Alegerea potrivită a mașinii de familie a devenit un leitmotiv pentru piața autohtonă, indiferent de segmentul din care aceasta face parte. De altfel opțiunile s-au extins la ora actuală, iar o zonă de piață care până acum era destul de restrictivă din punct de vedere al spațiului, fie că vorbim de cabină sau de portbagaj, adică segmentul B, și-a deschis „porțile” pentru monovolume sau așa cum mai sunt cunoscute la ora actuală drept MPV-uri (Multi Purpose Vehicle) și pentru SUV-uri sub denumirea generică „de oraș”.
Cel mai adesea, alegerile sunt făcute în funcție de tipul caroseriei, iar cum s-a împământenit deja la noi, volumul majoritar al vânzărilor este deținut de sedanuri. Cu alte cuvinte, trebuie să recunoaștem că mitul Daciei 1300 mai persistă încă, cu toate că modelul a dispărut de o bună perioadă de timp. Urmarea este că oferta de sedanuri este cea mai dezvoltată, prețurile începând de la aproximativ 7.000 de euro, cum ar fi în cazul unui Logan nou. SH-urile pot începe și mai jos, în funcție de valoarea de revânzare a fiecărui model în parte.
Patru uși plus capota portbagajului și un volum de încărcare după cerințele cumpărătorilor și „putința” constructorilor. Soluțiile oferite acoperă într-o bună măsură nevoia de spațiu, însă limitările constructive își spun cuvântul. Cabina, raportată la ampatament, dacă nu este afectată de morbul „cupeizării”, oferă spațiu suficient celor patru ocupanți și în special celor de pe banchetă, fără ca aceștia să „marcheze” plafonul de fiecare dată când drumul nu este prea blând cu suspensia. Adică ampatament mare înseamnă și spațiu în cabină mare. Avantajul este că oferta este uriașă pornind de la clasa subcompact și până la cea mare, evident, în funcție de puterea de cumpărare a fiecăruia.
Un alt reper de care este bine să se țină cont este volumul portbagajului, dar și de forma gabaritului său. Cu cât este mai încăpător, cu atât este mai bine, iar un minim de 400 de litri ar trebui să fie punctul de plecare.