A ajuns și Q8, și astfel tripleta germană este completă și în segmentul SUV-urilor coupé de clasă mare. Numai că prima tentativă Audi de a concura cu BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe se detașează printr-o habitabilitate clar peste cea a concurenților.
Ce este Audi Q8? Simplu, este versiunea coupe a lui Q7. Totuși, Audi nu a picat total în „mrejele” conceptului de SUV coupé și a recurs la un mic truc: plafonul coboară mai puțin decât la concurenți, în schimb, hayonul extrem de înclinat creează o siluetă dinamică. Rezultatul: accesul pe bancheta din spate este foarte comod, fără a compromite aspectul sportiv.
Q8 este de o opulență greu de imaginat dacă nu îl vezi „pe viu”: ca să vă faceți o idee, modelul este mai scurt cu 66 mm, mai lat cu 27 mm și mai scund cu 125 mm decât Q7, rulează pe jante de până la 22 inci (4.479 euro, sau 1.474 euro dacă este comandat și pachetul S line) și are o gardă la sol de până la 254 mm (când este dotat cu suspensia pneumatică, de 1.076 euro, sau gratis, împreună cu pachetul S line)!
Cu suspensia adaptivă standard, garda la sol este de 220 mm. Un monstru cu aspect rafinat, care atrage atenția în orice context. Exemplarul nostru, în particular, avea pachet S line, jante de top de 22 inci, lumini full-LED Matrix HD cu 24 de diode în fiecare bloc optic (1.915 euro, standard fiind disponibile lumini full-LED simple) și era „îmbrăcat” în nuanța Portocaliu Drachen metalizat (1.191 euro), nou apărută în gama Audi.
Băiatul rău cu intenții bune – Test drive Audi A5 Coupe 2.0TDI
În habitaclu se păstrează aceeași notă de rafinament pe care o regăsim și la surorile A7 și A8, cu finisaje ireproșabile și materiale de top, tipice Audi. Totuși, nu mă încântă controalele rotative de pe spițele volanului, realizate din plastic tare și slab finisat, nici padelele pentru schimbarea vitezelor, confecționate din plastic negru, care nu se integrează în atmosfera premium.
Pe de altă parte, am patru […]