Test drive MINI John Cooper Works Clubman – Prima întâlnire cu cel mai rapid MINI din istorie

MINI John Cooper Works Clubman (11)

Să trecem direct la ceea ce contează: 306 cai putere și 450 de Newton metri. Par cam mulți pentru un MINI? Asta doar pentru că nu avem de-a face cu un MINI oarecare, ci cu unul care este cel mai rapid din istorie: MINI John Cooper Works Clubman.

Am fost la Frankfurt pentru un test cu noul MINI John Cooper Works Clubman. Mașina cu patru portiere și două uși în spate, o caracteristică unică în segment, a primit acum faruri LED noi, cu funcție Matrix, stopuri Union Jack și accente roșii pe caroserie, care sunt un indiciu clar că MINI JCW Clubman are un chef nebun de fugă.

MINI John Cooper Works Clubman (9)

Dar ce este mai important, ceea ce sporește factorul emoțional, se regăsește sub capotă. Și asta pentru că noul Clubman John Cooper Works a primit motorul TwinPower Turbo de 2.0 litri cu patru cilindri și 306 cai putere și 450 de Newton metri. Motorul este cuplat la o nouă transmisie Steptronic cu opt rapoarte, care schimbă impecabil, dar pe retrogradări, duc dorul unei sesiuni de pocnituri, care să se audă din spate.

Un lucru este clar: când s-a împărțit norocul, MINI John Cooper WorksClubman a avut loc în primul rând. A primit tot ce avea nevoie, ba chiar mai mult. 306 cai putere (cu 75 mai mult ca generația anterioară), 450 de Newton metri (cu 100 mai mult), tracțiune integrală, diferențial blocabil mecanic pe puntea față și renumele unui brand cu o tradiție de 60 de ani.

MINI John Cooper Works Clubman (10)

Clubman cu emblema JCW are nevoie de numai 4,9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, o valoare demnă de supercaruri. Este cu 1,4 secunde mai rapid ca modelul pe care îl înlocuiește. Îi dă o mână de ajutor și funcția de Launch Control, dar și șasiul sport (opțional, șasiu adaptiv cu amortizoare controlate electronic).

Test drive MINI Clubman SD – Bine ai venit în club

Pe modul Sport, Clubman aleargă – brut și smucit și foarte rapid – pe jante de 18 inci cu design Black Grip Stroke, dar pot fi comandate contra cost și jante de 19 inci. În Mid și mai ales în Green, devine domesticit și foarte confortabil. Pentru prima oară în istoria brand-ului, inginerii de la MINI au limitat electronic viteza maximă la 250 km/h. Niciun MINI nu a fost până acum atât de rapid.

MINI John Cooper Works Clubman (7)

Mașina de test, cu o caroserie în White Silver și acoperiș și carcase ale oglinzilor în Chilli, era echipată cu scaune standard, dar opțional, se poate bifa căsuța pentru scaunele sport cu tetiere integrate.

Volanul cu butoane multifuncționale al ultra-rapidului MINI primește designul minimalist tipic brand-ului.

Spre deosebire de viitorul posesor de MINI John Cooper Works Clubman, care mizează pe distracție, cei de la MINI s-au gândit și la aspectul practic, așa că mașina oferă 360 de litri pentru bagaje.

Cât costă distracția în cea mai pură formă? Aflați prețul, împreună cu alte detalii interesante, în numărul de septembrie al revistei AutoExpert.

Adaugati comentariu