Probabil că a fost o eroare în industria auto la un moment dat, pentru că internetul este plin de fotografii cu Porsche Cayenne în versiune pick-up. Dar stați, mai avem o șansă! Este doar un proiect realizat de un artist digital.
SUV-ul ultra sportiv transformat în cal de povară? Un designer digital din Ungaria, care lucrează sub pseudonimul XTomi, a fost cel care a făcut conversia. Celor de la Stuttgart nici nu le-a trecut prin cap să se ia la întrecere cu rivalii premium locali, Mercedes, care au lansat de curând primul prick-up din istoria brand-ului de lux, X-Class.
Rămâne să vedem un BMW X5 sau un Audi Q7 transformate în pick-up. Ce ziceți, vi s-ar părea complet nepotrivit?
Ajuns la a treia generație, noul Porsche Cayenne a fost prezentat săptămâna trecută la Frankfurt, cu motorizări noi și direcție integrală.
Construit pe platforma MLB, pe care o împarte cu frații rivali Audi Q7 și Bentley Bentayga, Cayenne este a reușit o dietă de 65 kg, deși este cu 63 mm mai lung ca predecesorul său. Cayenne cântărește acum 1.985 de kilograme (2.040 kg în contul celei mai grele versiuni). Chiar dacă luneta este acum mai înclinată, portbagajul oferă un spațiu cu 100 de litri mai generos: 770 de litri.
Mai sportiv și mai confortabil ca niciodată, noul Cayenne vine acum cu tracțiune integrală standard și opțional suspensie activă Porsche 4D sau suspensie pneumatică cu trei camere și barele stabilizatoare active PDCC.
În momentul lansării, vor fi disponibile două versiuni cu motorizări pe benzină cu șase cilindri: Cayenne 3.0 litri turbo cu 340 CP și 450 Nm și Cayenne S, 2,9 litri bi-turbo cu 440 CP și 550 Nm. Aceasta din urm[ ajunge de la 0 la 100 km/h ]n doar 5,2 secunde (4,9 secunde) cu Sport Chrono, în drumul său spre viteza maximă de 265 km/h. Cele două motoare sunt cuplate la o transmisie automată nou-nouță cu opt rapoarte.
Interiorul vine cu layout-ul deja familiar, preluat de la Panamera, cu ecran tactil de 12,3 inchi, poziționat central. Sistemul multimedia poate fi comandat și vocal.