După alegerea modelului și dotărilor unei mașini, următoarea problemă pe care ne-o punem este alegerea culorii. Dacă doamnele preferă roșul și albul, domnii optează pentru gri și negru. Aceste alegeri sunt justificate, mai ales în cazul revânzării, atunci când aceste culori se vând mai repede în detrimentul celor extravagante. Dar, dacă nu sunteți interesați acest subiect, aveți la dispoziție o paletă variată de culori, care mai de care mai atractive și mai scumpe.
„Acum câţiva ani a fost demarat un proiect de cercetare prin care să se găsească legătura dintre culoarea maşinii şi numărul de accidente. Singura conexiune pe care au făcut-o experţii a fost în privinţa vizibilităţii autoturismului în trafic. Culorile calde: roşu, galben sau alb, sunt mai vizibile, iar negru sau albastru sunt mai puţin vizibile, aşa că primele sunt mai sigure. În ceea ce priveşte recuperarea daunei de la asiguratori, culoarea maşinii influenţează modul de rezolvare a problemei doar prin faptul că alegerea unei culori mai neobişnuite va fi mai costisitoare.”
Mărcile premium se întrec în a aduce pe piață cele mai scumpe și extravagante culori, care să scoată în evidență personalitatea mașinii. De la vopseaua cu praf de diamante de la Rolls Royce, ediția limitată Elegance, până la vopselele sensibile la temperatură și cele stil oglindă.
Jaguar, de exemplu, are în portofoliu o vopsea specială, pentru care trebuie să scoateți din buzunar 1.800 euro. Firesand este culoarea care va face senzații pe stradă, asta dacă sunteți vă plac culorile tari.
Modelele Mercedes-Benz SL 500, SL 63 AMG și SL 65 AMG ot fi comandate în 2 dintre cele mai scumpe nuanțe disponibile: vopseaua designo gri Allanite magno sau designo alb Cashmere magno, care au un preț de 5.740 de euro cu TVA.
Cea mai scumpă vopsea de la Audi este un albastru mat, disponibilă la modelul Audi R8. Această vopsea vă va ușura buzunarul cu 6.200 euro.
Porsche Panamera respectă dorințele clienților, iar o vopsea poate ajunge la suma de 8.500 euro.
Sursa: Gandul, Wall-Street