Președinte și CEO la Ferrari. CEO la Fiat-Chrysler Automobiles. Președinte la Maserati. Sunt doar trei dintre funcțiile deținute de Sergio Marchionne în industria auto. Sună ca și cum ar fi pălării prea mari pentru oricine? Nu și pentru Marchionne.
Italianul a încetat din viață la 66 de ani, în urma unor complicații survenite la scurt timp după ce a fost operat pentru extirparea unei tumori. Sergio Marchionne lasă în urma sa o moștenire grea pentru cei care îi succed în funcție. Iată cinci dintre mașinile care au marcat industria auto în era Marchionne.
- Dodge Challenger SRT Hellcat
Violent. Periculos. Cutremurător. Sunt epitete care pot descrie o parte din personalitatea lui Dodge Challenger SRT Hellcat. Cu 707 cai putere și alura sa retro, Hellcat-ul venit parcă din iad, amintește de vechile “muscle car”-uri și a venit ca o dovadă că FCA mai poate construi mașini care le taie respirația celor aflați la bord.
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Senzuala și polivalenta Giulia a fost iubita lui Marchionne, mașina cu care a revigorat brand-ul Alfa Romeo. Iar versiunea Quadrifoglio cu motor turbo de 2.9 litri și 510 cai putere este exact ce lipsea din familia Alfa. Este modelul care face din brand unul care nu mai este acum doar pentru pasionați. De la 0 la 100 km/h, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ajunge în doar 3,9 secunde.
- Jeep Wrangler
Noul Jeep Wranger este încă o dovadă că FCA își păstrează valorile tradiționale. Off-roader-ul cu linii angulare, inconfundabile, nu s-a îndepărtat niciodată de design-ul original, ceea ce reprezintă o raritate în industrie. Nu mult înainte să se stingă din viață, Marchionne semnase un parteneriat cu Poliția Italiană, căreia urma să-i asigure o flotă de vehicule Wrangler.
- Ferrari LaFerrari
Ca șef la Ferrari, Marchionne a dus constructorul de mașini exotice la un alt nivel. Deși a respins dintotdeauna ideea electrificării supercarurilor, a susținut mereu propulsia hibridă. Ca dovadă, LaFerrari a intrat în producție în 2013. 500 de versiuni coupe și 210 versiuni decapotabile, cu motor V12 de 6.3 litri și motor electric, au văzut lumina zilei.
- Fiat 500 Abarth
Nu este fructul imaginației lui Marchionne, dar este meritul lui că micuțul Fiat 500 a revenit în gama FCA ca mașină legendară, în 2007, la 50 de ani de când primul model văzuse lumina zilei. Alături de MINI și de Beetle, 500 rămâne printre mini-mașinile reprezentative în industria auto. 500 este disponibil și în versiune Abarth, cu motor turbo 1.4, evacuare, suspensie și transmisie sport.