Franța tocmai și-a ales cel mai tânăr președinte din istorie, Emmanuel Macron, omul căsătorit cu o femeie cu 25 de ani mai în vârstă ca el. Francezii abia așteaptă să vadă ce echipă va desemna fostul bancher. Dar acum rămâne de văzut și ce mașină va alege noul șef de stat. Președintele Franței poate alege dintre câteva modele blindate ca Citroen DS5 Hybrid4, Citroen C6, Renault Vel Satis și Peugeot 607.
Aceste modele sunt oferite prin tradiție de către producători celui care conduce destinele Franței. Nicolas Sarkozy a preferat limuzina construită de Citroen. La ceremonia de investire, a fost adus însă, cu un Peugeot 607 Paladine, o limuzină cu o caroserie laundalet, prezentată sub forma unui concept în anul 2000. Modelul a primit, cu această ocazie, o grilă nouă și faruri cu semnătură luminoasă diferită. Conceptul a fost returnat companiei Peugeot, deci nu a rămas în flota prezidențială.
Președintele Francois Hollande a folosit o versiune decapotabilă a modelului DS5 Hybrid4 de la Citroen la ceremonia de pe 15 mai 2012. Mașina a fost expusă, de atunci, la diverse evenimente care au avut loc în lume. Pe perioada mandatului, Hollande s-a deplasat cu un Citroen C6 blindat.
Cea mai cunoscută relație dintre un președinte francez și mașina sa îi are în prim plan pe Charles de Gaulle și pe al său Citroen DS. Președintele a fost salvat de mașina care poate rula pe 3 roți și poate continua deplasarea chiar și atunci când două anvelope sunt avariate. 12 atacatori înarmați au tras 140 de gloanțe în direcția Citroen-ului prezidențial. Doi bodyguarzi pe motociclete au fost omorâți, luneta mașinii a fost spulberată și două sau trei anvelope au fost găurite. Din acel moment, de Gaulle a refuzat orice altă mașină.
Jacques Chirac și-a arătat afinitatea pentru Renault. Șoferul prezidențial îl plimba pe Chirac pe drumurile din Franța la bordul unui Safrane. Chirac avea, pe vremea când era șef la Palatul Elysees, pentru perioadele de vacanță, și un Renault 5.
Pentru ceremonii, președintele are acces și la două modele decapotabile Citroen SM Presidentielle, create pentru George Pompidou. Mașinile sunt încă funcționale și își fac apariția la diverse evenimente de stat și parade militare, pentru ca șeful statului să poată sta în picioare în spate. Construite pentru o vizită oficială a Reginei Elisabeta a II-a în 1972, mașinile au fost folosite și de Francois Mitterrand cu ocazia inaugurării tunelului care leagă nordul Franței de sudul Marii Britanii. Elisabeta a II-a a ajuns acolo la bordul unui Rolls-Royce Phantom VI. În Franța, există un muzeu al mașinilor prezidențiale.
Iată amănunte picante din viața noului preșdinte al Franței, Emmanuel Macron:
- Și-a sedus profesoara, care este cu 25 de ani mai în vârstă ca el. Brigitte era atunci căsătorită și avea trei copii.
- “Într-o zi mă voi căsători cu tine”, i-a spus Macron profesoarei de franceză când avea doar 17 ani.
- Macron a devenit bunic la 30 de ani. Soția sa are doi nepoți.
- Bunica lui Emmanuel a fost prima care a aflat despre relație și i-a susținut pe cei doi.
- Brigitte Macron este supranumită în Franța “o păpușă Barbie la menopauză”.
- Fiica lui Brigitte Macron este de vârsta președintelui. Cei doi au fost colegi în școala generală.