Test drive Opel Grandland X 2.0 Turbo D AT 8 – eXtemporal

Test drive Opel Grandland X (1)

Opel Grandland X este vărul german al francezului Peugeot 3008. Este cel mai robust membru al familiei X de la Russelheim. Îi dăm acum eXtemporal unuia dintre primele produse ale colaborării cu Peugeot și Citroen: test drive Opel Grandland X 2.0 Turbo D.

FOTO: Adrian COBZAȘU

Motoarele diesel mai au un cuvânt de spus, mai ales în segmentul SUV-urilor. Așa că Opel Grandland X cu propulsor diesel de 2.0 litri, în ținută Topaz Blue (800 de euro), este aici tocmai pentru că trebuie să-și dea extemporalul.   

Test drive Opel Grandland X (1)

Iar lucrarea sa începe cu o declarație de eleganță, sub forma părții frontale inspirate de Insigna, dar și cu una de încredere în forțele proprii, reprezentată de protecțiile din plastic pe lateral. În partea din spate, stopurilor orizontale le țin companie evacuările false.

Echiparea de top Ultimate, o infuzie de lux, îi aduce lui Grandland X blocuri optice full LED, o serie de elemente cromate la exterior și un plafon panoramic, prin care vedem cum ninge fără semne că s-ar opri. Cu atât mai binevenite sunt la bord acum scaunele și volanul încălzite. Liniile de pe fețele ușilor continuă peste bord, cursiv, dar sobru. La fel de sobre sunt și detaliile negre, lucioase. Instrumentarul de bord digital este flancat de ceasurile analog.

Test drive Opel Grandland X (27)

Deși este unul dintre primele rezultate ale colaborării cu Peugeot și Citroen, Grandland X nu a preluat nimic franțuzesc în ceea ce privește designul și atmosfera la bord, păstrând natura practică a brand-ului german. Este plastic moale, plăcut la atingere, în partea superioară a bordului. Telefonul mobil este găzduit de un spațiu rezervat lui cu mufă USB și clapetă pentru o închidere elegantă.

Sistem multimedia IntelliLink cu ecran tactil de 8 inci, navigație și radio digital DAB redă simplu funcțiile mașinii.

În cotieră, se află un spațiu în care telefoanele pot sta vertical și posibilitatea de încărcare wireless. Pentru ce ai de ascuns, există încă un “buzunar” sub comutatorul de lumini din partea stângă.

Test drive Opel Grandland X (1)Poate te interesează și:

Test drive Opel Crossland X 1.2 Innovation – SUV mic cu miză mare

Dar cum scrie la eXtemporal Grandland X cu motor 2.0 Turbo D? Cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte și convertizor de cuplu, motorul vine la pachet cu 177 de cai putere. Din scaunul AGR cu șezut reglabil, simți că Grandland X știe ce are de făcut. Dar pentru că tot am 177 de cai putere, aș fi simțit nevoia unui mod Sport, ca să dau un pic de suplețe siluetei de 1.575 de kilograme a SUV-ului meu. Dar pachetul Sport Button este disponibil pentru încă 800 de euro.

Test drive Opel Grandland X (14)

Nu există Grandland X cu tracțiune integrală pentru moment, dar există un sistem care permite selectarea unui mod de rulare dintre cele cinci disponibile, în funcție de suprafață. Sistemul IntelliGrip (integrat în pachetul All road, disponibil pentur 290 de euro), cu un binevenit program Snow pentru cele două săptămâni de iarnă din orașul nostru, este o promisiune că mașina nu te va lăsa la greu. Oricum, garda la sol de 20 de centimetri îți dă siguranța că SUV-ul nu va avea emoții pe suprafețe chiar mai dificile decât gropile din București.

Test drive Opel Grandland X (18)

Antifonarea exemplară te face să uiți că ai de-a face cu un diesel, pentru că este liniște deplină la bord, iar motorul nu transmite vibrații în cabină.

Pentru că lipsește tunelul central, trei persoane pot sta comod pe banchetă, iar la confortul lor contribuie și ampatamentului de 2.675 mm. Acoperișul panoramic (700 de euro) reduce din spațiul la cap, dar oricum este generos. Ocupanții banchetei spate primesc și ei încălzire în scaune, o priză USB, climatizare proprie si chiar o priză normală.

Test drive Opel Grandland X (30)

Grandland X vine cu un portbagaj mai generos ca al niponului Nissan Qashqai (430 de litri), dar un pic mai mic ca al francezului Peugeot 3008 (520 de litri). Sunt 514 litri rezervați bagajelor sau 1,652 cu bancheta rabatată. Hayonul acționat electric cu deschidere la trecerea piciorului pe sub portbagaj, fac din SUV-ul de la Russelheim un partener care îți ușurează viața.

Echiparea Ultimate vine sandard cu jante de 19 inci, cele mai mari care pot fi comandate în gama Grandlanx, dar mașina noastră, cu pachetul opțional All Road, poartă jante de 18.

Test drive Opel Grandland X (22)

E ușor de condus cel mai mare X de la Opel, chiar și în spații înguste, pentru că vine echipat cu o cameră de 360 de grade și funcție de parcare automată, care compensează vizibilitatea redusă asigurată de lunetă. În oraș, computerul de bord a arătat un consum de 7 l/100 km. Pe drum național însă, motorul diesel și-a încheiat spectaculos discursul: 5,6 litri. Dacă aveți de gând să tractați o rulotă, trebuie să știți că mașina cu motor diesel de 2.0 litri poate trage până la 2 tone.

Anul viitor, vine și un Grandland X cu tracțiune integrală și propulsie Plug-In Hybrid, motorul electric angrenând puntea față, dar până atunci, mergem și pe mâna versiunii 2.0 Turbo D. Cu acest motor și cu linia de echipare Ultimate pe care am avut-o la test, mașina are un preț de pornire de 33.300 de euro.

Test drive Opel Grandland X (25)

Verdict MissAuto

Opel Grandland X, cu motor turbodiesel de 2.0 litri și cu echipare Ultimate, are un discurs eXprimat eXcepțional. eXemplar în ceea ce privește confortul și eXact la rulare, X-ul cel mare de la Opel își eXersează natura practică, fără să eXagereze la capitolul “consum”.

Adaugati comentariu