Cu cât o mașină parcurge mai mulți km, cu atât nivelul de uzură crește. Altfel spus, pe măsură ce crește kilometrajul, crește și costul cu piese de schimb (plăcuțe de frână, discuri de frână, ambreiaj, curea de distribuție, pompa de apă, rulmenți, amortizoare, cutie de viteze, filtru de particule etc) și consumabile (anvelope, ulei motor, filtru de aer, filtru de combustibil etc.)
În aceste conditți, să presupunem că vrei să cumperi o mașină diesel cu 80.000 km în bord. Ei bine, la un astfel de rulaj, nu te prea aștepți să ai probleme cu filtrul de particule în viitorul apropiat, așa-i? Corect, dar dacă mașina pe care vrei să o cumperi are vreo 100.000 km dați înapoi? Ei bine, atunci situația se schimbă, iar șansele să ai nevoie de un filtru nou, cresc. Și costă.
Oricât de ciudat sună, să știi că pentru o mașină contează și „tipul” de kilometri, nu doar numărul lor. Altfel spus, 10.000 de km parcurși pe autostradă prin Germania nu produc nici pe departe la fel de multă uzură ca 10.000 de km parcurși prin București. Spre exemplu, o mașină rulată mai mult în regim de autostradă va avea o uzură mult mai mică la frâne, ambreiaj sau cutie de viteze față de o mașina condusă pe distanțe scurte prin oraș. Această diferență se observă, desigur, și în cheltuieli.
Mai mult pe Vezi cat face