Test drive Hyundai Kona 1.6T-GDi 4WD – Kona neconvenționalul

Test drive Hyundai Kona (13)

Este o cursă nebună în clasa SUV-urilor mici. Se bat pentru supremație nume consacrate, dar ce de fețe noi vin aici. Am pus la încercare una dintre cele mai noi figuri din lumea deja aglomerată a mini-crossover-elor. Haideți la drum cu Hyundai Kona 1.6T-GDi, cu echiparea de top, Luxury, transmisie automată și tracțiune integrală.

FOTO: Bogdan PARASCHIV.

Test drive Hyundai Kona. Cu farurile înguste, așa cum am mai văzut doar la modelele Citroen, și cu grila imensă trapezoidală, Kona arată de parcă rânjește. Are și motive să o facă. Mașina desenată în California își știe exact atuurile. Kona a dat tonul în gama Hyundai, în ceea ce privește design-ul. Și mai are niște ași în mânecă: vine cu tracțiune integrală și diferențial blocabil, rarități în segment.

Test drive Hyundai Kona (14)

Din spate, Kona arată ca un mini-Tucson, dar cu un plus de nonconfirmism, acel neconvențional care întoarce capete și cu care Hyundai vrea să atragă clienții tineri.

Kona al nostru, cel deloc barbar, are plafon și oglinzi negre și caroserie albă, în ton cu zăpada, jante de 18 inci care îi confirmă natura încrezătoare, și faruri LED. Da, da, acele faruri LED atât de înguste. Are motor de 1.6 litri, transmisie automată DCT și tracțiune integrală.

Test drive Hyundai Kona (12)

Construit pe aceeași platformă cu sora sud-coreeană Kia Stonic, pe care am testat-o anul trecut, Hyundai Kona este pregătit de cursa în care se aliniază la start cu o serie de nume deja celebre în lumea lui de SUV mic și simpatic. Kona are de-a face acolo cu seriosul Renault Captur, cu îndrăzneața Toyota C-HR și cu avangardistul Juke, care își așteaptă noua generație.

Echiparea Luxury ne aduce la bord un head-up display color retractabil, sistem audio Krell, un ecran tactil de 8 inci și posibilitatea de a alege între trei moduri de rulare: Eco, Normal și Sport, cu cel din urmă făcând toți cei 177 de cai putere să o ia la galop. Dar să fim prudenți, sunt zero grade afară și tracțiunea integrală nu are de gând să se ia la trântă cu poleiul. Ar fi o luptă inegală.

Test drive Hyundai Kona (3)

E ușor să controlezi funcțiile mașinii din butoanele mari, chiar fără să-ți iei ochii de la drum, încă o dovadă că interiorul micului SUV asiatic a fost proiectat cu atenție. Tot atenție simt că mi-au acordat specialiștii în ergonomie când au pus acolo o cotieră. Mulțumesc foarte mult!

Mașina de test a avut un interior sobru, ce-i drept, dar pentru cei mai îndrăzneți dintre clienți, Hyundai a pregătit accente în nuanțe tari ca Roșu, Limone și Orange, plus centuri asortate. Îți trebuie un pic de curaj, pentru că avem de-a face cu 4.165 de metri de îndrăzneală.

Test drive Hyundai Kona (10)Are el nume exotic, inspirat de o regiune din Hawaii, dar noi l-am scos afară la zăpadă pe Kona cel cu gardă la sol de 17 centimetri. Nu a protestat, ba chiar a înfruntat cu mult curaj noroiul și denivelările prin care și fratele mai mare, Tucson, ar fi trecut cu prudență.

E greu să fii eco atunci când volanul și scaunele încălzite și climatizarea setată pe 23 de grade îți fac promisiuni de vară în cabină, atunci când termometrul arată zero grade la prima zăpadă. Astfel că am înfruntat traficul bucureștean cu un consum deloc de neglijat, de 9,8 l/100 km. 7,2 l/100 km ne-a arătat computerul de bord, atunci când am scos mașina din oraș, pe drumuri naționale și nici pe autostradă, cifrele nu ne-au încurajat prea mult. Dar ne putem lăuda că mașinuța noastră cu motor 1.6T-Gdi cu 177 CP și 265 Nm, tracțiune integrală și transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 7 secunde! Acum mă credeți că e nevoie de curaj?

Kona este pentru cei care decid la ora 11 că pleacă la munte la ora 12 și își iau cu ei prietenii și strictul necesar. Ai spațiu generos la bord, dar portbagajul are doar 361 de litri. Ajunge la 1.143 cu bancheta rabatată, dar atunci prietenii rămân acasă.

Bordul simplu îți afișează informațiile de care ai nevoie pe un instrumentar digital de 4,2 inci, flancat de ceasurile cu grafică simplă, pe un ecran poziționat în partea superioară a consolei, de 8 inci și pe un head-up display. „Cioc! Cioc! E cineva acasă?” Ah, nu, acesta este textul pentru altă poveste. Dar ciocănitul în plasticul din bord sună la fel de convingător ca acela de la ușa care vrei să ți se deschidă. Ne-am fi aștepta să fie mai moale la mașina care, fără promoție, se îndreaptă cu viteza motorului său turbo spre prețul de 30.000 de euro. Cu promoția Hyundai inclusă, mașina testată are un preț de pornire de 26.430 de euro.

 

Verdict MissAuto

Design-ul lui Hyundai Kona întoarce capete și provoacă întrebări de genul “Cine e tipul nou din clasa SUV-urilor mici?” Ei bine, tipul nou este Kona “Neconvenționalul” și debordează de carismă și de generozitate, venind cu echipamente preluate de la clasele superioare. Tot de acolo se pare că și-a luat și prețul un pic descurajant.

Adaugati comentariu