Ayrton Senna a plâns ore întregi înaintea ultimei curse. 10 lucruri neștiute despre moartea pilotului

Ayrton Senna

A intrat în peretele de anvelope la 218 km/h în virajul Tamburello. Mașina avea 310 km/h când părăsise asfaltul pistei de la Imola. Atunci s-a sfârșit una dintre cele mai frumoase povești din Formula 1, cea a lui Ayrton Senna. 25 de ani au trecut de atunci.

Iată 10 lucruri mai puțin cunoscute despre moartea lui Ayrton Senna și despre ultimele ore din viața sa:

  • Vineri, în sesiunea de teste, protejatul lui Senna, Rubens Barichello, avusese un accident la 230 km/h. Senna și-a lăsat monopostul la boxe și a fugit la Centrul Medical. Barichello și-a recăpătat cunoștința sub privirile conaționalului său.
  • Triplul campion mondial avea în monopost un steag al Austriei, în semn de omagiu pentru Roland Raztenberger, pilotul care își pierduse viața în același weekend, în timpul calificărilor. Era primul accident fatal din Formula 1 în 12 ani.
  • Distrus, Senna a decis să nu revină în sesiunea de calificări și să nu participe la conferința de presă din acea zi. S-a retras în autocarul care îi era casă pe parcursul weekend-urilor de curse și a plâns ore întregi.
  • Văzându-l șocat de moartea lui Ratzenberger, neurochirurgul Sid Watkins i-a sugerat să nu mai concureze și l-a invitat la o partidă de pescuit. Senna i-a spus că nu se poate opri.
  • Distrus, Senna a decis să nu revină în sesiunea de calificări și să nu participe la conferința de presă din acea zi. S-a retras în autocarul care îi era casă pe parcursul weekend-urilor de curse și a plâns.
  • Înaintea cursei de duminică, Ayrton Senna și Alain Prost au plănuit să se întâlnească înaintea Marelui Premiu al statului Monaco pentru a discuta despre siguranță în Marele Circ. Întâlnirea nu a avut loc niciodată.
  • În ziua cursei, la sugestia lui Niki Lauda, Senna trebuia să conducă un grup care urma să pună la punct o serie de elemente care ar fi făcut monoposturile mai sigure.
  • În urma unui accident care a avut loc la startul cursei, Safety Car-ul, un Opel Vectra, a intrat pe circuit. Senna a accelerat până în dreptul sedanului și i-a făcut semne pilotului Max Angelelli să se grăbească. Safety Car-ul a ieșit de pe circuit în turul numărul 6, cu un tur înainte de accidentul brazilianului.
  • A fost scos din mașină la minute bune de la accident, când echipa medicală a sosit la fața locului. Stewarzii nu aveau voie să intervină.
  • Neurochirurgul Sid Watkins, cel care îi sugerase să se retragă din Formula 1, a fost cel care a efectuat traheotomia după ce Senna a fost scos din mașină, înainte ca acesta să fie transportat cu elicopterul la Spitalul Maggiore.
  • Inima lui Ayrton Senna a încetat să mai bată la ora 18:37, pe 1 mai 1994. Brazilianul de legendă a fost declarant mort la ora 18:40.

    Vezi filmul accidentului pe www.autoexpert.ro.

Adaugati comentariu