Test drive Audi Q5 2.0 TDI – Am Q-lit de la birou

Audi Q5 (1)

Am Q-lit de la birou ca să fug în lume cu Audi Q5. Are o alură atletică și o atitudine sobră, are cam 46.774 euro în bancă (da, este prețul de pornire al mașinii de test), iar sub capotă ascunde un motor diesel de 2.0 litri. Mă întrebați dacă are simțul umorului? Ei bine, veți înțelege dacă vă spun că pe mine mă distrează cei 190 CP, în timp ce calc pedala de accelerație. FOTO: Adrian COBZAȘU.

Audi Q5 a venit pe lume în contextul nesiguranței care plana asupra segmentului: va accepta lumea încă un SUV de clasă medie? Răspunsul a fost dat de cifrele de vânzări, cele mai bune din clasa sa ani la rând, iar, la acea vreme, BMW X3 și Land Rover Freelander s-au trezit peste noapte cu un rival fioros. Ce greșeală! Îl subestimaseră!

Audi Q5 (2)

Q5 al meu are transmisie automată S-Tronic cu dublu ambreiaj și 7 trepte (modelul cu motor de 3.0 are o cutie cu 8 rapoarte) și linie de echipare S-Line (1.756 euro). Și arată de parcă a fost la sală zi de zi de când a venit pe lume. Liniile rotunjite îi vor face pe mulți să creadă că este mai stilat ca rivalii săi.

Poate că, atunci când priviți cea de-a doua generație a SUV-ului de clasă medie și prima generație, vi se pare că sunteți într-un joc în care trebuie să observați diferențele. Poate că din profil, Q5-ul construit acum la noua uzină Audi din Mexic, arată aproape identic cu modelul care a stat 9 ani pe piață. Dar până la urmă, de ce să schimbi o strategie de design care funcționează? Noul Q5 are 4,66 m în lungime, cu 34 mm mai mult ca generația precedentă, 1,90 lățime (cu 6 mm mai înalt acum) și 1,61 înălțime, proporții care îl fac impunător și agresiv și care anunță că crește odată cu clasa din care face parte.

Audi Q5

Q5 vine cu o parte frontală care vibrează în ritmul fratelui mai mare Q7. Grila hexagonală uriașă, cu lamele orizontale, dă senzația ca SUV-ul de la Audi mușcă din asflat și din tot ce prinde în fața sa. Pentru un cost suplimentar, primești farurile cu tehnologie Matrix LED.

În partea din spate, stopurile noi au acum o semnătură luminoasă în formă de A culcat, cu semnalizare secvențială opțională, tipică modelelor Audi, preluată acum și de Volkswagen.

Audi Q5 (4)

Cele peste 2 tone (o dietă de aproape 90 de kilograme față de modelul anterior) ale lui Q5 se lipesc de drum, pentru că în Q5 ești cu capul în nori și cu roțile pe pământ. Sistemul de tracțiune integrală ultra-performant dezvoltat la Inglostadt, Quattro Ultra, îți oferă un plus de siguranță în cele două săptămâni de ninsoare pe care le suportăm an de an în cea mai mare parte a țării. Pentru că, să fim serioși, câți dintre cei care optează pentru un Q de la Audi, îl ia pentru off-road? Mașina poate, iar modul Allroad, până la 80 km/h, ridică SUV-ul cu încă 25 mm de la sol. Dar poate că profilul șoferilor de SUV-uri premium este altul. Așa că pentru ei, există modul Dynamic, care apropie mașina de asfalt cu 15 mm.

La bordul lui Q5, totul este nou, respiră un aer modern și toate butoanele fac acel click premium, de care te îndrăgostești iremediabil. Volanul cu partea inferioară aplatizată oferit la linia de echipare S-Line îți aduce aminte că deții controlul unei mașini cu personalitate sportivă, care nu își trădează nicio secundă gabaritul. Nou și totuși parcă îl poți descrie și legat la ochi, pentru că interiorul SUV-ului păstrează tradiția premium a mașinilor concepute la Inglostadt.

Audi Q5 (9)

Operarea intuitivă, tipică unui smartphone, butoanele mari, ecranul TFT mare de 12,3 din spatele volanului (566 euro) și cel de 8,3 din consola centrală, touchpad-ul lat (110 x 80 mm), fac totul ușor de controlat și de interpretat. Am avut pe mașina de test versiunea de top MMI Navigation Plus (3.197 euro).

