Sinaia va fi capitala mașinilor retro în acest weekend, pentru că acolo va avea loc Concursul de Eleganță, un eveniment dedicat automobilelor istorice. Ca în fiecare ultimă sâmbătă a lunii iunie, Domeniul Regal Peleș va fi scena concursului.
Concursul de tradiție a revenit în 2011 la Sinaia, după o pauză de aproape 80 de ani. Evenimentul a fost organizat în premieră în anii dintre cele două Războaie Mondiale, în care piloții români alergau și obțineau rezultate impresionante în competiții internaționale: Petre Cristea la Monte Carlo în 1936, cu un Ford V8, sau pe Nurburgring, la volanul unui BMW 328. Concursul de Eleganță Sinaia, organizat în 1934 și 1935 de A.C.R.R. (Automobil Clubul Român Regal), punea România pe harta primelor state din lume care au găzduit evenimentul.
32 de automobile din 4 țări intră în competiție la 6 categorii. Mașinile retro vor putea fi văzute pe Domeniul Regal Peleș (Castelul Peleș, Pelișor și Vila Economat) începând cu ora 10. La prânz, are loc prezentarea oficială a automobilelor la Castelul Peleș, urmată de parada automobilelor de epocă în centrul orașului și de festivitatea de premiere. Aceasta din urmă este programată pentru ora 19, în fața Cazinoului Sinaia.
Accesul este gratuit, iar vizitatorii vor avea posibilitatea să-și voteze automobilul preferat. Pe baza voturilor lor, se va decerna “Premiul Publicului”.
Iată mașinile care vor intra sâmbătă în concurs:
Model | An productie | Proprietar | Domiciliu |
---|---|---|---|
Categoria „Antebelice Cabriolet” | |||
EGO 4/14 | 1924 | Gabriel Balan | Muzeul Tecuci (CT/GL) |
Unic L3 Torpedo | 1925 | Kiss Tamas | Ungaria |
Fiat 520 Torpedo | 1928 | Iulian Todirica | Suceava |
Categoria „Antebelice Sedan” | |||
Ford A | 1930 | Cosmin Adrian Covaciu | Alba Iulia |
Fiat Balilla | 1932 | Marius Vargatu | Dolj |
Mercedes 170 V | 1938 | Cristian Antoniewicz | Constanta |
Cadillac Series 90 V16 | 1939 | Tiriac Collection | Ilfov |
Categoria „Postbelice Sedan” | |||
Citroen Traction B11 | 1954 | Serban Dumitriu | Brasov |
Bentley S1 Special | 1957 | Gabriel Girlea | Iasi |
Chevrolet Impala | 1960 | Paul Sindie | Bucuresti |
Peugeot 404 | 1970 | Teodor Zhelev | Bulgaria |
Renault 12 TL | 1971 | Remus Azoitei | Marea Britanie |
Jaguar XJ 12 | 1976 | George Safir | Vaslui |
Mercedes 450 SEL 6.9 | 1978 | Iacob Epure | Bucuresti |
Citroen CX Prestige | 1983 | Adrian Pintea | Ungaria |
Categoria „Postbelice Cabriolet” | |||
Triumph TR 2 | 1955 | Axel Kohnen | Bucuresti |
Porsche 356 | 1963 | Catalin Ghinea | Bucuresti |
Chevrolet Impala SS | 1966 | Florian Marin | Bucuresti |
Jaguar E Type | 1970 | Cristina Ladopoulos | Bucuresti |
Citroen DS 21 Cabriolet Chapron | 1971 | Cars Auto Solution | Ilfov |
Cadillac Eldorado | 1975 | Ilie Zoltareanu | Constanta |
Fiat X 1/9 | 1982 | Anton Krastev | Bulgaria |
Categoria „Postbelice Coupe” | |||
Chevrolet Corvette C2 | 1966 | Camil Alexandru Perian | Bucuresti |
Ford Mustang Mach 1 | 1969 | Gabriel Trifina | Prahova |
TVR Grantura | 1964 | Alexandru Ciolan | Bucuresti |
BMW 2000 CS | 1965 | Adrian Bortica | Bucuresti |
Fiat 500 L | 1971 | Marius Smarandoiu | Sibiu |
Mazda RX7 | 1983 | Kristian Zhelev | Bulgaria |
Categoria „Fabricat in Romania” | |||
Dacia 13100 | 1971 | George Tertan | Maramures |
Dacia D6 Estafette | 1977 | Levente Dudi | Brasov |
Dacia 10 | 1982 | Dan Becheanu | Bucuresti |
Dacia 1300 | 1972 | Cezar Popescu | Constanta |
Sursă foto: Concursul de Eleganță.