Meseriile industriei auto sunt cel mai adesea atribuite bărbaţilor. La succesul Renault România contribuie 5.555 de femei, cu meserii specifice întregului lanţ de construcţie a unei maşini.
Renault România a organizat joi, 4 aprilie, prima ediţie a Galei Femeilor de Succes Renault România. În cadrul ceremoniei de premiere au fost felicitate 17 femei din toate entitățile Renault România pentru contribuția lor la rezultatele companiei. Jérôme Olive, director general Renault România, prezent la eveniment, a adus un omagiu tuturor femeilor : „Felicit pe toate cele 5.555 de femei care lucrează în entităţile Renault România pentru munca excelentă depusă. Forța noastră este dată de diversitate și de capacitatea noastră de a o folosi eficient.”
Diversitatea generează performanţă organizaţiei
Pentru ca o maşină să ia naştere, este nevoie de design, inginerie, fabricaţie, logistică şi comercializare, dar şi de o paletă de funcții suport diverse: resurse umane, achiziţii, financiar, sisteme informatice, servicii administrative, relaţii juridice, afaceri publice, comunicare. În lumea Renault, diversitatea, atât a meseriilor, cât şi a profilurilor umane, face parte din cultura organizaţiei, „pentru că succesul unei întreprinderi globale depinde de capacitatea sa de a înţelege societatea care o înconjoară, în toată diversitatea ei”, după cum a declarat Carlos Ghosn, preşedinte director general al Grupului Renault.
În anul 2010, a fost lansat planul Women@Renault care regrupează iniţiativele Grupului în materie de diversitate femei/bărbați, la nivel mondial. Este vorba de o reţea socială internă, prezentă în 11 ţări, care are ca misiune promovarea diversității de gen ca pârghie de performanță a companiei. Ea vizează în primul rând o evoluție a proceselor de resurse umane (recrutare și gestiune a carierelor) pentru a oferi egalitate de șanse și accesul femeilor în posturi de conducere.
România este a doua ţară a Grupului Renault în ceea ce priveşte efectivele, cu 17.800 angajați. Femeile reprezintă 31% din numărul total de salariați, iar 32% din poziţiile cheie ale companiei sunt ocupate tot de femei. În domeniul ingineriei şi în cel al fabricaţiei, femeile au o pondere de 28%.
Rețeaua Women@Renault România a fost lansată tot în 2010, iar în prezent numără 170 de membre, cu trei naţionalităţi (română, franceză şi turcă). În ultimii 3 ani, prin intermediul reţelei, au fost organizate conferinţe, seminarii, vizite şi întâlniri cu managementul companiei, dar şi acţiuni umanitare.
„În lumea Renault, meseriile nu au gen. Femeile contribuie nu numai la crearea mașinilor, ci, potrivit studiilor din industria auto, influenţează 65% din decizia de cumpărare a unei maşini noi. Astăzi, la prima ediţie a Galei Femeilor de Succes am sărbătorit talentul feminin la Renault România şi avem cu ce ne mândri”, a declarat Radu Mavrodin, director resurse umane pentru România şi regiunea Euromed Africa.