Rațional sau emoțional? Cum alegem un automobil nou?

După obţinerea permisului de conducere urmează o altă etapă importantă în viaţa de automobilist:alegerea şi achiziţionarea unei maşini. Alegerea unui autoturism este o alegere personală, pentru cei mai mulţi clienţi din România, având prioritate latura raţională și mai puţin cea emoţională.

Astfel, piaţa este ghidată în primul rând de mărimea preţului de achiziţie și de consumul de combustibil, apoi de confortul oferit (mai ales de mări-mea habitaclului și a portbagajului).

Latura emoţională este un criteriu mai puţin important în alegerea ma-șinii, românii nefiind interesaţi prea mult de efectele asupra mediului dacă preţul unei mașini ecologice depășește nivelul bugetului avut la dispoziţie (putem observa vânzările slabe de automobile hibride sau electrice la noi).Pentru un șofer începător mașina trebuie să fie un partener de încre-dere, ușor de manevrat. Un astfel de automobil, care să-i permită să facă manevrele de parcare în siguranţă, care să se poată strecura prin aglomeraţia din localităţi, să coste puţin și să aibă un consum mediu mai mic, va fi cel cu un motor cu cilindree mică, din clasele mică sau compactă. Aproape jumătate dintre automobiliști vor alege motoare pe benzină, iar ceilalţi motoare diesel recunoscute pentru consumurile mici.

Unii șoferi mai atenţi la buzu-narul propriu vor avea drept criterii de alegere și costurile de întreţinere mici la unele mărci sau modele, sau vor fi influenţaţi de ofertele speciale ale importatorilor și de opţiunile de achiziţie disponibile (cash, rate sau leasing), fiind atrași mai mult de echipările standard bogate ale unor modele și ceva mai puţin de ter-menele de livrare, de popularitatea brandului, de cutia de viteze și unele gadget-uri suplimentare.Aceste criterii de alegere sunt confirmate de piaţa internă: printre mărcile de automobile cele mai vândute la noi în primele nouă luni ale anului 2013 se numărau Dacia, Volkswagen, Skoda, Renault, Ford și Opel (modelele cele mai vândute au fost Dacia Logan, Sandero, Duster și Dokker, urmate de VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus etc).08-09

Greşeli de evitat la achiziţonarea unei maşini

Decizia de a cumpăra o maşină nu ar trebui să fie una spontană. O astfel de investiţie necesită cercetarea atentă a pieţei precum şi planificare financiară.
O bună parte dintre cumpărători nu acordă importanţa corespunzătoare acestui proces.
Iată câteva dintre cele mai des întâlnite greșeli la achiziţionarea unei mașini.

Lipsa unei documentări.

Cel mai bun mod de a te documenta începe prin consultarea revistelor specializate sau a forumurilor de discuţii cu privire la marca și modelul de mașină dorit. A nu te documenta suficient este o mare greșeală deoarece poţi lua o mașină mai scumpă sau neadecvată dorinţelor tale.

Cumpărarea unei maşini neadecvate stilului tău de viaţă.

Pentru a vedea ce fel de mașină ți se potrivește, trebuie să determini în primul rând care sunt nevoile tale de transport (cât de des ieși din oras, cât de mare este familia ta etc).

Economia de combustibil este, de asemenea, un factor important pentru oricine, deci caută o mașină de dimensiuni și cilindree mici, cu consum și noxe mici. Nu consulta doar dealerii din apropierea casei tale sau din orașul tău fiindcă preţurile pot varia ușor la dealerii aceluiași producător auto din alte localități.

Nesolicitarea unui test-drive.
Nu poţi cumpăra un obiect atât de valoros fără a-l încerca. În afara de lucrurile evidente, cum ar fi viteza, acceleraţia, frânarea, sistemele de siguranţă, vei putea, de asemenea, să “simţi” mașina și să-ţi faci o imagine despre confortul pe care îl oferă.

Alegi dotările opționale greşite.

Nu e bine să renunți, spre exemplu, la oglinzile încălzite electric pentru a beneficia de un sistem audio mai performant. Airbagurile laterale sunt o altă dotare ce merită o investiție suplimentară.

Foto:

Adaugati comentariu