Urme de ulei sub mașină?

Dacă ai observat mici urme de ulei sub mașină, nu le ignora. Acestea pot fi primele semne ale unor garnituri care nu etanșează (la baia de ulei, la filtrul de ulei sau chiar la capacul de culbutori) sau a bușonului băii de ulei strâns insuficient.

Urmele de ulei sunt ușor de observat. Acestea sunt negre, iar la atingere, uleiul este foarte vâscos.

Verifică nivelul uleiului în primă fază, prin metoda clasică și completează dacă este nevoie.

Un nivel scăzut de ulei va afecta motorul cu trecerea timpului. Mai puțin ulei înseamnă temperaturi mai mari și lubrifiere ineficientă. Asta induce o uzură prematură segmenților, cilindrilor, cuzineților și tacheților. O temperatură crescută va afecta și garnitura de chiulasă care se poate arde destul de repede.

Cel mai bine este să mergi la un service pentru a vedea care este problema și cum o poți remedia fără emoții.

Uleiul de motor care îndeplinește mai multe funcții:

  • ungere/lubrifiere: pentru reducerea frecării dintre piesele aflate în mișcare
  • răcire: a pieselor cu care intră în contact
  • curățare: a pieselor pe care se depun reziduuri din procesul de ardere (ex. cilindri, segmenți, piston)
  • protecție împotriva coroziunii chimice a pieselor motorului
  • îmbunătățirea etanșeității (ex. prindere baie de ulei pe bloc, filtru ulei, etc.)
  • agent de forță, în cazul acționărilor hidraulice, mai ales în cazul distribuției variabile.

 

Adaugati comentariu