Au scăzut vânzările auto în Rusia în timpul Campionatului Mondial de Fotbal

Campionatul Mondial de Fotbal Rusia 2018

Cifrele de vânzări din Rusia au crescut cu 11% în luna iunie, a anunțat Asociația Afacerilor Europene, dar este un procent dezamăgitor având în vedere că în luna mai, se înregistrase o creștere a pieței locale de 18%. Analiștii dau vina pe Campionatul Mondial de Fotbal.

Turneul final a debutat pe 14 iunie, cu un super show de deschidere, în care și-a făcut apariția celebrul Robbie Williams. Nu mai puțin de unsprezece orașe sunt gazdele meciurilor de la World Cup, printre care Moscova, Sankt Petersburg și Sochi. Finala va avea loc pe 15 iulie în capitala Federației Ruse. Analiștii susțin că în Rusia, consumatorii au acordat atenție sporită competiției pline de momente dramatice și surprize, tensiune și dezamăgire, și mai puțin achiziționării de produse.

“Cererea pe durata Campionatului Mondial este mai redusă: atența potențialilor clienți de autovehicule este direcționată acum către fotbal”, explică Sergey Udalov, director executiv al companiei de consultanță financiară Autostat.

Asociația Afacerilor Europene (Association of European Businesses) anunță că s-au vândut 156.351 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare în Rusia în luna iunie, față de 141.090 comercializate în aceeași lună a anului trecut.

Campionatul Mondial de Fotbal Rusia 2018 2

Pe total însă, prima jumătate a anului 2018 afost una de succes pentru piața auto în Rusia, iar tendința de creștere se va păstra și în luniile viitoare, estimează Asociația, care prognoza însă, cifre mai mari pentru iunie 2018.

În Rusia, TVA-ul va crește, un motiv de îngrijorare pentru producătorii auto și pentru dealeri, care vor fi nevoiți să-și comercializeze produsele cu prețuri mai mari. Înainte de modificarea taxei pe valoare adăugată însă, aceștia se așteaptă la o creștere semnificativă a cifrelor de vânzări.

Cele mai populare brand-uri în luna iunie în Rusia au fost Mitsubishi, care a înregistrat o creștere de 92%, urmat de Skoda, cu 26%, de Volkswagen cu 21% și de Kia cu 19%. La polul opus se află Toyota, care a crescut cu doar 1%, în timp ce Ford a înregistrat o scădere de 6%.

849.221 de mașini s-au vândut în Rusia anul acesta.

Adaugati comentariu