Cum tratăm astenia de primăvară

sanatate-primavara-500x336

Te simți în permanență lipsită de energie și ai vrea să dormi toată ziua? Dacă ai o putere de concentrare redusă și ești lipsită de chef de viață, e semn că astenia de primăvară îți bate la ușă. Îi deschizi?

Astenia nu este o boală, ci o stare de slăbiciune a organismului, care apare cel mai adesea primăvara. Conform unor statistici, 40% din femeile din România prezintă simptomele instalării asteniei: stări de oboseală fizică și psihică, anxietate, somnolență sau insomnii, apatie. Corpul simte un disconfort pentru că încearcă să se adapteze schimbărilor de vreme, dar nu numai. Principalele motive pentru care apare astenia sunt în primul rând alimentația din timpul iernii, mai slabă din punct de vedere nutrițional, cu un conținut redus de vitamine și nutrimenți necesari organismului, și în al doilea rând, lipsa de mișcare.

Consumă alimente verzi

Renunță la prăjeli și la mâncărurile grase specifice sezonului rece. Profită de venirea primăverii și include în alimentația ta verdețuri: lobodă, urzici, ștevie, salată, ceapă verde, broccoli, spanac, iarbă de grâu, pătrunjel. Pe lângă faptul că au multe vitamine – A, B12, C – , conțin și fier, calciu, magneziu, potasiu, săruri minerale, ajutând organismul să se refacă. Dacă nu îți place să le consumi în mâncare, prepară-le sub formă de sucuri.  

Fă mișcare

Sedentarismul are efecte negative asupra dispoziției tale. Practică exerciţii fizice cu regularitate. Sportul îţi stimuleză secreția de serotonină – hormonul fericirii  – și te ajută să adormi mult mai uşor. Nu depune mult efort din prima, pentru că riști să epuizezi și puțina energie pe care o ai. Optează în schimb pentru plimbări în aer liber, pe jos sau cu bicicleta, iar seara, înainte de culcare, fă exerciții de relaxare.

Împrietenește-te cu soarele

Pe timp de iarnă, nu te-ai putut bucura prea tare de razele lui. Acum, că zilele au devenit mai lungi, bucură-te de aerul curat și stai cel puțin 10-15 minute afară, când soarele strălucește. Profită de orice moment pentru a ieși un pic în aer liber – chiar și de pauza de masă de la serviciu. În felula acesta, îți refaci proviziile de vitamina D, iar aceasta te energizează.

Terapia prin muzică te binedispune

Meloterapia este o formă de terapie prin muzică, cunoscută pentru rezultatele bune obținute în alungarea stărilor negative. S-a constatat că sunetele produse de harpă, flaut, pian sau vioară, pot îmbunătăți starea sănătății tale. Pe lângă muzica clasică, poți asculta și sunetele din natură: valurile mării, foșnetele pădurii, ale unei cascade, ploaie, ciripit de păsări.

>>>