Mașina care i-a aparținut regelui Mihai, un AERO 30 Roadster, a fost aleasă Best of Show, la Concursul de Eleganță care a avut loc la Sinaia, în weekend-ul trecut. Modelul a fost prezentat de Christian Hani din Arad.
Mașina Regelui Mihai s-a întors pe Domeniul Regal de la Peleș. Mihai I avea 15 ani când a primit roadster-ul, un AERO 30, de la președintele Cehoslovaciei, Edvard Benes Doar 200 astfel de unități au fost produse începând cu 1934. Acest automobil a fost fabricat în 1936. În 1947, când a plecat din țară, regele i-a vândut automobilul unui ofițer al Gărzii Civile. A scăpat apoi de rechiziționare, fiind demontată. În 1950, roadster-ul a ajuns în posesia lui Bella Neugebauer, la Ploiești. Astăzi îi aparține lui Christian Hani, membru Retromobil Club România Arad.
Roadster-ul Regelui a câștigat locul I și la categoria „Antebelice Cabriolet”.
Cel mai vechi automobil din concurs, “bunicul” Fiat 501, care a văzut lumina zilei în 1924, a venit tocmai de la Satu Mare pentru a primit Premiul Special al Juriului. Și a venit pentru două premii, pentru că tot al său a fost trofeul la categoria „Antebelice Sedan”.
Și publicul de la Sinaia și-a ales câștigătorul: Dacia 1410 Sport. Mașina de culoare galbenă și caroserie de coupe, construită în 1989, a fost preferată de spectatorii Concursului de Eleganță, dar a ieșit pe locul 2 la categoria „Fabricat în România”, adjudecată de Oltcit Club din 1982.
Simpaticul BMW Isetta s-a impus în cursa „Legendelor de mic litraj”.
Un Mercedes-Benz 170 V din 1936, care îi aparține lui Kolev Nicolai din Bulgaria, a câștigat premiul pentru Cel mai bine restaurat automobil antebelic, în timp ce un Buick Riviera din 1967 a fost ales Cel mai bine restauat automobil postbelic.
Foto: Dragoș Savu
Aceștia sunt câștigătorii Concursului de Eleganță de la Sinaia 2019:
Castigatorul CES 2019 | |||||
Best of Show | 2 | AERO 30 Roadster | 1936 | HANI CHRISTIAN | AR |
Premii speciale | |||||
Premiul Publicului | 72 | DACIA 1410 SPORT | 1989 | DOROBANTU ANDREI | IF |
Premiul Special al Juriului | 8 | FIAT 501 | 1924 | MUNCEAN MIRCEA GHEORGHE | SM |
Premiul Special al Partenerilor CES | 16 | CHEVROLET CORVETTE C1 | 1958 | KOHNEN AXEL ROBERT | IF |
Cel mai bine restaurat automobil antebelic | 4 | MERCEDES 170 V | 1936 | KOLEV NICOLAI | Bulgaria |
Cel mai bine restaurat automobil postbelic | 24 | BUICK RIVIERA | 1967 | ANDRONIC ANDREI CONSTANTIN | IF |
Premiul pt. cea mai mare distanta parcursa (pe roti) | 36 | PEUGEOT 203 | 1958 | YURGEN DEGTYAREV | Rusia |
Cel mai vechi automobil participant | 8 | FIAT 501 | 1924 | MUNCEAN MIRCEA GHEORGHE | SM |
