de 79.900 de euro.
Pentru Audi este abia începutul. Nemții vor să producă 12 SUV-uri până în 2025. Pe listă se regăsesc și un Sportback e-tron și alte 5 modele electrice Q.