Noul Nissan LEAF – Tehnologia viitorului

Nissan LEAF (1)

Noua generație Nissan LEAF a văzut lumina zilei cu o tehnologie nouă, e-Pedal, care oprește mașina fără ca șoferul să fie nevoit să apese pedala de frână, și cu o autonomie de 378 de kilometri. Până la finele lui 2018, constructorul japonez va oferi și o baterie cu o capacitate mai mare și, evident, cu o autonomie mai mare.

Nissan prezintă noul LEAF, mașina pe care o consideră cel mai avansat vehicul electric de masă aflat pe piață la ora actuală. Complet electric și echipat cu tehnologie inovatoare, Nissan LEAF este prima mașină a companiei exportată în Europa, care va face pasul către rularea autonomă.

Nissan LEAF (4)

LEAF beneficiază acum și de o autonomie mai mare ca niciodată: 378 de kilometric pot fi parcurși de noul model între două încărcări. Pentru aceia care vor mai mult, Nissan pregătește o versiune cu putere mai mare pentru sfârșitul anului viitor, care promite o autonomie impresionantă.

“Noul Nissan LEAF are la bază conceptul Nissan Intelligent Mobility, care reprezintă strategia companiei noastre pentru viitor”, spune Hiroto Saikawa, președinte și CEO Nissan. “Noul LEAF, cu o autonomie superioară, cu tehnologie pentru rularea autonomă cum ar fi ProPILOT Park și operarea e-Pedal, confirmă poziția de lider a companiei Nissan pe piața vehiculelor electrice, dar și faptul că acest domeniu este în creștere la nivel global.”

Nissan LEAF (5)

Trenul de rulare denumit de companie e-powertrain asigură eficiență mai bună, cuplu mai bun și putere mai mare pentru performanțe dinamice superioare. Acesta include bateria litiu-ion de ultimă generație, cu o putere de 110 kW și un cuplu de 320 Nm, care oferă o putere și o capacitate mai mare de stocare a energiei.

Noul Nissan LEAF integrează trei noi tehnologii inteligente de rulare. Prima dintre acestea este ProPILOT, care funcționează atunci când se rulează pe o singură bandă, transformând călătoria într-una fără stres pentru cel aflat la volan.

Nissan LEAF (6)

A doua poartă denumirea ProPILOT Park, despre care Nissan spune că va schimba viziunea șoferilor asupra manevrelor de parcare. Atunci când este activat, sistemul preia controlul direcției, al accelerației, al frânării și al selecției treptelor pentru a ghida automat vehiculul în locul de parcare.

Și ultima, dar nu cea din urmă, este e-Pedal, o tehnologie revoluționară care transformă modul de condus. Aceasta îi permite șoferului să pornească, să accelereze, să reducă viteza și chiar să oprească prin modurile diferite în care acționează asupra pedalei de accelerație. Atunci când eliberează complet pedala, se aplică automat frânarea regenerativă, care oprește progresiv mașina. Aceasta își păstrează poziția chiar și în rampă sau pantă, până când accelerația este apăsată din nou.

LEAF vine cu un design exterior mai aerodinamic și cu o atitudine “high-tech”, inspirate de conceptul IDS, prezentat în premieră la salonul auto de la Tokyo în 2015. Partea frontală prezintă grila tipică Nissan în forma literei “V”, dar în culoare albastră, o caracteristică nouă care diferențiază vehiculele electrice ale producătorului nipon. Farurile alungite preiau liniile de boomerang tipice Nissan.

Nissan LEAF (8)

Vehiculul electric vine cu un interior complet reconstruit de la zero, cu materiale și finisaje de calitate superioară, asigurând confortul la bord. Cusăturile albastre de pe scaune, bord și volan reprezintă unul dintre punctele de atracție ale habitaclului. LEAF vine cu un ecranul TFT full-color de 7 inch cu o configurație nouă, care îi permite șoferului accesarea mai ușoară a funcțiilor cheie, cum ar fi tehnologia Safety Shield, nivelul de încărcare a bateriei și sistemul multimedia. În unele țări, Nissan oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto la mașinile echipate cu sistem de navigație.

Prima generație Nissan LEAF a fost cel mai bine vândut vehicul electric la nivel global. Peste 283.000 de clienți au ales LEAF din momentul apariției sale pe piață, în 2010. Noul LEAF va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt săpătmâna viitoare și va ajunge în showroom-urile din Europa începând cu ianuarie 2018.