Volkswagen recunoaște: a folosit maimuțe la testele de emisii

Volkswagen Golf facelift

Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal imens! Grupul auto cu cele mai mari cifre de vânzări și în 2017 își cere scuze pentru că a efectuat teste pe animale. A folosit maimuțe pentru a verifica efectul gazelor de eșapament.

Grupul spune că studiul derulat de echipa de cercetare în 2014, într-un laborator din Stele Unite, a fost o eroare. În cadrul verificării, zece primate au inhalat emisii produse de un Volkswagen Beetle cu motorizare diesel, raportează publicația New York Times.

“Ne cerem iertare pentru comportament și pentru lipsa de judecată a invidizilor din echipă”, este reacția companiei din Wolsburg. “Suntem convinși că metodele științifice folosite atunci au fost greșite. Ar fi fost mai bine dacă ne-am fi descurcat fără un asemenea studiu.”

Este o lovitură pentru constructorul german după ce a ieșit, cu fruntea sus, dar cu cea mai mare amendă din istorie, din Dieselgate-ul care izbucnit în 2015, un scandal care a implicat nu mai puțin de 11 milioane de vehicule care au înșelat testele de emisii. În plus, modelul Beetle în cauză a fost pe lista mașinilor cu dispozitive de manipulare a testelor de emisii, în 2015. Nivelul real de noxe era, de fapt, chiar și de 30 ori mai mare în comparație cu cifrele comunicate oficial de producător.

Volkswagen Golf

Numele companiilor BMW, Daimler și Bosch au apărut legate de noul scandal, dar Daimler susține că va demara o anchetă proprie comandată de Grupul European pentru Studii Științifice pentru Mediu, Sănătăte și Transporturi. Organizațiile pentru protecția animalelor au pornit deja anchete împotriva nemților.

“Considerăm că testele pe animale sunt inutile și de-a dreptul respingătoare. Nu suntem implicați în asemenea studiu”, a fost poziția Daimler. Și BMW condamnă asemenea practici și susține că nu a a luat parte la astfel de metode de testare, iar Bosch se dezice de noul scandal, motivând că se retrăsese din grupul de cercetare în 2013.

Volkswagen susține că grupul de cercetare a fost finanțat în mod egal de cei trei constructori auto, care au pus capăt proiectului abia în 2017.