Pariul. Riscul. Teama de a nu lua decizia greșită. Coșmarul de a nu rămâne ”blocat” cu o super-sportivă, când, de fapt, voiați doar să ajungeți mai repede cu toată familia la destinație. Stresul de a actualiza harta cu benzinăriile săptămânal. Toate sunt istorie: le-am spus adio atunci când am făcut cunoștință cu noua Honda Civic Type R. Americanii ar descrie-o ”win-win situation”. Eu i-aș spune, simplu, cel mai complet vehicul cunoscut de omenire. Să vă explic de ce…
Text: Bogdan Grigorescu
Foto: Adi Cobzașu
Mi-am promis să rămân în limitele decenței. Mi-am jurat că n-o să mă entuziasmez mai mult decât permit legile bunului simț. Dar ”fructul” japonezilor, îngemănarea perfectă dintre aureola albă și tridentul roșu, mă instigă într-una. Nu mă înțelegeți? Vă provoc să puneți un Type-R lângă Focus ST, Golf GTI, Megane RS și Leon Cupra…ce vedeți? Pare că ați introdus o vedet[ de pe platourile Fast and Furious într-un grup de hatchback-uri domestice! Exagerez? Da’ de unde!
Uitați-vă la spoilerul din fibră de carbon, la masivele prizele de aer, continuate cu difuzoarele din aripile față, la ”aripioarele” de pe plafon, care direcționează curentul de aer direct în raza eleronului din fibră de carbon indecent dimensionat, la difuzorul de aer ”spart” de terminația triplă a evacuării. Iar ceea ce nu vedeți este podeaua plată, care ”lipește” mașina de asfalt. Niciuna dintre ele nu a fost gândită să aibă rol estetic, ci doar funcțional: asigură un puternic efect de deportanță la viteze ridicate. Nimeni, însă, nu le poate contesta impactul vizual neegalat în segment.
O să râdeți, dar Type R nu este doar un drăcușor pus pe șotii, ci și […]