După 42 de ani de rafinare, Corsa a căpătat arome aparte, fructate, chiar ușor picante, iar noi am adus-o la podgorie, pentru a o familiariza cu mireasma strugurilor ce stau să se nască. Aerul ne învăluie cu parfumuri fine, abia ghicite ale ciorchinilor, deși culesul boabelor începe tradițional abia în 14 septembrie. Noi am furat startul. Text: Doinița Stanciu, Bogdan Grigorescu. Foto: AutoExpert
Ea: Bogdan, m-ai adus direct în vie… Dar, ce să vezi, te-ai păcălit de data asta! Mai sunt 3 luni până să dea în pârg. Dacă sperai la un pahar de must, ai calculat greșit!
El: Ia uite cu ce mașină am venit! Are patru decenii de istorie în spate, deci e clar că nu mustul proaspăt mă impresionează. Prefer un vin matur, corpolent, care să-ți umple sufletul cu exuberanță, la fel ca Opel Corsa! Și, oricum, nu m-aș da de la volan nici măcar pentru două pahare de vin! Nebunia asta e mult prea distractivă ca s-o trădez cu licoarea magică.
Ea: Nu știu cum se conduce, dar văd cum arată. Și e simplă, are un aspect curat, fără artificii de design ieșite din comun. Ciudat că-ți place, pe tine te știu adeptul desenelor elaborate.
➡ Vezi aici lista completă a prețurilor lui Opel Corsa! 💡
El: Așa a fost întotdeauna Opel, a luat ochii mai mult cu tehnologia, lăsând liniile pure. Iar acum, după faceliftul acestei a șasea generații, Corsa este chiar și mai simplă, dar, în același timp, mai tehnologizată. De exemplu, uită-te la faruri! Îți poți imagina că au tehnologie LED Matrix? Adică pot să stingă din leduri selectiv, ca să nu-i orbească pe șoferii care vin din față, păstrând simultan vizibilitatea la cote maxime. Și dacă până acum erau câte patru grupuri de leduri pe far, acum sunt câte șapte, deci lucrează și mai exact. N-o să mai găsești o astfel de tehnologie printre frații de segment!
Ea: Nu, mulțumesc, numai tu te poți uita într-un far ca să înțelegi cum funcționează! Eu prefer să privesc grila asta care încorporează blocurile optice – ți-a plăcut exprimarea, știu! –, care se întinde pe toată lățimea mașinii și care îmi amintește întrucâtva de o mască. Poate a lui Zorro?
El: Ce imaginație ai! Așa e, se numește Opel Vizor și este noua imagine de marcă a companiei. O găsești pe toate modelele din gamă. Astra, Mokka, Grandland… toate te privesc din spatele măștii lui Zorro. În mijloc, emblema e fie neagră, fie argintie, în funcție de nivelul de echipare. Și bara de sub ea este nouă, la fel ca și cea din spate. Și uite, pe hayon scrie „Corsa“ cu litere mari și depărtate, ca să-ți intre bine-n cap ce model ai în față. E un stil pe care Opel l-a adoptat în premieră la Corsa 40th Anniversary. Dar despre interior ce părere ai?
Ea: Îmi place mult! E la fel de simplu ca exteriorul, și uite ce scaune comode și frumos desenate are! Știi, îmi place că pot să-mi conectez ușor telefonul prin Android Auto fără cablu, deci o să ne întoarcem spre casă pe ruta pe care ți-o propun eu! Ce părere ai?
➡ Citește aici totul despre Corsa facelift! 💡
El: Dorința ta e lege pentru mine, știi asta, dar ține cont că și iPhone-ul meu se poate conecta wireless, deci pot prelua inițiativa oricând! Și să-ți mai arăt o magie: „Hey, Opel, set the temperature to 22 degrees!“ Ce părere ai despre îmblânzitorule de cobre? Scuze, de Corse… Și uite ce repede se mișcă sistemul, asta pentru că în spatele noului ecran tactil de 10 inchi lucrează procesorul și software-ul utilizate de sora mai mare, Astra. Și ecranul din spatele volanului este nou, are tot 7 inchi, dar vine cu o grafică moder… Hei, unde-ai fugit?
Ea: Poate reușești să stăpânești sistemul multimedia, dar eu nu pot fi îmblânzită! Și știi că mă plictisesc detaliile tehnice și că sunt o fire cu înclinații practice, așa că am preferat să urmăresc cursul de educație tehnică de pe locurile din spate, și uite cât spațiu am aici! Și bancheta e moale, și geamurile laterale sunt mari, și am și mânere de viraj, deci cred că te părăsesc, așa că pregătește-te să mă duci înapoi spre casă ca pe o lady. Și am văzut că și portbagajul e mare, așa că, data viitoare, mă gândesc să le invit și pe fete cu noi și stăm mai mult, ce zici?
El: O minivacanță cu trei fete? E clar că 276 de litri vă ajung pentru bagaje, dar întrebarea e alta: cât timp aș rezista eu? Mă gândesc că, dacă mă lași doar pe mine să conduc, aș putea să îndur. Pentru că „jucăria“ asta chiar mi se potrivește! Motorul se turează liber, și ai văzut ce tare mă entuziasmez când accelerez, iar la ralanti, nu simți nicio vibrație, pentru că nu tremură ca un trei-cilindri. Nu degeaba a primit de trei ori la rând titlul de „Motorul Anului“ la categoria lui. Pare că ia în jocă orice provocare, depășește ușor, se simte „viu“, și transmisia cu opt trepte îl ține permanent în plaja de turație de cuplu maxim.
➡ Opel a împlinit 125 de ani de la producția primei mașini 💡
Iar padelele, pe care mă vezi atât de des folosindu-le, mă ajută să retrogradez în treapta ideală chiar înainte să încep depășirea. Pe viraje, nu se înclină, fiindcă suspensia este reglată sportiv, și doar direcția mi se pare cam ușoară pentru o repriză la limită pe porțiunile sinuoase, dar știu că nu toată lumea e „grăbită“ ca mine. La ieșirea din viraj, e o bucurie să simt că cei 100 de cai se mișcă așa cum trebuie și, uite, până aici n-au consumat decât 6 l/100 km, iar în București, s-au mulțumit cu 8, și știi cum e circulația acolo.
Ea: Formula 1 pe virajele de lângă Mizil, doamnelor și domnilor! Ai terminat, Leclerc? Uite, ca să te irit un pic, pentru că te știu petrolhead, îți spun că mie-mi place mai tare Corsa electrică cu care m-ai plimbat acum câțiva ani. A rămas în ofertă și după facelift? Când facem o plimbare și cu ea?
El: Nu numai că se vinde și acum, ci a primit sistemul nou, de 156 CP, cu baterie mai mare, de 54 kWh, deci are și autonomie extinsă la 404 km. Și a rămas în ofertă și sistemul vechi, de 136 de cai, cu 357 km autonomie, numai bun pentru oraș și ceva mai accesibil. Iar dacă ți-e frică de priză, ai și un hibrid nou-nouț, de 136 de cai, cu transmisie cu două ambreiaje.
Ea: Hai, că n-ai turuit degeaba, ci m-ai convins s-o conduc și eu! Uite, îți cumpăr un vin bun, roșu, sec, în schimbul volanului. Ți se pare echitabil?
El: Păi nu rămăsese că stau eu la cârmă până acasă? Of, fetele astea! „In vino, veritas!“ ziceau odată romanii, deci n-am ce face, mă supun!