Test drive Honda CR-V 2.0 – test cu cel mai bine vândut SUV din lume

Honda CR-V (7)

Honda CR-V este mașina-record. A fost cel mai bine vândut SUV din lume anul trecut. 752.670 de unități s-au vândut anul trecut în întreaga lume, marcând o creștere de 5,8% față de 2015. Americanii, mai mult chiar ca japonezii, sunt îndrăgostiți de Honda CR-V. De peste 20 de ani, este cel mai bine vândut SUV între Atlantic și Pacific. CR-V a câștigat, la nivel global, cursa cu sora japoneză RAV4 de la Toyota (723.988 unități).

Când oferta de SUV-uri este atât de generoasă, când există Bentley Bentayga sau foarte popularele X-uri de la BMW, când preferatul europenilor Volkswagen, are de acum trei SUV-uri în gamă și mai pregătește două, de ce este Honda CR-V numărul 1? Încercăm să aflăm cu o plimbare la munte.

Honda CR-V (10)

Ce înseamnă CR-V? Literele vin de la “Compact Recreational Vehicle” (“Vehicul recreațional compact”). Honda a început să producă mașina în 1995 în Saytama, Japonia și în Swindon în Marea Britanie. În 2007, cererea mare a determinat apariția unei noi uzine, la East Liberty din Ohio, înlocuită anul acesta de centrul de producție din Greensburg, Indiana. China și Canada găzduiesc, de asemenea, uzine Honda pentru producția SUV-ului.

Honda CR-V este prea mare? Avem o alternativă: Honda HR-V!

Lansată în 2016 la Salonul Auto de la Detroit, cea de-a cincea generație CR-V se lasă încă așteptată în Europa. Până ajunge la noi, avem la dispoziție a patra generație, modelul cu motor de 2.0 litri, 155 CP și 192 Nm, puterea fiind expediată către toate cele patru roți prin intermediul transmisiei automate cu 5 trepte. Modelul cu motorizare diesel de 1,6 litri beneficiază de o transmisie automată cu 9 rapoarte.

Honda CR-V (9)

Cu o viteză maximă de 182 km/h, CR-V-ul pe benzină de 1 tonă și 543 de kilograme are nevoie de 12,3 secunde ca să prindă 100 km/h. Vă spunem aceste cifre pentru a vă ajuta să înțelegeți din start că nu este tocmai o mașină de curse. Nu te poți aștepta de la CR-V să devoreze asfaltul, să înghită virajele pe nemestecate. După altceva aleargă Honda în cursa vânzărilor. Honda dă grația pe robustețe, așa că CR-V-ul care a obținut 5 stele EuroNCAP are 4,60 m lungime, 1,82 lățime și 1,68 înălțime. Îmbrăcată în Lunar Silver Metallic (504 euro), Honda noastră pare și mai solidă. Garda la sol de 16,5 cm permite escapade pe drumuri anevoioase, dar pentru condiții extreme, sunt alte SUV-uri pe piață.

  • Interior cu spațiu generos
  • Cel mai mare portbagaj di clasa sa
  • Consum descurajant
  • Plasticul din unele zone

Aceste cifre, dar și ampatamentul de 2,63 metri, o recomandă ca mașină spațioasă, în care înghesui familie și bagaje și pleci o săptămână la munte, luând cu tine și căruciorul copilului, și toate jucăriile, și valiza din lemn a bunicilor care încă păstrează lucruri din perioada interbelică. Portbagajul pune la dispoziția călătorilor 589 de litri. Sistemul Magic Seats face – așa cum îi spune numele – un număr de magie, transformând interiorul într-un spațiu ușor adaptabil și flexibil și oferind un volum de depozitare de 1146 litri prin simpla apăsare a unei clapete din portbagaj.

SUV-ul nipon vine cu un interior bine gândit, aerisit, cu un desen minimalist pentru a crea nu numai ideea de spațiu, dar și spațiul în sine.

Computerul de bord are la bază un sistem de operare Android. Honda Connect este ușor controlabil prin intermediul ecranului tactil de 7 inci. Este ușor să găsești o poziție convenabilă la condus. Volanul îmbrăcat în piele este reglabil pe înălțime și pe adâncime, iar scaunele îmbrăcate în material textil asigură, de asemenea, o poziție comodă. Honda CR-V (16)Scaunele din față sunt încălzite chiar și la echiparea de bază, Comfort. Suprafețele ușilor sunt și ele îmbrăcate într-un material plăcut la atingere. Pe bord însă, acolo unde ajungi totuși să pui mâna, am fi preferat un plastic mai prietenos.

Răsfățați cu un spațiu uriaș și cu absența coloanei mediene, dar și de o suspensie independentă extrem de confortabilă, cei care vor călători pe bancheta din spate nu vor avea niciun motiv să se plângă.

Dar s-ar putea să o facă cel de la volan. Consumul în mediu urban plătește tribut tracțiunii integrale și transmisiei automate. Computerul de bord arată 13 l/100 km în condiții de deplasare bară la bară. La drum întins, Honda se destinde, dar își face drum fără prea mare voiciune, și cifrele de consum scad văzând cu ochii, ajungând ca monstrul de aproape o tonă și jumătate să se mulțmească cu 8 l/100 km.

Honda vine cu soluții inovatoare de rulare semi-autonomă. Sistemul Honda SENSING monitorizează marcajele de pe asfalt și identifică posibilele obstacole, fie că este vorba de mașini sau de pietoni, și dă o mână de ajutor la evitarea pericolelor, intervenind, la nevoie, cu frânare de urgență (Collision Mitigation Braking System). Funcția Active Cruise Control poate reacționa la comportamentul mașinilor din imediata apropiere. Honda poate și să identifice indicatoarele de circulație de la cel mult 100 de metri, punând informația la dispoziția celui aflat la volan imediat după ce a depășit semnul (System Traffic Sign Recognition).

Honda CR-V (11)

Prețul este factorul decisiv în achiziționarea unei mașini. Mașina de test costă 31.853 de euro, dar, în urma promoției și a negocierii cu dealer-ul, ajunge la 27.500. Pentru că se află la finalul ciclului de viață, CR-V este disponibil cu un discount de 3.500 de euro. Este, cel mai probabil, un preț care face SUV-ul foarte atrăgător.

Honda CR-V (4)

Verdict MissAuto

Prețul și confortul la bord au făcut din Honda CR-V cel mai bine vândut SUV din lume. Americanii l-au întors pe toate părțile și au decis: și lor le place. Este o sufragerie pe roți, cu o ergonomie apropiată de perfecțiune. CR-V-ul vine cu dotări preluate din clasa premium și, la finalul ciclului de viață, cu un preț imbatabil pentru clasa ei.