Citroen a demonstrat că are capacitatea să uimească lumea cu maşini frumoase, indiferent dacă erau desenate cu mâna liberă sau uneori păreau „trase” la riglă. Iscusinţa lor este incontestabilă. Unul dintre aceste exemple este atipicul concept Karin din anul 1980.
Citroen se poate mândri că a adus pe lume o mulţime de maşini interesante, atât concepte, cât şi automobile introduse în producţia de serie. Marca are în vitrină capodopere ale designului precum TrÎn anii ’80 interioarele lor păreau desprinse parcă din Star Trek, Războiul Stelelor sau orice alt film SF care şi-a pus amprenta asupra tuturor. Dacă aşa arătau maşinile de serie, oare cum putea să arate un concept care privea către viitor?! Unul dintre răspunsuri a fost dat în anul 1980, la Salonul Auto de la Paris. Conceptul prezentat „sărea calul” suficient de mult încât să fie remarcat cu uşurinţă în multitudinea de propuneri prezente. „Vinovatul” de această reuşită era designerul Trevor Fiore. Acesta semnase și alte maşini deosebite, de exemplu caroseria modelului TVR Trident. action Avant, Citroen 2CV, DS sau SM.
Cu acest concept renunța la multe cutume care priveau aspectul unui automobil. Inspiraţia venea mai repede din arhitectură. Un trunchi de piramidă părea să fie volumul generator al vehiculului. Simplitatea acestuia îi conferea o puritate aparte. O descărcare de orice elemente şi linii inutile și doar faţete plane intersectate clar fără niciun dubiu.
Silueta atipică face cumva parte dintr-o familie de propuneri mai angulare ale caselor de design din acea vreme, însă duce tema mult mai departe prin abordarea sa minimalistă.