Mazda părea să se opună tendinței de electrificare, dar era doar o iluzie. Japonezii vor oferi un model mild hybrid, plug-in hybrid sau full electric pentru fiecare dintre modelele din gamă.
Mazda se aliniază tendințelor industriei auto și deschide o linie rezervată modelelor eco la uzina din Hiroshima. Primul model electric al niponilor vine însă abia în 2019, iar primul plug-in hybrid va ajunge pe piață în 20121. Japonezii au planuri mari și promit să se miște rapid. Până în 2035, întreaga lor gamă va fi disponibilă și în versiune “verde”.
Unul dintre oficialii din conducerea companiei, Ichiro Hirose, spune că Mazda mizează pe o strategie prin care brand-ul din Hiroshima să atragă clienții interesați de mașini prietenoase cu mediul care, până acum, au preferat alte brand-uri.
Prima mașină electrică cu logo-ul Mazda în grilă va fi una de clasă mică, rival pentru Renault ZOE, dar care ar putea beneficia de un range extender: un motor rotativ, care ar crește automomia Mazdei electrice. Modelul va urma limbajul de design prezent în cadrul companiei și ar putea fi inspirat de conceptul RX Vision, prezentat în 2015 la Tokyo.