Anii ’60 fac parte dintr-o perioadă de vis a automobilului, ani în care au fost propuse o mulţime de maşini foarte interesante. Acestea erau influenţate de noile tehnologii, dar mai ales de era spaţială. Una dintre ele este și Pininfarina X Sedan.
Pe continentul american aceste noi direcţii erau exploatate prin concepte care îţi tăiau respiraţia, mai ales cele produse de marca GM. Erau mașini cu aripioare în zona portbagajului şi cu diverse guri de admisie şi faruri care făceau trimitere la avioanele cu reacţie.
În Europa curajul era mai temperat, însă carosierul Pininfarina a avut o abordare suficient de îndrăzneaţă încât să poată pretinde că merită un loc în această categorie „visătoare”. Maşina a fost prezentată în anul 1960 sub numele de Pininfarina X Sedan la Salonul Auto de la Torino.
Vehiculul era 100% funcțional. Demersul a fost, însă, unul destul de practic față de interpretările americane. Forma era dictată în mod direct de studii aerodinamice. Aceasta nu prelua vizual elemente din aviaţie doar ca să facă trimitere la aeronave. În plus, doreau să implementeze soluţiile pe o maşină de familie.