Presiunea din anvelope afectează manevrabilitatea, virajele, frânarea şi eficiența consumului de carburant al autoturismului, toate fiind aspecte pe care trebuie să te bazezi. Mai mult, o anvelopă la o presiune eronată se va uza mai rapid şi vă poate pune siguranţa în pericol.
O presiune corespunzătoare previne riscul de pierdere a controlului autoturismului în cazul exploziei anvelopei și previne uzura prematură. Este indicat să verifici presiunea din pneuri periodic (cel mai bine ar fi o dată pe lună și înaintea deplasărilor mai lungi). Presiunea corectă de umflare a pneurilor este esențială. O presiune insuficientă duce la o creștere a deformației materialului carcasei. Mai mult, crește vulnerabilitatea pneului la loviturile cu bordurile sau capacele de canal de pe șosea. Rezistența mai mare la rulare se traduce printr-un efort mai mare al motorului, de aici un consum crescut de combustibil.
Vei găsi indicată presiunea recomandată pe o plăcuță sau pe un abțibild lipit pe marginea ușilor, în torpedou sau lângă căpăcelul de benzină. Dacă vehiculul dumneavoastră nu are o astfel de indicație căutați în manualul acestuia sau consultați producătorul vechiculului, al anvelopelor sau service-ul dumneavoastră de anvelope. Plăcuța va indica sarcina de încărcare maximă a vehiculului, presiunea la rece a anvelopei, și dimensiunile anvelopelor recomandate de producătorul autovehiculului.
Anvelopele pierd din presiune atunci când sunt rulate. De asemenea, temperatura foarte ridicată este un factor care duce la pierderea presiunii.
Cum verifici presiunea?
- Cu ajutorul unui manometru (Manometrul este un instrument de măsură folosit pentru măsurarea presiunilor absolute sau a suprapresiunilor fizice (în raport cu presiunea atmosferică) din spații închise).
- Presiunea din pneuri se citește la rece. La cald, se adaugă 0.3bari față de presiunea recomandată de producător).
- Trebuie să deșurubezi capacul de valvă şi să aşezi manometrul deasupra valvei.
- Citește presiunea la manometru. Astfel, o poți compara cu presiunea recomandată în anvelopă.
- Poți introduce aer în anvelopă utilizând propriul compresor de aer sau poți alege să mergi la un specialist.
- Verifică din nou presiunea, astfel încât să corespundă cu specificațiile producătorului.
- După ce ai verificat presiunea, poți pune la loc capacele de valvă de la fiecare anvelopă.
Surse dunlop.eu, eanvelope.ro