E o lege nescrisă în industria auto. Când vine vara, vin și cabrioletele. BMW Seria 2 Cabrio facelift e o idee bună pentru a goni spre soare. Faceliftul i-a adus versiunii decapotabile faruri LED standard și tehnologii noi, iar vara i-a adus chef de distracție. FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Limuzinele sunt spațioase și elegante. SUV-urile sunt practice și impunătoare. Compactele sunt ideale în oraș. Așa că ce a mai rămas pentru decapotabile când s-a împărțit norocul în industria auto? A rămas distracția, libertatea și senzația că cerul este limita. Pentru asta este BMW Seria 2 Cabrio, iar nuanța Albastru Seaside (718 euro), care îi îmbracă formele atletice, o confirmă. Mediterranean Blue și Sunset Orange mai sunt pe listă. Ce estival sună, așa-i?
Cum prima impresie este cea care contează, grila radiatorului mai lată, farurile hexagonale duble în locul celor circulare și prizele de aer acum mai mari, îl fac să arate ca și cum nu stă la discuții. Din profil, compact, încruntat, cu jante de 17 inci și console scurte, Seria 2 dă de înțeles că nu negociază. În partea posterioară, decapotabila bavareză a primit stopuri monobloc cu benzi LED, dispuse în forma literei L. L de la Libertate, trebuie să fie.
Mașina noastră a fost un 220i Cabrio, cu motor turbo de 2.0 litri cu patru cilindri, 184 de cai putere și 270 Nm. Echilibrat, 220i aduce aerul verilor toride, distracția festivalurilor în aer liber. Simți cum un Untold întreg se strânge în jurul tău și te îmbrățișează și te încurajează și îți aduce aminte că poți face tot ce vrei. Dacă te grăbești la mare, ai nevoie de 7,7 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Dar atenție la radare. E bine să știți că legea radarelor presemnalizate a fost adoptată, iar mașina asta vă poate face oricând pasibil de amendă de viteză!
Poți configura mașina ta cu transmisie automată Steptronic cu 8 rapoarte și cu tracțiune spate în patru moduri diferite: Eco Pro, Comfort, Sport și Sport Plus. În Comfort, absoarbe denivelările și te plimbă blând în viraje fără să te adoarmă. Dar ești sigur că vrei Sport Plus? Această configurație decuplează ESP-ul, așa că ar fi bine să știi ce ai de făcut în drum spre munte, pe serpentine, pentru că mașina are o voință independentă de a ta, iar spatele are tendința să gliseze imprevizibil în virajele pe care le abordezi sportiv.
Actualizată odată cu “operațiunea facelift”, cabina Seriei 2 Cabrio îmbătrânește frumos, pentru că BMW a ales de la bun început, un concept simplu, care nu se demodează niciodată. Linia de echipare Luxury (4.105 euro) le asigură celor aflați la bord o ambianță relaxată și sofisticată. Clar și funcțional, design-ul bordului și materialele alesse cu grilă îți dau senzația de calitate fără dubii. Indicatoarele de bord clasice îi aduc o imagine care impune respect. Scaunele cu reglaj electric și memorie pentru șofer (974 euro) sunt îmbrăcate în piele Dakota Oyster. Ce poftă de fructe de mare!
Cu acoperișul pliat, ai vizibilitate maximă în toate direcțiile, dar o cameră pentru marșarier (410 euro) face viața la bord și mai confortabilă.
BMW X1 – Am fugit cu bodyguard-ul în lume
Mașina primește cea mai recentă versiune a sistemului iDrive redată pe noul ecran tactil de 6.5 inci dezvoltat de bavarezi pentru a răspunde la cele mai blânde atineri. Sistemul poate fi comandat si din controller-ul rotativ dintre scaune. Avem de-a face cu versiunea Business, dar opțional putem alege varianta de top, Professional, cu ecran de 8.8 inci. Versiunea facelift primește pachetul BMW Connected Drive, care oferă informații în timp real, dar și hotspot WiFi pentru nu mai puțin de 10 dispozitive.
Bancheta din spate a lui BMW Seria 2 Cabrio facelift nu e doar de formă. E drept că un adult acolo va începe să vocifereze după primele două sute de kilometri. Îi dăm chiar trei sute, dacă se vaită discret. Puteți să nici nu-l credeți, nu e chiar într-o cameră de tortură, dacă suportă cu bine spătarul vertical. Spațiu la cap?… Nelimitat! Un deflector de vânt (338 de euro) îți permite să profiți de vară și la viteze mai mari.
Caracterul practic la o decapotabilă este un subiect tabu. Nimeni nu o cumpără să o folosească atunci când se mută de acasă sau când vrea să facă provizii de iarnă. Cu acoperișul pliat în portbagaj, sunt acolo 280 de litri, cam cât pentru bagaje de un weekend prelungit la mare, dintre care unul este al unei domnișoare. Cu acoperișul ridicat, sunt 335 de litri, deci încape și a doua domnișoară cu arme, bagaje și machiaje. Dar dacă mașina arată atât de bine descoperită, de ce ai merge cu acoperișul ridicat? Ah, am înțeles, plouă. Bine, fie! Acoperișul se poate închide sau deschide dintr-un buton aflat între scaune, în aproximativ 20 secunde, la viteze de până la 50 km/h. Odată acoperit, te poți bucura la maximum de ambianța rafinată și de experiența acustică oferită de sistemul de sunet Harman Kardon (810 euro).
Ne-am bucurat și noi la maximum de mașina asta de vară, care chiar ne-a dat impresia că cerul e limita. 51.884 euro costă bucuria estivală cu emblemă BMW. 220i Cabrio are însă un preț de pornire de la 40.757 euro.