Noua Mazda MX-5 30th Anniversary Edition a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Chicago. Este modul prin care niponii sărbătoresc trei decenii de când au trimis pe piață ce avea să devină cel mai popular roadster din lume. Peste un milion de unități s-au vândut din 1989 și până acum.
Noua Mazda MX-5 30th Anniversary Edition vine în Racing Orange și este o ediție limitată. “Această culoare este o aluzie la răsăritul unei zile incitante”, spun japonezii.
Test drive Mazda MX-5 RF – Transformers, robot pe steroizi
Miata aniversară vine și cu jante din aluminiu (Rays ZE40 RS30), dezvoltate anume pentru MX-5 în colaborare cu Rays Co., dar și cu un logo care anunță că avem de-a face cu o ediție specială. Doar 3.000 de astfel de versiuni vor fi disponibile la nivel global, iar acestea vor fi atât versiuni cu acoperiș textil, cât și RF (retractable fastback).
La bord apar accente portocalii pe scaunele Recaro, pe bord, pe fețele ușilor și pe schimbătorul de viteze. Versiunile cu transmisie manuală primesc și amortizoare Bilstein. Apar pe puntea față etriere portocalii ale frânelor Brembo, în timp ce puntea spate primește frâne Nissin cu etriere în aceeași culoare îndrăzneață.
Sistemul audio Bose cu nouă difuzoare este dotare standard la ediția aniversară, iar pe anumite piețe, mașina cu două locuri vine cu funcție de conexiune Apple CarPlay și Android Auto.
Test drive Mazda MX-5 – Gheișa care dansează tango
Mazda MX-5 și-a făcut debutul tot la Salonul Auto de la Chicago acum 30 de ani. Era doar începutul unei povești de succes. Trei decenii și patru generații mai târziu, MX-5 încă domină piața modelelor roaster. Automobilul cu două locuri a păstrat, de-a lungul anilor, valorile cu care a venit pe lume: o mașină distractivă, accesibilă, extrem de ușoară, întruchiparea filosofiei Jinba Ittai.