Cel mai bine conservat | 52 | RENAULT DAUPHINE GORDINI | 1967 | ALEXANDRU NICOLAE ALEXANDRESCU | B |
Clasamente pe categorii | |||||
ANTEBELIC ECABRIOLET | |||||
Locul 1 | 2 | AERO 30 Roadster | 1936 | HANI CHRISTIAN | AR |
Locul 2 | 4 | MERCEDES 170 V | 1936 | KOLEV NICOLAI | Bulgaria |
ANTEBELICE SEDAN | |||||
Locul 1 | 8 | FIAT 501 | 1924 | MUNCEAN MIRCEA GHEORGHE | SM |
Locul 2 | 12 | PLYMOUTH SEDAN | 1930 | SINDIE PAUL | B |
Locul 3 | 10 | FORD MODEL A | 1930 | GIRLEA GABRIEL | IS |
POSTBELICE CABRIOLET | |||||
Locul 1 | 18 | MERCEDES 190 SL | 1959 | ZHELEV ANGHEL | Bulgaria |
Locul 2 | 16 | CHEVROLET CORVETTE C1 | 1958 | KOHNEN AXEL ROBERT | IF |
Locul 3 | 22 | PORSCHE 911 S | 1974 | GHERGHE DANIEL IONUT | B |
Locul 4 | 14 | SINGER 4AD | 1951 | TODIRICA IULIAN | SV |
Locul 5 | 20 | FORD MUSTANG | 1967 | MNATSAKANOV ARMEN | Bulgaria |
POSTBELICE COUPE | |||||
Locul 1 | 24 | BUICK RIVIERA | 1967 | ANDRONIC ANDREI CONSTANTIN | IF |
Locul 2 | 28 | FORD MUSTANG | 1967 | MANTEA GEORGE | B |
Locul 3 | 26 | BMW 2800 CS | 1969 | PETRESCU FLORIN EMANUEL | B |
POSTBELICE SEDAN | |||||
Locul 1 | 38 | GAZ M21 VOLGA | 1962 | SILISTRARU GHEORGHE | Moldova |
Locul 2 | 30 | BUICK SUPER 8 | 1947 | ZOLTAREANU ILIE | CT |
Locul 3 | 32 | CITROEN TRACTION 11 BL | 1951 | SIMULESCU BOGDAN | B |
Locul 4 | 40 | CITROEN DS Pallas IE | 1970 | CIOCARLAN ALEXANDRU | B |
Locul 5 | 46 | ROLLS ROYCE SILVER SPUR | 1987 | NEAMTU SERGIU MARCEL | HD |
Locul 6 | 34 | BUICK SUPER EIGHT | 1953 | CIUREANU ANDREI | CT |
Locul 7 | 42 | CADILLAC SEVILE DE VILLE | 1984 | ENESCU IONUT STELIAN | PH |
Locul 8 | 44 | BMW E30 318i | 1987 | ALIMAN CAMIL | B |
Locul 9 | 36 | PEUGEOT 203 | 1958 | YURGEN DEGTYAREV | Rusia |
LEGENDE DE MIC LITRAJ | |||||
Locul 1 | 48 | BMW ISETTA 300 | 1959 | FLUERARU ANDREI | B |
Locul 2 | 56 | ZASTAVA 750 | 1979 | IOICA GABRIEL | CT |
Locul 3 | 50 | TRABANT 600 | 1963 | BONEA BOGDAN | B |
Locul 4 | 52 | RENAULT DAUPHINE GORDINI | 1967 | ALEXANDRU NICOLAE ALEXANDRESCU | B |
Locul 5 | 54 | FIAT 500 L | 1970 | TURCAN ION | B |
AUTOMOBILE DE COMPETITIE | |||||
Locul 1 | 60 | DE TOMASO PANTERA Gr. IV | 1972 | GHIGEA CATALIN CEDRIC | B |
Locul 2 | 58 | ALFA ROMEO GT AM | 1970 | SPUDERKA DAN | BV |
Locul 3 | 64 | PORSCHE 911 CARRERA RS 3.0 | 1982 | PERIAN CAMIL ALEXANDRU | B |
Locul 4 | 62 | BMW 1502 | 1977 | PAGNEJER MIHAI | B |
FABRICAT IN ROMANIA | |||||
Locul 1 | 70 | OLTCIT CLUB | 1982 | OPREA DANIEL | B |
Locul 2 | 72 | DACIA 1410 SPORT | 1989 | DOROBANTU ANDREI | IF |
Locul 3 | 66 | DACIA 1300 | 1970 | POPESCU CEZAR DORU | CT |
Locul 4 | 68 | DACIA 1300 | 1972 | POPESCU CONSTANTIN | B |