MINI Cooper S Cabrio facelift este minionul care garantează distracție. Este umorul lorzilor englezi, care cere inteligență pentru descifrare. Haideți, așadar, să-l descifrăm pe MINI decapotabil, aflat la a treia generație. Test drive MINI Cooper S Cabrio facelift. FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Arată ca un spiriduș MINI Cooper S Cabrio facelift, prezentat în ianuarie la Salonul Auto de la Detroit. MINI cel cu farurile noi cu LED decupate în capota care se întinde spre pasajele roților și te face să zâmbești instantaneu când îl privești. MINI primește acum faruri LED cu funcție matrix pentru faza lungă, stopuri LED cu design Union Jack, noul logo MINI, jante noi din aliaj, motoare mai eficiente, volan nou multifuncțional, transmisie automată cu dublu ambreiaj și posibilități infinite de personalizare. Astfel, prin intermediul programului MINI Yours Customized, la ultra-personalizabilul tău MINI, poți adăuga chiar și proiectoare LED în portiere și îți poți grava numele pe aripi. Asta doar dacă ai de-a face cu un minion narcisist.
Test drive MINI Cooper Clubman SD – Bine ai venit în club!
Al nostru nu a fost narcisist, dar a fost, cu siguranță, rafinat. Un Sir englez pus pe șotii, cu aerul retro tipic brand-ului.
Vopseaua Albastru Starlight (505 euro), una dintre cele trei introduse în gamă odată apariția modelului facelift, brăzdată de linii albe pe capotă (111 euro), contrastează cu pielea Chester Maro Malt (1.000 de euro) a scaunelor sport cu design nou, în care ești comandantul micuțului aparat de zbor pe șosea. Dar comandantul are nevoie de dioptrii noi, pentru că aragazul cu patru ochi de la volan (AKA eu) nu vede foarte bine icon-urile care arată direcțiile ventilației de pe fiecare buton.
Apeși clapeta roșie de pornire din consola centrală și MINIonul prinde viață. Pui mâinile pe volanul sport îmbrăcat în piele MINI Yours, calci pedala de accelerație și auzi concertul cu solo de tobă, declanșat de motorul de 2.0 litri și difuzat prin de cele două țevi de evacuare cu aspect de cutii de bere, poziționate central.
MINI îți așterne cei 192 de cai putere pe asfalt, dansează pe viraje și îți transformă serpentinele în circuit de karting. Este exact senzația pentru care ai plecat la drum. Ce bine că facelift-ul n-a alterat-o. Direcția te angajează și te face să simți că nu există alt loc în care ai vrea să fii.
Test drive MINI Cooper Countryman – MAXI personalitate
E o zi perfectă de vară, așa că trebuie să coborâm acoperișul textil ca să ne putem bucura de soare. Acesta coboară ușor și se ascunde în spatele banchetei. O ploaie de vară ne face să căutăm cu disperare butonul pentru a acoperi mașina. De 18 secunde am avut nevoie ca să fim în siguranță. Always Open Timer este funcția care cronometrează cât timp ții mașina descoperită. Așa că atunci când ploaia se oprește, ne grăbim să adăugăm minute la contorizare. Profităm la maximum și de prezența deflectorului de vânt, disponibil standard. Coafura rezistă!
Ai totul la îndemână în MINI. Sistemul multimedia este redat pe ecranul familiar cu un cadran rotund, acum și cu funcție tactilă (808 euro), grafică personalizată și soft BMW. Standard, mașina primește ecranul de 6.5 inci preluat direct de la Countryman. Am uitat încărcătorul de telefon acasă, dar MINI alungă anxietatea rămânerii fără baterie, pentru că are acum posibilitatea de a-ți încărca telefonul wireless odată ce poziționezi aparatul în pod-ul din cotieră.
Pe timp de noapte, interiorul britanicului MINI este ca piața de Crăciun din Londra. În fața pasagerului, între celedouă aerisiri, se aprinde Union Jack, în ton cu lumina ambientală selectată.
Suspensia adaptivă (505 euro) îl face pe MINI-ul construit pe platforma UKL să fie distractiv, incitant. Parcă îl vezi făcându-ți cu ochiul și spunând “Hai! Ești pregătit?” Cum ai putea refuza asemenea ofertă? Despre asta este MINI. Despre a spune “DA” provocărilor, pentru că mașinuța este materializarea plăcerii resimțite la volan.
Noua transmisie Steptronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj (1.818 euro), instalată la facelift, nu stă pe gânduri. Îți asigură liniștea când vrei să rulezi calm pe autostradă, dacă alegi modul de rulare Mid, iar pe drumuri de munte, când apeși butonul sport, realocat, se încordează și retrogradează cu tam-tam pe viraje, ca să-ți livreze exact puterea de care ai nevoie. Este disponibilă și o transmisie automată cu opt rapoarte, conectată la sistemul de navigație.
Ajungem la un subiect sensibil când vorbim de MINI: ei bine, cum se stă în spate? Se cheamă MINI și e un MINI, din cap până-n picioare, din grila radiatorului până-n țevile de evacuare. Așa că dacă ai peste 1,80 m, nu se stă în spate în MINI, se stă acasă. Dar eu, cu 15 centimetri în minus, stau bine oriunde în mașinuța asta și mă simt ca într-un Rolls-Royce în ambianța rafinată. Am greșit când am zis „oriunde”. În torpedou, sigur nu. Nici agenda mea voluminoasă cu informații prețioase n-are loc acolo. Pasagerii din spate primesc buzunare generoase în peretele interior și două suporturi pentru pahare între cele două locuri.
215 litri este volumul portbagajului lui MINI, dar ai loc suficient pentru un weekend la mare în doi. Bancheta se poate rabata lejer chiar și cu unghii mari (aviz amatoarelor!) prin apăsarea unui buton din portbagaj.
MINI Cooper S Cabrio facelift are un preț de pornire de 30.524 de euro, dar opționalele cu care ne-am răsfățat la test au dus prețul la 42.480 de euro.
Verdict MissAuto
Retro și elegant, distractiv și incitant, MINI Cooper S Cabrio facelift este exact ce îți trebuie pentru zilele toride de vară. Nu e de mirare că este decapotabila preferată în Marea Britanie. MINI Cabrio este ultra-personalizabil și are atitudinea relaxată și superioară a Sir-ului din bancurile cu John.