SUV-urile au acaparat piața la nivel global. Mici, care seamănă cu mașinile compacte, de clasă medie sau adevărați monștri pe roti, se vând ca pâinea caldă. Garda la sol mare și vizbilitatea superioară ne dau siguranță în trafic, de parcă am rula toți pe bulevarde de macadam. Dar iată 5 break-uri care ar putea fi mai tari ca super-popularele SUV-uri.
Aventurierul Volkswagen Passat AllTrack are 2,75 cm în plus față de Passat Variant și are bandouri din plastic, care îi asigură rezistența la zgârieturi pe teren greu sau în parcări aglomerate. Pe lângă modurile Eco, Normal, Sport și Individual, AllTrack oferă și un mod Off-Road. Platforma MQB îi asigură versatilitatea tipică modelelor Volkswagen. Tracțiunea integrală 4MOTION, diferențialul central și suspensia McPherson pe față le dă celor aflați la bord confortul și siguranța de care au nevoie.
4. Volvo V60 Cross Country
Sportiv și confortabil, V60 Cross Country vine cu o gardă la sol care poate concura cu cea a SUV-urilor compacte, 201 milimetri. Cu un ampatament de 2774 mm la o lungime de 4638 mm, break-ul cu veleități de off-road oferă un portbagaj oarecum deficitar în clasa sa: 430 de litri (1.241 litri cu bancheta rabatată). Masa mare de 2300 kg îi taie aripile lui V60 Cross Country.
3. Audi A6 AllRoad
Break-urile sunt specialitatea lui Audi, care a transformat gama AllRoad într-un best-seller. Luxos, dar pregătit să-și suflece mânecile și să treacă la treabă, A6 AllRoad vine echipat standard cu suspensia pneumatică, ce permite ridicarea caroseriei cu 60 mm și care reglează înălțimea în funcție de viteză. 565 de litri poate primi portbagajul lui A6 AllRoad.
2. Mercedes-Benz E-Class All-Terrain
Elegant ca un prezentator de gală, Mercedes-Benz E-Class All-Terrain este, totuși, un cal de povară. Modul All-Terrain, motivul pentru care modelul a venit pe lume, înalță mașina cu 35 mm față de versiunea break, ducând-o astfel la 156 mm de sol. Nu foarte mult, dar multe dintre SUV-urile mici sunt la același nivel. Jantele îi aduc 14 mm în plus, iar suspensia modificată încă 15. La aproape 5 metri lungime (4,94 m), E-Class All-Terrain vine cu un spațiu de depozitare de 670 de litri, mai mult ca oricare dintre rivali, ceea ce o faci mașina perfectă dacă vrei să te muți.
Volvo V90 Cross Country se uită de sus la rivalii din segment. La propriu! Pentru că are o gardă la sol cu 2,5 centimetri peste Audi A6 AllRoad și cu 5,4 peste All-Terrain de la Mercedes. Este fină ca o canapea rabatabilă de la Ikea suspensia lui V90 Cross Country, estompând denivelările fără să-i facă pe cei de la bord să strângă din dinți. La aproape 5 metri în lungime, Volvo V90 Cross Country oferă un portbagaj de 560 de litri (1.526 cu bancheta rabatată).