Test drive BMW M850i Coupe – Pact cu diavolul

Test drive BMW M850i

E lungă, e joasă, e lată și agresivă. E mașina pentru care am făcut pact cu diavolul. Nu mi-a cerut nimic la schimb. A zis că se mai gândește. Să vină să ia. Dacă mă prinde. Fug cu BMW M850i Coupe.

FOTO: Bogdan PARASCHIV.

Și se pare că mi-am ales arma corectă. Să dau cărțile pe față. Mașina asta aleargă de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde și este echipată cu Launch Control. La fel de rapid ca fostul Porsche 911. Are motor V8 de 4.4 litri M Performance, are 530 de cai putere și 760 Nm. E o mașină de curse pentru șosea. E concepută să fie rapidă, sigură, dar și distractivă.

Test drive BMW M850i

Grila nouă, cu cele două secțiuni acum unite, cu flapsuri active, îi vine ca o mănușă. Este flancată de farurile Laserlight (opționale, 1.712 euro) alungite, ascedente, cele mai înguste primite vreodată de un BMW. La capătul opus, stopurile sunt uriașe, ai senzația că îmbracă toată mașina. Spatele cu tăieturi dure subliniază lățimea.

Din profil, BMW Seria 8, prezentat vara trecută, seamănă cu un rechin. Arată ca și cum ar avea patru uși, iar un montant central îi anulează linia perfectă de coupe. BMW Seria 8 este primul BMW non-M care primește plafon din fibră de carbon.

Proporții bine definite, nervuri, cute, tăieturi, totul în numele aerodinamicii. O mașină sport derivată dintr-o limuzină? Seria 7 privește din umbră și râde spunându-i răgușit, cu mândrie: “I am your father”. Culmea, Seria 6 spune același lucru.

Test drive BMW M850iCitește și:

Mașina potrivită la locul nepotrivit: Prima reclamă la BMW Seria 8 Coupe e filmată la Veneția

Este o sportivă de lux și BMW vrea ca norocosul de la volan să știe asta. Interiorul este atât de BMW (da, BMW adjectiv). Primești în palme un volan M sport și în suflet senzația că poți orice. Din scaunul șoferului, habar n-ai unde începe și unde se termină mașina asta, pentru că stai aproape de asfalt și vezi exact atât cât trebuie ca să te distrezi. Scaunele sport, îmbrăcate, în mașina de test, în piele Merino, sunt standard la M850i Coupe, la fel ca și head up display-ul.

Test drive BMW M850i

Meniul simplificat al noului sistem multimedia Operating System 7.0, redat pe ecranul tactil de 10,25 inci, este așa cum l-am văzut la noul BMW X5, pe care l-am testat în toamna trecută. Tot ca la X5 primim și schimbătorul, controller-ul sistemului multimedia, butonul de start/stop și cel de volum cu cristale finisate manual, dar X-ul din selector este înlocuit de cifra 8. Să fie semnul că ai un infinit de posibilități cu mașina asta? P-ul mic din acelați selector parcă strică armonia jocului de lumini colorate, un joc adus la bord de Pachetul Crafted Clarifity, pentru 666 de euro. Diavolul cu care am făcut eu pactul și-a lăsat urmele în mașina asta. Să fi montat și un microfon aici? Ar auzi concertul V8 și chiote de bucurie. Dacă microfoane nu, camere, da. Instrumentarul de bord de 12,3 inci primește o cameră video în partea superioară, care îți monitorizează comportamentul. Orice poate fi folosit împotriva ta.

Test drive BMW M850iDe afară, coupe-ul de la BMW arată ca un automobil cu două locuri. Și poate așa ar fi trebuit să fie. De dragul design-ului, Diavolul cu care am făcut pactul pare să fi desenat acoperișul, să-l fi șters și să-l fi redesenat cu o linie mai abruptă. Locurile din spate sunt… o cameră de tortură. La 1 metru și 65 de centimetri, sunt muuuult prea înaltă pentru banchetă. Sunt cu vârful capului în plafon, îmi vine să-l împing pe pasagerul din dreapta față peste bord, iar geamurile laterale mici îmi dau senzația că privesc pe hubloul avionului. Hello, claustrofobie. Simt orice denivelare din asfalt și nu pot decât să mă rog să nu ne iasă vreo groapă în cale. Acum m-am găsit, după ce am făcut pactul ăsta? Dacă ai impresia că poți pune acolo un copil într-un scaun auto, ok, fie, n-ai decât. Dar cum îl mai scoți?

Portbagajul cu deschidere îngustă este însă, surprinzător de spațios, oferind 420 de litri. Un troller mare are loc acolo lejer. Și încă unul bonus.

Pe Sport Plus, modul pentru care a fost construită mașina asta, V8-ul sună de parcă am spart geamurile unui zgârie-nor când am apăsat pedala de accelerație. Pe suprafața udă și pe alocuri bătută de viscol a circuitului de la Academia Titi Aur, mașina care poartă jante de 19 inci se agață cu ghearele xDrive de asfalt și ai Test drive BMW M850iimpresia că lași zgârieturi în urmă. Dacă apeși lung butonul DSC însă, datele problemei se schimbă și M850i Coupe alunecă pe ringul de dans flancat de anvelope. Cred că DSC vine de la Diavolul Știe Cum…

4,85 metri și peste 2 tone de senzații tari primești la bord, dacă le putem da sentimentelor unități de măsură. În plus, îți dă ca bonus sentimentul de încredere pe care îl oferă un Gran Turismo, nu se pierde cu firea și nu te lasă nici pe tine să o faci. Cea mai recentă versiune a suspensiei adaptive de la BMW, M Professional (2.716 euro), care face sute de calcule pe secundă, pentru a se asigura că mașina primește exact ce are nevoie. La fel calculează și cruise control-ul adaptiv, comandat cu ajutorul senzorului aflat sub plăcuța cu numărul de înmatriculare. Suprafața acestuia se încălzește, așa că nu trebuie să-ți faci griji în privința zăpezii și gheții.

Am primit un mesaj. Trebuie să duc mașina asta înapoi. Diavolul s-a gândit mai bine și s-a gândit să-mi ceară 127.985 de euro.

Verdict MissAuto

BMW M850i Coupe este un pic de GT, un pic de coupe, un pic de limuzină. Este un pact cu diavolul, un semn al infinitului ridicat în picioare, pentru a-și anunța prezența cu glas tare de motor V8. Bancheta e o cameră de tortură, dar scaunul șoferului este podiumul de premiere pe care am urcat și eu. Motorul V8 îi vine perfect noului Seria 8. La fel i se potrivesc atmosfera premium-sportivă de la bord și prețul pe măsură.

Adaugati comentariu