BMW i3 a trecut printr-un update în ceea ce privește design-ul și dotările, primind echipamente de ultimă generație, dar și o versiune nou-nouță. i3 și i3s urcă pe scena Salonului Auto de la Frankfurt și vor ajunge în showroom-uri în luna noiembrie.
BMW i3s vine cu putere mai mare, un șasiu cu o nouă tehnologie, elemente proprii de design și o personalitate mai dinamică.
BMW i3 rămâne, din 2014, cel mai bine vândut automobile electric premium din clasa sa, la nivel global. Unul din trei modele electrice vândute în România în prima jumătate a lui 2017 a fost un BMW i3.
Tehnologia BMW eDrive aduce, odată cu noile BMW i3 și BMW i3s optimizarea consumului de energie și, așadar, o autonomie superioară, care îi permite șoferului să se aventureze fără emoții și în afara orașului. Energia este asigurată de bateria litiu-ion de înaltă tensiune cu o capacitate de 94 Ah sau 33 kWh. Clienții pot bifa optional un motor range extender.
Cu aspectul său de OZN aterizat din viitor, i3 vine cu deja familiarul BMW i Black Belt, care se extinde de la capotă, peste acoperiș și până la spatele automobilului, completată acum de montanții față și de benzile de pe acoperiș cu finisaj negru. Tot în partea din față, regăsim și grila vopsită în negru lucios în cazul modelului i3s.
BMW-ul electric primește acum două culori noi, Melbourne Red metalizat şi Imperial Blue metalizat. În gamă se regăsesc și nuanțele nemetalizate Capparis White şi Fluid Black, dar şi popularele Protonic Blue metalizat şi Mineral Gray metalizat.
i3 beneficiază de o bare față și spate redesenate, care fac automobilul să pară mai robust și mai dinamic, senzație accentuate și de prezența unei benzi decorative cromate care se întinde pe întreaga lungime a părții posterioare.
Noile BMW i3 şi BMW i3s sunt dotate standard cu faruri LED integrale, care folosesc unități LED atât pentru faza scurtă şi cea lungă, cât şi pentru luminile de zi. Semnalizatoarele integrate în bara frontală sunt forma unor benzi orizontale beneficiază și ele de lumini LED. Această tehnologie este utilizată, la ora actuală, pentru toate funcțiile de iluminare din partea frontală a mașinii, dar și în cazul blocurilor optice spate, acoperite cu sticlă.
Noul i3s vine echipat standard cu suspensie sport, care aduce automobilul cu 10 milimetri mai aproape de sol, și cu un ecartament cu 40 de milimetri mai mare față de versiunea standard. Electrica sportivă aleargă pe jante de 20 de inch din aliaj ușor, cu design „double-spoke”, mai late cu 20 de milimetri ca versiunile disponibile anterior. Jantele pot fi comandate în variantele de culoare Bicolour şi Jet Black.
La interior, liniile fluide urmează limbajul de design LifeDrive. Celula pasagerilor este construită din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și asigură senzația de spațiu, lumină și vizibilitate, mai ales pentru că la i3 lipsesc montanții centrali ficși. Portierele care se deschid în direcții opuse permit accesul și ieșirea din automobil cu ușurință.
Clienții pot alege dintre liniile de echipare Loft, Lodge și Suite. Versiunea Atelier este standard. Lodge oferă o tapițerie nouă, Solaric Brown, care reprezintă o combinație dintre piele naturală tratată cu extract din Frunze de măslin și un material textile din lână. Ca și până acum, la bord se regăsesc plasticul recliclat, materiale prime regenerabile, fibre natural și lemn de eucalipt. Inscripția BMW i3 se află acum și pe covorașele din față.
Cu două opțiuni de putere, i3-ul permimte acum mai multă distracție ca niciodată. Un motor electric sincron asigură versiunii i3 125 kW/170 CP și un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil din momentul plecării de pe loc. Puterea este expediată prin intermediul unei cutii automate cu o singură treaptă. De 7,3 secunde are nevoie noul i3 pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, în drumul său spre viteza maximă de 150 km/h.
Bateria litiu-ion, montată în podeaua automobilului, garantează o autonomie de 290-300 de kilometri în ciclul NEDC și până la 200 de kilometri în utilizare cotidiană.
BMW i3 vine cu un sistem Dynamic Stability Control (DSC) revizuit complet, care asigură reacții mai rapide, manevrabilitate superioară și o stabilitate crescută. Modul DTC (Dynamic Traction Control) oferă un plus de agilitate în virajele abordare sportiv, permițând chiar și derapaje controlate în condiții de aderență redusă.
BMW i3s este sportivul familiei electrice, fiind propulsat de un motor electric de 135 kW/184 CP, care generează un cuplu maxim de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat optimizează livrarea puterii la turații mai mari, puterea și cuplul dezvoltate crescând în acel moment cu 40% față de BMW i3.
i3 vine cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare și bare antiruliu dezvoltate special. La bord este disponibil modul Sport, activat prin intermediul comutatorului Driving Experience Control. Acesta transformă mașina într-una cu o accelerație mai directă și o direcție mai fermă. i3s are nevoie de 6,9 secunde pentru a alerga de la 0 la 100 km/h, iar viteza sa maximă este de 160 km/h. Rezultatul este un consum de energie electrică combinat de 14,3 kWh/100 km* în ciclul NEDC. Autonomia electrică ajunge la 280 de kilometri conform ciclului NEDC şi până la 200 kilometri în utilizarea zilnică.
Clienții pot alege și un range extender, care vine cu un motor pe benzină cu doi cilindri și putere de 28 kW/38 CP, pentru o autonomie superioară. Acesta poate extinde autonomia generală în utilizarea cotidiană cu 150 de kilometri. Cu range extender, autonomia electrică a noului BMW i3 este de 225 până la 235 de kilometri* conform NEDC.
În ciclul NEDC, datele de consum mixt ale noul BMW i3 cu range extender sunt de 11,9-11,5 kWh/100 km pentru energia electrică şi de 0,6 l/100 km (emisii CO2: 14-13 g/km)* pentru consumul de combustibil. În acelaşi ciclu NEDC mixt, noul BMW i3s cu range extender consumă 12,5 kWh/100 km de energie electrică şi 0,7 l/100 km (emisii CO2: 14 g/km)* de combustibil.
Evident, noul i3 vine cu sistem de asistență de ultimă generație. Parking Assistant și Traffic Jam Assistant îi fac viața mai ușoară celui aflat la volan. Pachetul opţional Parking Assistance include Park Distance Control, camera pentru marșarier şi Parking Assistant. După selectarea unui loc de parcare paralel cu drumul, Parking Assistant preia controlul acceleraţiei, al frânării, al selecţiei vitezelor şi direcţiei.
Driving Assistant Plus, disponibil şi ca opţiune, include funcţia de avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţia City Braking, Speed Limit Info, Proactive Driving Assistant, tempomat activ cu funcţia Stop & Go şi Traffic Jam Assistant, menţine o distanţă sigură până la automobilul din faţă în trafic aglomerat la viteze de până la 60 km/h și menţine şi maşina pe bandă. Sistemul acționează în funcție de marcajele drumului, de lățimea acestuia și de vehiculele aflate în față.
BMW i3 și i3s beneficiază de o versiune modernizată a sistemului de operare iDrive. Modelele cu sistemul de navigație Professional vin cu ecran cu o diagonal de 10,25 inch, iar meniul este redat sub forma unor panouri orizontale. i3 vine și cu sistem de recunoaștere vocală.