Test drive Mazda2 – Frumusețea are un nume

Ce poate face un redactor pasionat de tehnică în prezența celei mai frumoase mașini din segment? Să se lase pradă senzațiilor. Asta am făcut și eu, în Atena, cu ocazia testului internațional cu noua Mazda2.

 

Afrodita. Cum, cine? A, nu, nu eu. Mazda2.

Afrodita. Cum, cine? A, nu, nu eu. Mazda2. Eu joc rolul lui Hefaistos azi, pentru că mi-am dat întâlnire cu însăși zeița frumuseții pe coastele virajate din Grecia. A venit îmbrăcată în rochia de seară Roșu Soul Crystal pe care a cheltuit 620 de euro, iar eu mă rușinez ușor, pentru că nu mă ridic la înălțimea ei. Mă privește cu alți ochi, migdalați, full-LED adaptivi cu 20 de diode (standard pe versiunea de top, Takumi Plus), îmi zâmbește larg cu noua mască cu diamante și îmi arată mândră noile tocuri de 16 inci, care o ridică la 14 cm deasupra șoselei, în speranța că mă voi pierde pe loc. E frumoasă tare, nimic de spus, dar nici eu nu-s ușor de câștigat, așa că intru pe scaunul șoferului ca să mă conving mai bine.

Iar aici găsesc un cockpit perfect simetric, cu turometrul așezat central, și un scaun excepțional de comod, în cea mai pură filosofie Jinba Ittai – Hefaistos și Afrodita într-un singur corp. Sau cal și călăreț într-un singur corp… scuze, m-am lăsat dus de val. Mă joc cu degetele pe noile plastice moi, dar Mazda are grijă să nu mă pierd și cu firea, așa că nu-mi oferă interioare colorate, incitante, ci doar patru combinații cromatice elegante puse la punct de designerii japonezi. Mi-a fost repartizat albastru-negru, ca să nu mă aprind prea tare, însă preferata mea rămâne cafeniu-gri. Tu, în schimb, poți să ți-o configurezi după bunul plac aici.

Portbagajul – cei 225 l sunt mai mult decât ai nevoie pentru o sesiune de shopping cu fetele la Mall.

În spate nu primești nici mânere de viraj, nici mufe USB, nici plastice atât de moi, dar la cât timp circulă patru pasageri simultan în oraș, nu e nicio problemă. Cât despre portbagaj – cei 225 l sunt mai mult decât ai nevoie pentru o sesiune de shopping cu fetele la Mall.

Nu primesc cotieră centrală (deși este disponibilă opțional pentru 244 euro), dar mă bucur de sistemul multimedia îmbogățit cu conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Încarc o rută virajată pe coastele din jurul Atenei în sistemul de navigație (595 euro) și privesc cu subînțeles la frumoasa mea parteneră: ”acum intri pe terenul meu”!

Străbatem la pas prima parte a rutei prin Atena, iar computerul de bord afișează un consum aproape ireal, de 5,5 l/100 km. Japoneza îmi explică, cu o voce incitantă de ”4 cilindri aspirat”, că a primit o mică baterie și un motoraș electric, care asistă propulsorul pe benzină la accelerări și la pornirile de la semafor cu sistemul Stop/Start activat, și astfel consumă foarte puțin. Lucrează atât de fin, încât nici nu-i simt intervențiile, dar remarc pedala de ambreiaj ușor de apăsat, și îmi place că la plecările de pe loc nu smucește, ci de folosește de boost-ul motorului electric pentru a porni lin. Indiferent cât de puțin iscusită ești în folosirea ambreiajului, noua Mazda2 te va face să pari o adevărată expertă.

Mazda2 iubește rutele urbane

Direcția este ușoară, diametrul de întoarcere – mic, schimbătorul se mișcă cu două degete și cu o exactitate pe care nu o vei întâlni la vreun adversar, iar suspensia a primit un reglaj nou, care crește confortul, așa că nu vei mai simți denivelările atât de mult. Buburuza mea iubește rutele urbane, dar eu le prefer pe cele sinuoase, așa că, ușor, ușor, o conving să ieșim din zona de confort.

O conduc într-un vals pasional pe virajele de coastă și îi desopăr o latură atipică: pentru sportivitate, trebuie să ”o calc” la peste 3.500 rpm, iar ceea ce primesc în schimb este plăcere pură. Nu o animă un motor turbo cu 3 cilindri, gălăgios și puțin rafinat, ca pe multe dintre colegele din clasa mică, ci un aspirat cu 4 cilindri avid după ture, care nu vibrează și sună plăcut. Este o senzație pe care aproape că o uitasem, și care-mi desenează un mare zâmbet pe față.

Și cum atacă virajele… Și cum stă pe trasă… Mașina asta e pe atât de incisivă pe cât e de silențioasă, mai ales acum, când a primit mai mult material insonorizant și a scăzut nivelul de zgomot la interior cu 35%.

După ce am alergat-o pe viraje, am obținut un consum de 5,7 l/100 km, care, la scăderea tempo-ului, a coborât la valoarea de 4,8 l/100 km. Indiferent ce ritm am abordat, însă, noua Mazda2 m-a asistat cu un pachet ADAS cvasi-complet, cu frânare automată cu recunoașterea pietonilor, asistent activ de bandă, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, pilot automat adaptiv și oglindă anti-orbire.

Prețurile pentru Mazda2 în România pornesc de la 14.190 euro

Prețurile în România pornesc de la 14.190 euro și nu este disponibilă decât configurația motor 1.5 aspirat – cutie manuală. Dotarea standard, Challenge, include, printre altele, aer condiționat, faruri LED, radio cu MP3, USB și Bluetooth.

Verdict

 

Un asemenea pachet exotic e greu de găsit în clasa hatch-urilor mici. E frumoasă foc, se simte bine în oraș și consumă puțin. Iar motorul aspirat e un deliciu, printre atâtea propulsoare turbo agresive. Sigur, pasagerii din spate puteau primi plastice mai moi, mufe USB, mânere de viraj… dar astea-s doar amănunte.

Noua Mazda2 este un talent care convinge fără rezerve!

 

Adaugati comentariu