Un best-seller american în Europa. Un multinațional construit în Italia. Un poliglot care vine acum în România. Este Jeep Renegade facelift, care își anunță dispoziția spre aventură de la primul contact. Test drive Jeep Renegade 1.0 MultiAir.
Foto: Bogdan PARASCHIV
Bagi cheia în contact și te-ai molipsit deja. Cheful de aventură se ia rapid, ca și cum ar fi cel mai contagios virus. Americanul ăsta cu o lungime de 4.236 mm, îmbrăcat în ținută Alpine White, cu atitudinea lui deschisă, te anunță că n-are de gând să piardă vremea în parcare. Sunt în gamă și culori mai îndrăznețe, ca Hypergreen sau Omaha Orange, iar Renegade le poate purta cu siguranța de sine tipică modelului. Este genul acela de mașină care arată interesant în orice ținută.
Versiunea facelift păstrează grila familiară cu șapte fante, pasajele trapezoidale ale roților și primește stopuri care găzduiesc litera X. Micul Jeep are faruri și stopuri cu tehnologie LED (893 de euro, disponibilă pentru liniile de echipare Limited și Trailhawk). Câte șapte LED-uri integrează fiecare dintre blocurile optice frontale.
Avem de-a face cu Jeep Renegade cu motor 1.0 MultiAir, cu trei cilindri, 120 de cai putere, 190 Nm și transmisie manuală cu șase trepte, cu linie de echipare Longitude, construit pe aceeași platformă cu Fiat 500X. SUV cu motor de un litru? Nu, nu vă descurajați! O să vedeți că nu aveți motiv!
Motorul nou nu te va îndemna la accelerări viguroase pe autostradă, dar este mai mult decât suficient pentru jungla urbană și pentru vacanțe liniștite. Îți va da un plus de liniște și încredere, în forțele lui și ale tale, garda la sol de 17,5 centimetri. 1.581 de kilograme cântărește micul renegat pătrat, care înfruntă cu aplomb vântul cu silueta-i mai puțin aerodinamică. Poate fi un motiv pentru care consumul în afara orașului nu a scăzut sub 7,3 l/100 km, iar la viteze de autostradă, am obținut un 8,8 l/100 km.
Mașina de test vine standard cu sistem Uconnect redat pe ecran de 5 inci, cu fundal care amintește de veleitățile pe suprafețe grele. Cei care vor mai mult, pot comanda display-uri de 7 sau 8,4 inci. O aplicație interesantă vine la pachet cu ecranul cel mai mare: Jeep Skills oferă indicatori specifici, care le permit pasionaților de off-road să-și monitorizeze performanțele atunci când lasă în urmă asfaltul. Noi nu l-am avut, dar asta nu înseamnă că nu ne-am distrat puțin în afara asfaltului. Imaginați-vă ce distractive trebuie să fie versiunile cu sisteme 4×4 Jeep Active Drive și Jeep Active Drive Low.
Consola centrală urmează acum liniile trasate de fratele mai mare Compass și primește un spațiu pentru telefonul mobil, iar ocupanții banchetei vor avea acolo o mufă USB pentru gadget-urile lor. Un alt spațiu, destul de generos, este sub cotiera reglabilă, unde poți strecura tot ce nu vrei să-ți zboare prin mașină la virajele pe care le abordează cu mult curaj. Ușor, micuțule, ești tu un renegat, dar eu nu! Pasagerul meu se ține de mânerul din fața scaunului său, iar eu… eu mă țin de volan!
Au fost extrem de atenți americanii atunci când au desenat noul Renegade facelift, produs în Italia, la Melfi, așa cum sunt cu toate modelele brand-ului. Simbolul Jeep, care redă, în versiune stilizată, imaginea grilei cu șapte fante, se regăsește pe bord, în rama difuzoarelor, în încuietorile portierelor și peste tot, ca într-un joc în care cauți obiecte ascunse. Silueta primului Jeep, desenat în anii ’40, urcă ușor pe parbriz și îți aduce pe față un zâmbet de candoare.
Un zâmbet pe care îl păstrezi și când deschizi portbagajul, pentru că micul Renegade le asigură celor care se aventurează în jungla urbană sau pe drumuri de vacanță 351 de litri, 1.297 odată cu rabatarea banchetei. Din păcate, nu se formează acolo o suprafață plană.
Cine vrea mașina noastră de test o poate comanda cu un preț de pornire de 20.479 euro, cu TVA inclus. Prin Programul Rabla, simpaticul renegat pătrat este și mai atractiv: 12.700 de euro (fără TVA).