Test drive Nissan Micra IG-T 90 – Complicele perfect în aglomerație

Nissan Micra (3)

Nissan Micra a ajuns la a cincea generație și este mai îndrăzneț și mai carismatic ca niciodată. Micuțul prezentat anul trecut la Paris s-a reinventat complet și a declanșat o revoluție în clasa mini. Un micro-japonez conceput, proiectat și construit în Europa, cu o personalitate macro. FOTO: Bogdan PARASCHIV.

„Este complicele perfect în oraș”, îl laudă cei de la Nissan pe micuțul pus pe roți la Flins, în Franța, la cea mai veche dintre uzinele Renault. Abia acum, după 30 de ani de Micra, 7 milioane de unități vândute la nivel global și alte patru generații, am înțeles de ce.

Nissan Micra (4)

Este atât de tonică mașinuța asta, cu liniile sale expresive!  S-au jucat cu creioanele artiștii de la Centrul de Design Nissan de la Paddington Londra, când au desenat-o și și-au spălat păcatele pentru broscuțele desenate anterior. Nissan Micra arată de parcă i-a suflat un ventilator în față. Și ce frumos l-a mai “deformat”, împingându-i muchiile spre spate și rotunjindu-l în zonele corecte, asigurându-i o imagine fluidă și dinamică.

“Are 200 de cai?”, mă întreabă un coleg de trafic după ce îmi face semn să deschid geamul, în timp ce aștept culoarea verde a semaforului. Am motor de 0.9 în trei cilindri, 90 de cai putere și 140 Nm, dar nu-i voi frânge inima.

Nissan Micra (17)

“300”, glumesc. Apuc să-i văd expresia șocată cu coada ochiului și se pune verde. Prinde-mă dacă poți! Calc pedala de accelerație până la podea, mă pregătesc să trec transmisia cu cinci trepte într-a treia, dar sunt prima la semaforul următor care arată roșu. Am plecat ca din tun ca să nu-l dezamăgesc pe cel care a rămas impresionat de mașina mea portocalie (Energy Orange) cu accente negre (Pachetul exterior Ultimate). Dar ah, ce-aș mai fi vrut măcar 30 de cai în plus, ca să-i dresez din semafor în semafor! Sunt disponibile 10 culori, dar și 3 pachete de stilizare în 4 culori diferite. Așa că tot ce trebuie să faci pentru a atrage atenția este să îndrăznești. Peste 100 de combinații de personalizare oferă japonezii.

Nissan Micra (6)La interior, sunt ca un copil rătăcit în parcul de distracții. Am o combinație energizantă de negru și portocaliu (pachetul Energy Orange), care creează o atmosferă fresh, acest spațiu este ca un suc colorat și acidulat.  Am scaune confortabile, dar suficient de ferme, din piele și textil, cu inserții portocalii. Volanul cu partea inferioară aplatizată îmi aduce aminte de întrebarea referitoare la puterea mașinii. Da, are volan de mașină cu 200 de cai.

Dar îmi lipsește ceva aici. Totuși n-am uitat nimic acasă. Ah, da! Unde este cotiera? În oferta Micra, nu este sigur, nici măcar opțional. Dar creatorii Micra au fost mai generoși în privința torpedoului, cu o capacitate de 10 litri și forme generoase. Intră acolo o sticlă de 2 litri.

Meniul simplu redat pe ecranul de 7 inci, permite conexiunea cu telefonul mobil. Nissan s-a gândit că poate vrei să controlezi sistemul multimedia și când ai nevoie să ții privirea la drum, așa că a păstrat tradiționalele butoanele care flanchează display-ul. Poate o să râzi, dar piticul Micra este disponibil cu o cameră pentru marșarier. Tehnologia Around View Monitor, disponibilă pe noul MICRA și unică în segmentul mini, utilizează patru camera video pentru o vedere panoramică de 360 de grade asupra mașinii tale. Nissan Micra (14)Funcția Detectare Obiecte în Mișcare monitorizează împrejurimile mașinii și te avertizează dacă sunt obiecte în imediata apropiere. Poți să ai încredere în micro Micra, nu o să calci pisica! Micra este al treilea ochi și al șaselea simț, pentru că frânează în situații de urgență, intervine atunci când părăsești involuntar banda de circulație (Intelligent Lane Intervention System) și te avertizează în privința unghiului mort.

Un sistem audio Bose Personal, disponibil cu linia de echipare de top Tekna, cu șase incinte, dintre care 2 Ultra-Nearfield, montate în tetiera șoferului, îți transformă mașinuța de oraș în festival de muzică.

Pasagerii de pe banchetă vor avea de suferit din cauza plafonului plonjant, dar este un sacrificiu al funcției de dragul formei. Nu poți înghesui trei oameni acolo decât dacă vrei să-i pedepsești. Până la urmă, e un mini, nu o limuzină. Tot acolo, nu vor avea nici geamuri electrice. Nici măcar la echiparea de top.

  • Design îndrăzneț
  • Spațiu generos pentru un mini
  • Absența geamurilor electrice spate
  • Plasticul din unele zone din habitaclu

În portbagaj, Micra îți deschide un spațiu de 300 de litri, mai mult ca la Polo de la Volkswagen și la Fiesta de la Ford. Rabatezi bancheta și ai la dispoziție 1004 litri, dar nu și o surpafață plană.

Jungla urbană este mediul lui natural, acolo unde consumul nu trece de 7 l/100 km, nici chiar când vrei să fii primul la semafor. 3 metri și 99 de centimetri măsoară micul Micra, cu 17 centimetri în plus în lungime și 8 în lățime față de generația anterioară, alergând acum cu toată forța celor 90 de cai, după titlul de super-mini.

Prețul de pornire pentru Nissan Micra este de 11.990 de euro. În versiune Tekna, datele problemei se schimbă: totul pleacă de la 16.140 de euro.

Nissan Micra (20)

Verdict MissAuto

Original și schimbat radical, Nissan Micra pare că și-a atins scopul. Japonezii au vrut un mini cu personalitate, care să întoarcă privirile în trafic și strategia a funcționat. Este cel mai curajos design al brand-ului Nissan de la Juke încoace, pentru că omida s-a transformat într-un fluture superb. Nu trebuie să te aștepți ca versiunea IG-T cu 90 CP să fie o mașină de curse, dar este perfectă pentru oraș și nu o să te lase la greu în depășiri dacă atingi turația corectă.