Test drive Toyota Corolla – Rețeta de sushi

Test drive Toyota Corolla (19)

Moshi moshi, aveți o rețetă de sushi? O avem pe cea mai bună! Se pune rigurozitatea japoneză într-un bol de dimensiune potrivită. Se adaugă precizie crudă, se amestecă și cu tehnologie de ultimă oră. Un praf de tradiție, iar la final, un vârf de cuțit de manga. Se împăturește în stil, se pune totul pe linia de asamblare și, la final, se vinde pe bandă rulantă. Este rețeta inventată de japonezi pentru cea mai bine vândută mașină din lume, Toyota Corolla.

FOTO: Bogdan PARASCHIV

Cea mai bine vândută mașină din lume. Un titlu greu pe care și-l lasă singură moșternire an după an, generație după generație, în purul stil al tradiției japoneze. Am testat Toyota Corolla Hybrid cu motor Hybrid Dynamic Force de 2.0 litri și 180 de cai putere, ca să înțelegem de ce este atât de populară.

Test drive Toyota Corolla (17)

Peste 300.000 de unități s-au vândut deja anul acesta. Și țineți cont, valoarea este în scădere față de anii precedenți. O scădere care nu-i dărâmă piedestalul pe care s-a urcat singură în 54 de ani de carieră și de care ține cu dinții. Peste 40 de milioane de unități s-au vândut din 1966 și până acum.

Arată dinamic și robust noua Corolla, ex-Auris. Un maki executat perfect, cu o lungime de 4.378 mm (+38.1 mm față de generația anterioară), o lățime de 1.790 mm (30.48 mm) și o înălțime de 1.435 mm (-25.4 mm). ce este “maki”? Este ruloul de sushi pe care îl iei cu atenție și, fără ezitare, îl bagi pe tot în gură, bucurându-te de savoare. Maki al nostru este îmbrăcată în roșu aprins, cu plafon și montanți de culoare neagră (470 de euro, cea mai scumpă alegere din gamă, alături de alb sidefat/negru), și carcase ale oglinzilor tot negre (122 de euro). Farurile LED înguste, în forma literei J, și grila trapezoidală de mari dimensiuni o fac să arate de parcă ar fi mereu în priză.

Test drive Toyota Corolla (20)

Top 3 cele mai căutate mașini pe Google

Mașina noastră se deschide când te apropii, pentru că este echipată cu Smart Entry & Start System. Așa că iau loc în scaunul șoferului și prind în palme volanul nou, îmbrăcat în piele fină, cu funcție de încălzire. Mă ajută să-mi găsesc o poziție confortabilă la postul de comandă și cotiera reglabilă.

Scaunele încălzite, îmbrăcate în textil, piele și alcantara arată de parcă însuși Batman, cu palerină cu tot, va lua loc în ele. Se simt plăcute la atingere și dau o senzație de calitate butoanele fine din consola centrală minimalistă. Un gust ca un sos wasabi lasă faptul că zona în care pui telefonul mobil nu este suficient de spațioasă pentru orice smartphone.

Test drive Toyota Corolla (5)

Iar mufa USB este amplasată undeva sub bord și durează până o găsești. Nu trebuie sub nicio formă căutată în mers, că nu ai să o nimerești. Dar am încărcare prin inducție, sunt salvată!

Cusăturile contrastante roșii de pe bord și de pe scaune atrag instant privirea. Atrăgător este și head-up display-ul color de 10 inci. Primești informații și pe instrumentarul de bord cu ecran cu efect tridimensional, de 7 inci, cu o grafică nu spectaculoasă, dar suficientă.

Test drive Toyota Corolla (10)Stai bine și în spate, odată ce te-ai strecurat pe banchetă după ce ai deschis portiera scurtă. Dacă ești de înălțimea mea. Dacă ai peste 1,70, vei suferi acolo la drum lung, deși ampatamentul a crescut cu 38.1 mm față de cel al generației anterioare. Dacă stau eu la volan, cu proporțiile mele de japoneză, cu scaunul tras spre bord, ai noroc. Tocmai te-am salvat de cârcei și amorțeală. Dacă ești înalt, ești penalizat și în ceea ce privește vizibilitatea. Vei fi nevoit să te apleci ca să vezi pe geam. Ei bine, important este să văd eu. Și chiar văd excelent!

