Doamnelor, dacă aveți un Duster mai nou de 2014, sau un Logan sau Sandero fabricat până în 2020, sunteți în locul potrivit! Vă prezint o unitate centrală de infotainment dedicată mașinii pe care o dețineți. Iată ce poate să facă sistemul de navigație Duster, Sandero și Logan comercializat de Falcon Electronics!
Text și foto: Bogdan Grigorescu
Lumea autoturismelor a evoluat fantastic în perioada recentă. Mecanica a fost pusă la colț de sistemele electronice. Ecranele preiau ștafeta de la butoane. Iar în era în care telefonul mobil a devenit centrul universului fiecăruia dintre noi, sistemele multimedia care nu oferă o conectivitate solidă nu mai au nicio valoare. Informația devine și mai importantă dacă ne referim la cele mai de succes trei modele din România: Logan, Duster și Sandero. Mai ales că suntem într-o perioadă în care microcipurile întârzie livrările sistemelor de infotainment ale tuturor modelelor de pe piață.
Tocmai de aceea, când am aflat de unitatea centrală dedicată modelelor Dacia aflată în oferta Falcon Electronics, am fost acolo s-o butonez. L-am luat cu mine și pe cameramaul nostru, iar mai jos poți vedea clipul cu primul contact pe care l-am avut cu sistemul de navigație Duster.
Sistem multimedia dedicat Daciilor Duster, Sandero și Logan – YouTube
În filmul de pe youtube am luat un prim contact cu sistemul. Aici, însă, m-am decis să detaliez toată experiența folosirii sistemului. Toate senzațiile. Pentru că, dincolo de orice date tehnice, un sistem multimedia trebuie să ofere simplitate în utilizare. Degeaba ai zeci de meniuri, dacă sunt greu de accesat.
Adio, cabluri prin mașină!
Nu e cazul aici, pentru că unitatea de navigație Duster folosește un sistem de operare Android. Iar asta simplifică fantastic experiența, pentru că în locul textului greu de descifrat sunt iconițe intuitive, asemănătoare celor de pe telefoane. În multe situații, pare că butonezi un smartphone.
Al doilea aspect este legat de ușurința cu care poți conecta smartphone-urile la sistem. Poți rula protocoalele Android Auto și Apple Carplay wireless. Adio, cabluri prin mașină! Am testat câte un reprezentant al fiecărei tabere, un iPhone și un Xiaomi, cu și fără fir, și totul a mers ca uns. Am putut rula fără întreruperi aplicațiile de navigație Waze și Google Maps. Am citit mesajele din telefon fără ca sistemul să se poticnească.
Conectivitate puternică
Merită să menționez aici în special stabilitatea conexiunii cu telefonul meu, Xiaomi. În cazul anumitor mașini de test, acesta fie a refuzat să ruleze Android Auto, fie s-a blocat pe anumite ecrane și singura soluție a fost deconectarea și reconectarea. În timpul testului cu unitatea de la Falcon Electronics, nu am avut astfel de probleme. Probabil fix pentru că se bazează pe un sistem de operare Android, deci ”se înțelege” bine cu telefoanele cu același SO.
Apoi, am început să butonez. Un mare plus este că ai scurtături pe marginea display-ului, pentru a nu bâjbâi printre meniuri. Ecranul de 7 inchi răspunde instantaneu la comenzi. Este un display capacitiv, nu rezistiv, deci nu trebuie să apeși ușor, ci doar să atingi. Iar rezoluția HD 1024 x 600 px, este foarte bună: iconițele sunt clar definite. Sigur, poți rula și filme de pe un stick USB sau de pe un card SD. Ca să nu te plictisești când aștepți să iasă soțul din magazinul de electronice.
Sunet de calitate
Sau poți să pui muzică. Fie de pe aceleași surse, fie din telefon, fie de pe Spotify, dacă ai cont. Indiferent de unde o redai, ai la dispoziție un amplificator de 4×45 W încorporat în sistemul multimedia. Și nu e vorba neapărat de putere, ci, mai ales, de calitate. Chiar și cu boxele originale, sunetul poate fi reglat pentru a accentua frecvențele extreme, aviz pasionaților de muzică Trance, Drum&Bass, Dubstep și alte astfel de genuri. Sau poți alege o presetare din fabrică, destinată stilului pe care îl asculți.
Pot fi conectate 4 camere video
Dar, din punctul meu de vedere, ce e mai bun abia acum urmează. Poți conecta la sistemul de navigație Duster până la patru camere video! Două dintre ele pot fi montate în oglinzile retrovizoare. Astfel, nu te mai poți plânge că ai julit janta în bordură. A treia, montată în hayon, va afișa pe ecran inclusiv traiectoria mașinii în marșarier, ca să parchezi ca un maestru. Iar cea din față îți va arăta obstacolele mici, pe care nu le vezi de la volan, ca să nu atingi bara de protecție. Sau poți renunța la una dintre ele și, în locul ei, poți conecta o cameră DVR pentru înregistrarea călătoriilor.
Informații complete pe ecran
Și încă ceva: sistemul de navigație Duster se conectează la magistrala CAN a mașinii. Astfel, are acces la informații legate de reglajele sistemului de climatizare și de ușile deschise, afișându-le pe ecran. Pe românește, vezi pe display ce temperatură este setată, ce viteză are fluxul de aer și pe unde suflă, precum și care ușă e deschisă.
Fiind un sistem dedicat lui Duster și compatibil cu celelalte modele Dacia, nu e nevoie de nicio modificare pentru a-l monta. Nu trebuie nici să tai cabluri, nici să ”aranjezi” plasticul de pe consola centrală. Toate mufele se potrivesc la fix. Iar integrarea în bord este atât de naturală, încât pare că sistemul este cel original. În plus, satelitul de comandă a instalației audio din spatele volanului poate fi folosit în continuare, pentru că se conectează la noul sistem. Sigur, ca să nu ai bătăi de cap, Falcon Electronics îți asigură montaj contra cost.
Apropo de cost, prețul unității multimedia este de 1,999.99 de lei și poate fi cumpărat apăsând aici. Dacă introduci în coșul de comandă codul autoexpert10 până pe 31 octombrie 2021, beneficiezi de o reducere de 10%.