În fiecare an, organizațiile auto europene testează cele mai noi modele pentru a identifica comportamentul în timpul unui accident, iar rezultatele pot fi un bun punct de plecare pentru alegerea celui mai potrivit produs.
Testul ADAC
ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) este cea mai mare organizație auto din Europa și unul dintre cei mai importanți testeri pentru scaune auto pentru copii. Testul ADAC este foarte strict, iar standardele sale depășesc standardele europene. Scaunele auto sunt împărțite în cinci elemente: siguranță, service sau ușurință de utilizare, ergonomie, poluanți și calitatea execuției / curățării.
Simularea se efectuează folosind o caroserie reală, incluzând un test de impact frontal la o viteză de 64 km / h și un test de impact lateral la o viteză de 50 km / h. Manechinele de diferite dimensiuni sunt utilizate pentru a testa diferite categorii de vârstă. ADAC selectează în mod independent modelul, producătorul nu plătește și nu poate participa voluntar la acest test. De fapt, numele articolelor testate sunt confidențiale până la publicarea rezultatelor.
Scaunele auto testate primesc note de la 0,5 la 5,5, unde 1 este foarte bun si 5,5 periculos (nerecomandat):
- 0,5 – 1,5: foarte bun
- 1.6 – 2.5: bun
- 2,6 – 3,5: satisfăcător
- 3.6 – 4.5: suficient
- 4.6 – 5.5: nerecomandat
Testul suedez sau Plus Test
Testul suedez de siguranță Plus Test este singurul test care monitorizează presiunea gâtului în timpul impactului frontal. Simularea se realizează la o viteză de 56,5 km / h, iar impactul puternic asupra scaunului auto este determinat cu o distanță scurtă de frânare.
Conform statisticilor, cu cât este mai scurtă distanța de frânare, cu atât este mai gravă coliziunea. Prin urmare, în cazul unui accident grav, testul urmărește strict mai mulți parametri. Spre deosebire de alte teste de acest tip, Plus Test măsoară forța de impact exercitată pe gât prin montarea unui senzor pe manechin.
Conform standardului Plus Test, un scaun cu adevărat sigur ar trebui să limiteze forța aplicată în această zonă și niciun dispozitiv care se orientează către direcția de deplasare nu poate trece testul.
Testele de impact au arătat că, în cazul unui eveniment rutier, orientarea rear-facing (cu spatele la directia de mers) îi oferă copilului de 5 ori mai multă siguranță decât dacă ar fi așezat cu fața spre bord.
Până la vârsta de 15 luni, toti copiii ar trebuie să stea într-un scaun orientat cu spatele la direcția de mers, deoarece musculatura gâtului nu este suficient de puternică pentru a suporta presiunea unei coliziuni frontale.
Suedia are cea mai mică rată a mortalității infantile (inclusiv accidentele). Iar asta se datorează și faptului, ca aici, copiii sunt pozitionați în scaune amplasate cu spatele la direcția de mers până la vârsta de 6 ani.
Concluzie
Primul criteriu de alegere a unui scaun auto, ar trebui să fie nota obtinută la testele de siguranță. Dar tot la fel de important este să respectăm instrucțiunile de montare. Conform unor studii, 3 din 4 scaune auto sunt montate greșit în mașină, iar acest lucru ar putea avea un efect dramatic asupra siguranței copilului.
Articol recomandat de Autonapoca.ro – cel mai mare portal auto din Cluj Napoca.