Alina-Cristina Udrescu – Povestiri de sub casca de motociclist

Într-o lume a competițiilor dedicate bărbaților, încep să-și facă loc și femeile. Femeile curajoase, femeile care știu ce vor și mai ales, știu să obțină ce vor. Alina-Cristina Udrescu este un exemplu în acest sens, reușind performanțe la care unii doar visează. Iată că sexul slab este doar o expresie fără fond!

AUTOEXPERT: Vorbiți-ne un pic despre pasiunea pentru motociclete. Cum a început totul?

ALINA-CRISTINA UDRESCU: Pasiunea mea pentru moto a început la 18 ani și s-a materializat pe la 19 – 20 de ani, când am început școala moto și în același timp am intrat pe circuit pentru prima dată. Dintotdeauna mi-a plăcut adrenalina, am vrut să fiu pilot de avion, dar motocicletele au fost mult mai „la îndemână” atunci! Și am rămas cu asta pentru că  mi-a plăcut foarte mult. 14362712_1116643965081783_7242150733360875801_ocrop

AEX: Cum este percepută o femeie în astfel de competiții?

A. C. U: Sunt diverse păreri, dar majoritatea sunt pozitive, primesc multe felicitări și încurajari! Am observat însă ca băieții sunt mai bătăioși dacă o fată îi depășește, asta s-a întâmplat mai ales anul ăsta când  am revenit la clasa mea preferată, 125, unde nu am putere și pe linii drepte tot mă depășeau, ca după aceea  să „mă încurce” pe viraje iar…Dar asta este. Mai multe oportunități de a învăța o depășire. Privim partea plină a paharului.

AEX: Ce rezultate ați obținut în competițiile la care ați participat?

A. C. U: Obiectivul meu unde am participat a fost să fiu pe podium, iar dacă asta nu a fost posibil, să termin cursa cu bine. Asta s-a întâmplat de fiecare dată când am avut posibilitatea unui material de concurs decent și buget (anii competiționali 2009-2013-2014-2016). În rest, merg pentru antrenament și în primul rând să mă simt bine.vlcsnap-2016-09-12-16h06m43s612

AEX: Cum vă pregătiți pentru aceste competiții?

A. C. U: Fac multe exerciții cu greutatea propriului meu corp (flotări, genuflexiuni; cardio: alergat și  bicicleta) și în rest, ideal ar fi să mă antrenez pe moto măcar o dată pe săptămână, ceea din păcate nu a  fost posibil foarte mult. Ideal ar fi antrenament pe bike, la 8-uri, pentru condiție fizică, ritm și încredere și pe circuitul mare câteva sesiuni pentru a nu „uita” cum este la viteză mai  mare. Și motocross ar fi bun, pentru a face derapaje controlate.

AEX: Cum va alegeți echipamentul potrivit?

A. C. U: Fără probat nu mai iau nimic, am pățit să nu îmi vină cum îmi place. La combinezon este mai complicat, am un mare noroc că mă potrivesc la măsură cu un coleg. Acesta m-a și ajutat cu un combinezon vechi pentru el, excelent pentru mine (combinezonul meu ce era nou l-am stricat la ultima căzătură) . Mulțumesc Andrei Enescu! Casca mă deranjează cel mai tare dacă nu îmi vine bine, nu pot să văd în față cât aș vrea. Anul asta am primit sponsorizare un Shoei nou nouț de la un om cu un suflet mare și sunt foarte mulțumiță. Araiul meu vechi avea peste 10 ani și vreo 2-3 căzături mai serioase.motorpark 2014 -2

AEX: Ați întâmpinat probleme în trafic, mergând pe motocicletă?

A. C. U: Da de multe ori…și eu merg pe un scuter, încet, nu mă prea bag. Cel mai tare mă deranjează că niște „genii”  udă străzile cu apă, acea apă fiind foarta, foarte alunecoasă și periculoasă. Sper să dispară chestia asta! Este un pericol public! Și dacă mergi cu 40 km/h, te duci sanie fără să vrei și frânezi, am pățit asta de multe ori.  În pasajul Obor, eram la vale și mi s-a mutat scuterul de pe o bandă pe alta, ca și când am fost pe gheață! Dacă erau și mașini, nu știu ce se întâmplă. „Oamenii” aia care lasă așa ceva să aibă loc sunt niște criminali, fără exagerare. Or avea blat cu spălătoriile auto, naiba știe!

AEX: Ați fost vreodată implicată într-un accident de circulație? Puteți povesti cum au decurs lucrurile?

A. C. U: Nu am făcut niciodată accident (am mai zis că merg încet? ) Am alunecat pe nisip singură de câteva ori, am scăpat o motocicletă nou nouță pentru că era mult prea înaltă, dar cu asigurări, nu am avut.

AEX: Vă sperie știrile despre accidente pe care le vedeți la știri?

A. C. U: Nu mă sperie, ci mă întristează, știu că de multe ori șoferii sunt  de vină, dar de multe ori și motocicliștii merg mult prea repede pentru haosul care este în această junglă bucureșteană.Motorpark 2014 ROSBK

AEX: Condus liniștit sau condus sportiv, ce stil preferați?

A. C. U: Merg în limita atenției mele, nici prea tare să mă ia ceva prin surprindere, nici prea încet că să îmi pierd concentrarea. Aici e problema probabil cu „viteza prea mare”. Acel prag de concentrare la unii este mult mai sus. La mine este undeva mult mai jos, dar merg cu un scuter ce limitează destul de mult nebunia.

AEX: Ce sfaturi le dați femeilor care își reprimă această pasiune?

A. C. U: Sfatul meu e să facă ce își doresc, indiferent de părerea altora (desigur în limita bunului simț!). Societatea de acum este bolnavă după părerea mea. Și ne limităm doar pentru că „x” zice asa, „y” zice altceva. Nu e ok. Urmează-ți visul, fii perseverent și vei reuși. Nu este ușor, dar toate vin la timpul lor.  Suntem deja câteva fete la viteză (eu, Kiara Anca Firan, Daria Ganescu) și orice doritoare ne poate contacta dacă are nevoie de ceva, avem chiar și echipament de împrumut, să vadă cum este pe circuit,  avem  sfaturi și eventuale reduceri la intrarea pe circuit.

AEX: Care sunt ingredientele de care are nevoie o femeie pentru a intra în lumea competițiilor pe 2 roți?

A. C. U: Să aibă dorință în primul rând, ceva condiție fizică și bani. Din păcate motorsportul este scump. Eu am mare noroc cu echipa din jurul meu, ce mă susține foarte mult (mulțumesc Century Team, Scuter Centre, Monsters Garage și celorlalți care m-au ajutat de-a lungul anilor). Anul asta a  fost posibil  pentru mine în mare parte și datorită faptului că la clasele mici nu am plătit taxa de circuit, ceea ce era 80% din cheltuiala per etapă,  Virgil Marin a fost factorul de decizie FRM în această privință și îi mulțumim.

AEX: Ce face Alina- Cristina Udrescu într-o zi obișnuită?

A. C. U: Momentan fiind iarnă, mă ocup de treburi ce țin de online media, iar vara 80% înseamnă pentru mine moto (plecat la curse, mers de colo-colo pentru „una-alta” etc).

Adaugati comentariu