  • Calitatea și atmosfera interiorului
  • Imaginea agresivă
  • Foarte silențios
  • Plastic tare în partea inferioară a bordului

SUV-ul de la Audi are niște ași în mânecă. De fapt, sub mâneca ta, în cotieră. Spații pentru pahare și funcție de încărcare wireless. Găsești acolo loc pentru orice, poți să-ți abandonezi prortofelul și tot ce mai ai prin buzunare. Inserțiile de aluminiu din bord și uși își dau senzația că Audi a construit, în jurul tău, o fortăreață.

Scaunele din piele și stofă incluse în pachetul S-Line (2.030) iau conturul șoferului și al pasagerului din dreapta pentru un plus de confort. Și cei din spate sunt răsfățați cu un confot impecabil. Pentru 776 euro, Q5 vine cu climatizare pe trei zone.

Accesul în spate este deosebit de ușor, pentru că, odată deschise, portierele iau cu ele și pragurile și, indiferent de cât de murdară este mașina după o escapadă în off-road, pantalonii tăi rămân curați. În funcție de poziția banchetei, portbagajul asigură între 550 și 610 litri.

Audi Q5 (8)Suspensia pneumatică adaptivă opțională (2.212 euro), care este cu 22 mm mai coborâtă ca cea standard, cu arcuri de oțel, face ca înălțimea și caracterul amortizoarelor să fie adaptate în permanență la condițiile de drum. Dar chiar și cu suspensia standard, Q5 este dedicat familiilor, pentru că absoarbe fin denivelările, atenuează gurile de canal, filtrează craterele din asfalt și îi leagănă pe cei care se răsfață cu spațiul oferit în spate. Scaunele sport incluse în pachetul S Line (2.030 euro) îmbrăcate într-un mix interesant de piele și stofă garantează o susținere excepțională. Din scaunul acesta, șoferul își poate găsi o poziție perfectă și pentru că volanul vine cu o arie largă de reglaje.

Q5 este atât de silențios încât parcă, la viteze mari, auzi sunetul elevat al calității, te izolează, pur și simplu, de haosul traficului. Nici urmă de torsul tipic motoarelor diesel. În oraș, nu am reușit să ne obținem un consum mai mic de 9 l/100 km, dar odată scos la drum întins, monstrul nostru de aproximativ 2 tone (2.077 kg) s-a relaxat: un consum mediu de 8 l/100 km. Rezervorul SUV-ului de clasă medie are 75 de litri.

Audi Q5 este prea mare? Găsiți aici Audi Q2 – Candy crush, un SUV de oraș.

O listă interminabilă de opțiune te va face să simți că ai pus mâna pe enciclopedie, așa că dacă te-ai hotârât să achiziționezi un Q5, abia de acum începe partea cea mai grea. Audi Drive Select oferit opțional permite cinci moduri diferite de rulare: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency și Individual. Dynamic este, evident, cel mai sportiv, dar nici atunci mașina nu compromite confortul la bord. Q5 rămâne își păstrează personalitatea de mașină de familie, motivul pentru care ai ales-o de la bun început. Și de dragul aceleiași familii, trebuie să știți că SUV-ul de la Audi a primit 5 stele la testele EuroNCAP. Deloc suprinzător.

Audi Q5 (3)

Am chiulit de la birou ca să merg cu acest Q5 la plimbare. Îmi sun șeful să-l întreb dacă mă primește înapoi. Ah, dar șeful meu a fost cu mine! Așa că citiți în numărul de aprilie al revistei AutoExpert tot ce trebuie să știți despre Audi Q5.

Audi Q5

Verdict MissAuto

În arena SUV-urilor de clasă medie, intră acum noul Audi Q5. Sobru și elegant, robust și atletic, Q5 îi pune în gardă pe GLC-ul de la Mercedes și pe X3-ul de la BMW, cu o atmosferă interioară extraordinară și o calitate a materialelor exemplară. Cu atenția la detalii tipică mărcii de la Inglostadt, Audi Q5 este mașina perfectă de familie, fără însă, să compromită distracția la volan. Așa că după ce lăsați copiii la școală, puteți să vă aduceți aminte că aveți sub capotă 190 de cai putere!

One thought on “Test drive Audi Q5 2.0 TDI – Am Q-lit de la birou

Adaugati comentariu