Test drive Mercedes-Benz E-Class All-Terrain – Când vrei să te muți

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain (13)

Este un break? Este un SUV? De ce pare atât de mult o limuzină la interior? Ce atâtea întrebări? Un lucru e clar. Este un Mercedes. Respiră aerul rarefiat și exclusivist al stelei în trei colțuri prin toți porii. Mercedes-Benz E-Class All-Terrain a fost gândit să fie durul din off-road și gentleman-ul de pe șosea. Dar cât de SUV este acest E-Class? Am plecat la drum să vedem!

Foto: Bogdan PARASCHIV

Clasa E era deja o familie aglomerată, plină de E-uri, E-uri benefice, care au revoluționat segmentul prin sisteme de asistență și funcții de rulare autonomă. Aveam aici limuzina prezentată în ianuarie 2016 la Detroit, aveam coupe și cabrio, aveam break-ul și acum avem mașină de off-road, intrând pe teritorul familiei G odată cu lansarea sa în toamna trecută, la Paris. Rival ideal pentru Audi A6 Allroad și Volvo V90 Cross Country, All-Terrain de la Mercedes este break-ul înălțat cu protecții din plastic, tracțiune integrală și suspensie pneumatică Air Body Control oferită standard.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain (3)

Au asfaltat pe aici? am fost tentată să întreb. Pe drumuri pe care nu ai cum să ocolești gropile, strângi din dinți și aproape că închizi ochii, pregătit de zdruncinătură, nici nu îți dai seama când ai trecut de denivelare. Gata? Asta a fost? te întrebi mirat. Păi și groapa? Care groapă? parcă auzi răspunsul pneumaticei multi-camerale. Îi place să se dea mare pe modul Comfort.

Din comutatorul Dynamic Select, aleg modul All-Terrain, modul care este motivul pentru care a venit pe lume mașina asta. Din spatele volanului, văd capota cum se ridică și mașina balansându-se până când se înalță cu 35 mm față de versiunea break. Mașina ajunge astfel la 156 mm de sol. Dacă accelerez peste 35 km/h, se întoarce în modul Comfort și la înălțimea obișnuită, care este oricum cu 29 mm mai înaltă ca fratele T-Modell. Jantele îi aduc 14 mm, iar suspensia modificată încă 15.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain (4)

Aproape 5 metri (4,94 m) de lux și răsfăț îți aduce Mercedes-Benz E-Class All Terrain. Sub capota alungită a lui 220d 4Matic, care se încheie cu o grilă nouă cu două lamele orizontale, se găsește un propulsor diesel de 2 litri cu 194 de cai putere și 400 Nm, expediați către toate cele patru roți prin intermediul unei transmisii automate 9G-Tronic și care trag după ei o caleașcă de aproape2 tone (1920 kg). La viteze de autostradă, acul turometrului rămâne jos, la 1400 rpm. Nu se aude nimic la interior, în acest living pe roți. De 8 secunde are nevoie mașina de familie ca să plutească de la 0 la 100 km/h. Doar 7,3 în cazul limuzinei. Nu testa asta când ai copiii în mașină. Nu de alta, dar s-ar putea să le placă și să mai vrea, iar tu te vei alege cu o amendă de viteză de toată frumusețea. Până la urmă, cine e mai copil?

E-Class All-Terrain vine cu scuturi suplimentare în față și în spate și protecții din plastic, care îi asigură o imagine de mașină rebelă de off-road. Imaginea de bad boy se topește însă la interior, acolo unde nimic nu-i trădează firea rebelă în afara, bineînțeles, a programului All-Terrain. Acolo totul e dispus exact ca la limuzină: ecranele duale TFT de 12,3 inchi și posibilitatea de a comanda sistemul multimedia prin comenzi tactile pe volan sunt neschimbate.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain (17)

E-Class All-Terrain, cu ampatament de 2,93 m, este un veritabil living pe roți. Astfel că pasagerii aflați în spate vor avea nevoie de portavoce ca să fie auziți de șofer. Dacă vorbesc totuși prea tare și prea mult, sistemul de sunet Burmester vă va izola de gălăgioși și vă va teleporta într-o sală de concerte.

Hayonul deschide un portbagaj uriaș, de 670 de litri. Cu bancheta rabatată și 1820 de litri la dispoziție, poți improviza acolo un culcuș veritabil. Spațiul care se deschidă îți dă impresia că poți să pui acolo toată mobila din casă, în cazul în care te muți, cu familie cu tot. Și parcă tot îți mai rămâne loc pentru cățelul familiei. Dar să revenim la realitate. Un buton aflat pe ușa portbagajului și pe ușa șoferului scoate de sub mașină și ascunde discret un cârlig de remorcare.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain (1)

  • Se simte exact ca un E-Class
  • Capabil în off-road
  • Consum excelent
  • Gardă la sol nu foarte mare

Elegant ca un prezentator de gală, E-Class este, în esență, un cal de povară, cu o aură de pseudo-SUV.

De ce ai cumpăra un All-Terrain și nu un E-Class break? Poate pentru că ești mai aventurier ca majoritatea capilor de familie și vrei să-ți plimbi copiii prin off-road.

Dar de ce ai cumpăra un All-Terrain și nu un GLE, care are aceeași platformă, e aceeași mașină, doar că e un SUV în toată regula? Poate pentru că încă simți nevoia să te distrezi la volan.

Versatilul E-Class a defilat pe podiumul testelor EuroNCAP, luând cinci stele la pas. Cu funcții de rulare autonomă, E-Class All-Terrain, ca și limuzina, se asigură și schimbă singur banda, ia singur virajele, îți cere să pui mâinile pe volan și, dacă nu asculți, reduce viteza și oprește în condiții de siguranță. Drive Pilot permite și urmărirea mașinii din față la viteze sub 210 km/h. Speed Limit Pilot impune ritmul și limitează viteza de rulare în funcție de limitele de viteză din zonă.

E-Class All-Terrain vine în România cu prețuri pornind de la 60.174 de euro.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain (26)

Verdict MissAuto

În mod surprinzător, Mercedes-Benz E-Class All-Terrain păstrează eleganța limuzinei, adaugă spiritul practic al break-ului și pune un pic de sare și piper marca off-road. Dar fanii SUV-urilor nu vor alege niciodată un All-Terrain în detrimentul unui gigant cu gardă la sol de 20 de centimetri. Un hibrid între segmente, E-Class All-Terrain e bun la toate.

Adaugati comentariu