De acolo, îți poți pune tableta în buzunarele generoase ale scaunelor din față și paharul în suporturile din cotieră. Ai, cum am și eu în față, o mufă USB, o dotare standard la linia de echipare Exclusive Plus a mașinii de test.

Show-ul pus în scenă de Corolla pe serpentine nu face decât să confirme senzația dată de interiorul sportiv. Un motor termic de 152 de cai putere și un motor electric de 109 cai putere îi asigură un total 180 de cai putere. Poate credeți că stau prost cu matematica. Da, așa este. Dar aici doar am copiat rezultatul de la colegii de bancă, ingineri la Toyota. Corolla cu acest tip de propulsie accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde.

Test drive Toyota C-HR 1.8L HSD – Atenție, aterizează OZN-ul!

Construită pe versiunea C a noii platforme TNGA (Toyota New Global Architecture), Corolla hatch este cu 60% mai rigidă decât generația anterioară. Când vreau să plec de pe loc, în modul electric, îmi ia o secundă să-mi dai seama că am apăsat butonul de pornire. La viteze mici, e super silențioasă, iar când apeși viguros accelerația, abia simți intervenția motorului termic.

Test drive Toyota Corolla (4)Selectez modul Sport din comutatorul Drive Mode, aflat în consola centrală, iar mașina mea se lipește de asfalt ca orezul din sushi. Se așează atât de bine pe drum și abordează virajele atât de sigură pe sine și cu atât entuziasm, încât îmi dă încredere uriașă. Îi dau o mână de ajutor puntea mult-link și suspensia independentă de pe spate. Trec transmisia automată e-CVT pe modul manual trăgând schimbătorul spre mine pentru un feeling mai interactiv și mai crud. La mers liniștit, în depășiri, prefer să-mi aleg turația potrivită din padelele de pe volan.

Trece scuturându-se ușor peste speed bumps Toyota mea, pentru că jantele mari, îmbrăcate în anvelope Falken Ziex, transmit denivelarea în cabină.

Toyota Corolla hatchback vine la pachet cu toate avantajele și dezavantajele unei mașini compacte. Am făcut lista lungă a avantajelor, dar pe cea scurtă a dezavantajelor, mai ales la această versiune, trebuie să trecem spațiul rezervat bagajelor. Bateria amplasată în portbagaj te forțează la un compromis: ai la dispoziție doar 242 litri și are loc acolo doar o roată de rezervă de mici dimensiuni (184 euro). E mai generoasă versiunea cu motor de 1.8 litri și cu portbagaj de 319 litri, pentru că bateria acesteia și-a făcut loc sub banchetă.

Test drive Toyota Corolla (18)

“Siguranța trebuie să fie un standard, nu o opțiune”, spun cei de la Toyota, care au trecut la nivelul următor și în ceea ce privește rularea semi-autonomă, pentru că cea de-a doua generație a sistemului Toyota Safety Sense include avertizare la coliziune frontală cu funcție de detectare a pietonilor, cruise control adaptiv la viteze de până la 177 km/h, sistem de menținere a benzii de circulație și sistem de recunoaștere a marcajelor rutiere și faruri adaptive .

Versiunea de top testată de noi, cu propulsie hibrid care integrează motorul de 2.0 litri, și linie de echipare Exclusive Plus Bi-tone, are un preț de pornire de 31.069 euro.

 

Verdict

Toyota Corolla este rețeta perfectă de sushi. Este genul de “preparat” pe care îl comanzi fără să deschizi meniul, pentru că știi dinainte ce vrei. Este un maki compact, ușor de “digerat”și îți lasă loc și de desert: modul Sport pe drumuri virajate. Prețul mare însă, s-ar putea să te descurajeze. Sunt și alte variante în meniu care costă mai puțin. Dar gustul va oare la fel de bun?

Adaugati comentariu