Test drive Volkswagen Golf facelift 2.0 TDI – Dați câte unul să ajungă la toată lumea!

Volkswagen Golf facelift

Cei de la Volkswagen au așteptat. Au ascultat. Și, la aproape cinci ani de la momentul lansării actualului Golf, au făcut un facelift. Este prima operațiune de acest gen din istoria de peste 40 de ani a modelului. Haideți să vedem dacă a meritat așteptarea! FOTO: Adrian COBZAȘU.

Volkswagen Golf este mașina aia care s-a vândut ca pâinea caldă, fiind cel mai popular model VW din istorie: s-au vândut peste 30 de milioane de unități din 1974 și până acum! Un calcul complicat arată că s-a vândut un Golf la fiecare 45 de secunde din momentul apariției modelului. Și pentru că orice anti-reclamă este, de fapt, o reclamă, Golf nici măcar nu a simțit când Dieselgate i-a trecut ca glonțul pe la ureche. Bătând la porțile închise ale segmentului compactelor premium, se pare că, odată cu acest facelift, Golf a aflat parola.

Volkswagen Golf facelift

O bară față nou-nouță, o linie cromată care taie grila în două, faruri noi, semnalizatoare secvențiale ca la Audi, în cazul în care comanzi farurile LED (1.059 euro la Trendline și Comfortline sau 1.384 euro pentru farurile full LED adaptive) sunt doar câteva dintre schimbările operate asupra liniilor familiare ale Golf-ului. Și aripile au acum un desen nou. Pentru extrovertiți, Volkswagen aduce pe piață și o culoare nouă, Turmeric Yellow (589 euro), așa că ne așteptăm să vedem în trafic 4 metri și 26 de centimetri de vopsea care să ne convingă că la soare ne putem uita, dar la Turmeric ba. Culoarea mașinii de test, Tungsten Silver Metallic, este 456 de euro.

  • Caracter tipic Golf
  • Dotări demne de segmentul premium
  • Absența butoanelor convenționale pentru sistemul multimedia
  • Opționale scumpe

Dar adevăratele noutăți sunt ascunse la interiorul mașinii. Primești acum bordul complet digital preluat de la limuzina Passat, dar și un sistem multimedia nou, cu ecran tactil mai mare (9,2 inci), cu o rezoluție mai bună și funcții noi. Poți acum, ca la Passat și Tiguan, să muți navigația în bord, pe Active Info Display (574 euro), să o păstrezi pe ecranul din consola centrală sau să o vezi… “la dublu”. Mașina vine standard cu sistemul Composition Colour cu ecran de 6,5 inci.

Sistemul multimedia a scăpat de butoane, așa că vei fi nevoit să-ți iei ochii de la drum ca să reglezi volumul radioului sau să zoom-ezi pe harta redată de navigație, de exemplu. Nu e sfârșitul lumii, însă.

Volkswagen Golf 7 facelift pare cel mai tehnologizat automobil din gama sa. Piesa de rezistență este funcția de control al sistemului multimedia prin gesturi, ca la BMW. Dar aici, cu Discover Pro (2.061 euro), poți doar să navighezi prin meniu cu mișcând mâna spre dreapta sau spre stânga. Nu funcținează impecabil, așa că ai răbdare cu Golf-ul tău. E nou în acest domeniu. Dar este prima mașină din clasa sa cu această funcție.

Opțional, poți să-ți echipezi Golf-ul cu interfața Comfort cu funcție de încărcare inductivă și hands free.

Volkswagen GolfPentru că mulți producători auto mizează pe sisteme de siguranță activă, Golf ține pasul. Emergency Assist este funcția care reacționează atunci când șoferul nu reacționează. Sistemul încearcă implicarea șoferului prin transmiterea unui impuls asupra frânelor, a unor sunete de avertizare, toate acestea fiind urmate de acționarea luminilor de avarie și rularea șerpuită fără însă, a depăși marcajele. Dacă șoferul nu intervine nici atunci, sistemul oprește mașina automat. La viteze de sub 30 km/h, sistemul, în functie de conditii, poate chiar să acționeze frâna în locul șoferului  (Pachetul Asistență pentru șofer).

Totul este capitonat în Golf, de la torpedou și până la buzunarele ușilor, iar materialul este plăcut la atingere. Dar dacă verși suc lipicios în ușă, nu știu cum bagi Volkswagen-ul ăsta în mașina de spălat. Măcar dacă era un Up!

Scaunele într-o combinație interesantă de alcantara și stofă (457 de euro la modelul nostru) oferă suport impecabil, iar în spate, pasagerii au parte de un spațiu decent pentru o mașină din clasa sa, fără să fie nevoiți să-și strângă genunchii la piept.Trapa panoramică aduce toată lumina soarelui de primăvară în mașină pentru 958 de euro.

Volkswagen Golf

Downsizing? Care downsizing?

Golf-ul ascunde o surpriză și sub capotă. Volkwagen trimite acum pe piață motoare mai puternice și mai eficiente, iar cutia automată DSG cu 6 trepte primește acum 7 rapoarte. Nemții au înlocuit și motorul 1.4 TSI cu o unitate de 1.5 litri. Aflați aici cât costă VW Golf facelift cu motor turbo 1.5 TSI cu 150 CP!

Volkswagen Golf faceliftRomânii au o slăbiciune pentru literele magice TDI. Motorul de 2.0 litri TDI care propulsează mașina de test vine la pachet cu 150 CP și 340 Nm, valori care fac compacta de la Volkswagen o mașină foarte dinamică și care întind pe asfalt resurse deloc surprinzătoare când în joc este numele Golf. Volkswagen a calibrat platforma MQB pentru a împăca pe toată lumea, indiferent de preferințe, așa că mașina asta universală, cu reputație sportivă, este și confortabilă.

Golf mai poate ceva care te va lăsa fără replică. Sperăm însă, că nu și fără reacție, ca să nu fi claxonat de cei care urmează regula celor 2 secunde la semafor. Sistemul Start/Stop este conectat la senzorii mașinii. Când mașina ta simte că vehiculul din față a plecat, motorul repornește chiar dacă încă ai piciorul pe frână.

Dacă ai de gând să pleci în vacanță, trebuie să știi că ai la dispoziție un portbagaj de 380 de litri, așa că nu poți să verși tot dressing-ul în el, dar nici nu trebuie să lași acasă cele 4 perechi de pantofi și 3 genți pentru cele 5 zile de vacanță.

Volkswagen Golf facelift

15.844 este cel mai mai ieftin Golf. Mașina testată de noi ajunge la 36.592 euro. Dincolo era mai ieftin? Este adevărat că rivalii din segment vin cu prețuri mai mici, dar cu dotări care nu se pot compara cu best-seller-ul de la Volkswagen.

Dacă aveți de gând să cumpărați un Golf, grăbiți-vă. Nu se dă câte unul ca să ajungă la toată lumea. Și în cele 5 minute cât ați citit acest material, s-au mai vândut vreo 6 mașini.

Volkswagen Golf facelift

Verdict MissAuto

Mai așteptat ca bebelușii regali ai prințului William și ca eclipsa solară totală din 1999, Volkswagen Golf 7 facelift este mașina obișnuită pentru oameni obișnuiți, care a aflat însă parola de acces pe teritoriul compactelor premium. Cu dotări de clasă superioară, Golf facelift are șanse mari să ajute compania să accelereze ritmul vânzărilor de până acum.