Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé – Când ai lumea la picioare

Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé (6)

A venit pe lume Mercedes-Benz GLE Coupe și brusc, BMW X6 nu a mai fost atât de controversat. Un SUV coupe? Sună a struțo-cămilă. Sună scandalos, dar atât de incitant. Mercedes nu putea așadar să-l lase pe bavarez să primească toată atenția. Avem la test unul dintre avangardiștii segmentului cu gardă mare la sol și linii sexy de coupe. Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé.

FOTO: Bogdan PARASCHIV

Mercedes-Benz GLE Coupe pierduse startul. BMW X6 se vânduse deja în aproape 300.000 de exemplare, atunci când el abia ieșea pe porțile uzinei. X6 îl aștepta după colț. N-a lovit. A vrut să vadă ce poate face puștiul care arăta de parcă era antrenor de fitness. Avusese șapte ani la dispoziție pentru a se antrena pentru… Liga Campionilor. Avusese timp să învețe din greșelile celor de la BMW și să-și pregătească o ofensivă ca la carte.

Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé (3)

Top 10 mașini de fugit în lume testate de MissAuto

GLE-ul nostru respiră clasă și eleganță și se vede că, la vremea lui, avea un singur țel: să-și bată rivalul bavarez cu propriile arme. Și pentru asta, trebuia să câștige meciul încă de la prima vedere. A primit astfel, o parte frontală cu o expresie intimidantă, marcată de grila tăiată în două de lamela care sprijină logo-ul cu steaua uriașă. Din profil, mașina vopsită în Hyacinth Red (1.476 de euro) arată ca un atlet la linia de start, pregătit să plece în cursă.

Din spate – acel spate controversat – mastodontul care și-a făcut debutul în Jurassic World în 2015, pare pregătit să se ia la trântă cu dinozaurii. Partea posterioară este și ea tăiat în două de o bandă cromată. Țevile de evacuare sunt false, dar punctează decisiv la impresia artistică. Dramatism adaugă și eleronul integrat în capacul portbagajului, și jantele de 21 de inci.

Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé (5)

Test drive Mercedes-Benz G 500 – Bruta cu bune maniere

Stai sus ca și cum ai avea lumea întreagă la picioare și, deși mașina pare uriașă din afară – și așa o spun și cifrele – din interior se simte compactă și legată, manevrabilă și docilă. Măsoară 4.900 mm în lungime, 2.003 mm în lățime, 1.719 mm în înălțime și cântărește 2,2 tone. Este mai lung ca Range Rover Velar (4.803 mm), dar mai scurt ca BMW X6 (4.909 mm) și egal cu Audi Q8.

Deși cu un interior un pic în urmă, preluat de la fostul ML, GLE-ul Coupe a primit stilul tipic modelelor brand-ului. Ai sentimentul regal de liniște și confort în scaunul încălzit cu reglaj electric (1.059 de euro). Ecranul de 8 inci, care redă sistemul Comand Online și navigația (3.094 euro), reacționează rapid și are o grafică interesantă, care în 2015 era wow.

Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé (8)

Da, mamă, sunt hipnotizată! Test drive cu cea mai inteligentă limuzină business,

Mercedes-Benz Clasa E

Cu motor V6 turbodiesel de 3.0 litri și 258 de cai putere, 620 Nm și transmisie automată cu 9 trepte, pe modul Comfort (mai sunt disponibile Individual, Sport și Slippery), GLE Coupe este domesticit, ignoră orice denivelare și datorită suspensiei adaptive (2.035 de euro), oferind confortul unei limuzine, în ciuda jantelor mari. E liniște deplină în cabină și pentru că dieselul din Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé lucrează eficient și discret. Pe Sport însă, datele problemei se schimbă și SUV-ul coupe își arată colții, confirmând motivul pentru care a venit pe lume: să fie mai dinamic decât SUV-ul standard. Cuplul uriaș îți asigură senzația de montagne russe. Minus looping-uri.

Colosul de aproape 2 tone și jumătate are nevoie de doar 7 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 230 km/h. Pe modul Sport, GLE-ul își încordează mușchii, îl auzi cum mârâie, iar motorul reacționează rapid atunci când apeși accelerația. Schimb treptele din padelele aflate pe coloana de direcție și mă simt ca și cum aș schimba lumea.

Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé (12)

 

Când te uiți în oglinda retrovizoare de la interior, un lucru este clar. Ești într-un coupe. Chiar dacă are gardă mare la sol, vizibilitatea spre spate este obturată de luneta plonjată și îngustă, poziționată atât de sus încât vei vedea doar acoperișul mașinii din spate la semafor. Dar pentru manevrele de parcare, senzorii și camera de marșarier mascată elegantă de steaua în trei colțuri te vor salva de momente jenante.

Te aștepți ca un coupe să te forțeze să faci compromisuri în ceea ce privește spațiul. Ei bine, nu și în cazul GLE-ului Coupe. Mercedes a văzut că BMW a sacrificat spațiul de dragul unui profil ultra-dinamic și nu avea de gând să facă la fel. Pentru că înclinarea lunetei este mai mică decât la marele rival X6, cei din spate vor rămâne cu capul departe de acoperiș și, pentru că ampatamentul mașinii este de 2,915 mm, vor rămâne cu genunchii departe de scaunul din față.

Test drive Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé (2)

Portbagajul  se deschide din cheie sau din butonul de pe portieră. Evident, și manual, dar pentru asta trebuie să te apleci până la nivelul plăcuței de înmatriculare, amplasată în bara de protecție spate. Capacul lung, tipic coupe-urilor, lasă la vedere 650 de litri, cu doar 40 de litri mai puțin ca GLE-ul standard. Din păcate, bancheta se rabatează doar 40/60, dar odată rabatată, oferă 1.720 de litri.

Anul acesta, GLE Coupe se va reînnoi. Va primi un bord redesenat, ventilații noi, o injecție de tehnologie cu o supradoză de inteligență artificială, după chipul și asemănarea versiunii standard și totul se va întâmpla la timp pentru a putea recupera terenul pierdut în fața rivalilor mult mai noi.

GLE Coupe 350d 4MATIC are un preț de pornire de 71.424 de euro. Mașina testată de noi ajunge la 81.550 de euro.

Verdict MissAuto

Pentru ce îți trebuie un SUV Coupe? Simplu! Ca să arăți bine în el. Ca să simți că dirijezi lumea și în loc de sceptru, ai un volan. SUV-urile coupe au fost create pentru lifestyle, iar acesta nu face excepție. Prețios și pretențios, GLE Coupe predă ștafeta la timp. Se retrage în glorie, cu eleganța tipică brand-ului. E rândul lui să aștepte după colț să vadă ce poate face generația viitoare.

Adaugati comentariu