Cum să alegeți anvelopele potrivite, descifrând marcajele de pe anvelope

anvelope

Căutarea unui set de anvelope pentru mașina ta este o activitate care doar la prima vedere pare simplă. Varietatea modelelor, numărul mare de producători și varietatea pieselor de cauciuc cu prețuri și proprietăți de performanță diferite pot neliniști chiar și pe automobiliștii experimentați.

Pentru a ridica anvelopele fără probleme, ar trebui să respectați un plan simplu. El este cel care va lua în considerare toate caracteristicile principale și nu va rata un punct important.

Caracterul sezonier al anvelopelor este determinat de compoziția compusului de cauciuc, de caracteristicile modelului benzii de rulare și de alte soluții tehnice concepute pentru a asigura performanța optimă a vehiculului în anumite condiții meteorologice.

Cum să alegeți anvelopele potrivite, descifrând marcajele de pe anvelope

Anvelopele de vară se disting prin rezistența sporită a compusului benzii de rulare și prin rezistența la uzură, chiar dacă intră în contact cu suprafața fierbinte. Modelul este ales în funcție de tipul de suprafață rutieră pe care circulă în principal mașina.

Anvelopele de iarnă sunt mai moi – aceasta este o necesitate datorată particularităților cauciucului de a se întări și de a deveni fragil atunci când temperatura ambiantă scade. Banda de rulare se distinge printr-un număr mai mare de canale transversale care îmbunătățesc caracteristicile de aderență, o dimensiune mai mare a canelurilor pentru evacuarea masei de zăpadă și numărul acestora.

anvelope
Imagini preluate din autodoc24.ro

Anvelopele pentru toate sezoanele se situează între versiunile de vară și de iarnă în ceea ce privește moliciunea compusului de cauciuc. Modelul benzii de rulare este un compromis între caracteristicile de tracțiune, rulare, manevrabilitate și frânare ale vehiculelor cu anvelope de vară și de iarnă. Anvelopele pentru toate anotimpurile se uzează prea repede la temperaturi ridicate.

Anvelopele cu crampoane sunt un tip de anvelope de iarnă care sunt cele mai confortabile pe drumurile înghețate datorită crampoanelor metalice încorporate în banda de rulare. Dar utilizarea regulată pe drumuri dure și uscate face ca știfturile să se uzeze rapid și să deterioreze suprafața drumului.

Există însă și alte motive pentru care un pneu poate exploda pe șosea și care pot fi evitate.

  • Presiunea necorespunzătoare a anvelopei (acest lucru face ca anvelopa să se supraîncălzească și să distrugă structura)
  • Deteriorarea mecanică a anvelopei (tăieturi, hernii, bucăți proeminente de corzi și fire metalice)
  • Deteriorarea anvelopei cauzată de obiecte străine care ies din anvelopă, ceea ce duce la scăderea presiunii în anvelopă.
  • Uzura severă a anvelopei (adâncimea benzii de rulare a anvelopei nu trebuie să fie mai mică de 1,6 mm, în conformitate cu normele rutiere).
  • Îmbătrânirea cauciucului și pierderea elasticității acestuia (mici fisuri pe suprafața anvelopei sunt vizibile vizual).
  • Utilizarea unei anvelope cu banda de rulare sudată. (Anvelopele uzate sunt prelucrate și se sudează un nou strat de bandă de rulare. Aceste anvelope sunt prost echilibrate și au o durată de viață scurtă, ca să nu mai vorbim de performanțele lor slabe. Ele sunt predispuse la desprinderea benzii de rulare, ceea ce duce la defectarea anvelopei.

Orientări generale pentru montarea anvelopelor pe autovehicule

Nu amestecați diferite modele și tipuri de anvelope pe diferite roți ale mașinii – acest lucru afectează siguranța și capacitatea de întreținere a componentelor mașinii.

Schimbați întotdeauna anvelopele în funcție de sezon: Conducerea pe anvelope cu crampoane vara distruge anvelopele, distruge asfaltul și este nesigură din cauza tracțiunii extrem de scăzute; conducerea pe anvelope de iarnă fără crampoane vara duce la o abraziune extrem de rapidă a acestui cauciuc de iarnă (este mult mai moale decât cauciucul de vară) și este nesigură din punct de vedere al tracțiunii, mai ales când este încălzit (la depășirea virajelor rapide, frâne puternice); conducerea pe anvelope de vară iarna este extrem de nesigură din cauza tracțiunii foarte scăzute a anvelopelor.

Înlocuiți la timp anvelopele uzate cu altele noi. Conform reglementărilor, anvelopele de vară pentru autoturisme cu o adâncime reziduală minimă a benzii de rulare de 1,6 mm și anvelopele de iarnă cu o adâncime reziduală a benzii de rulare de 4 mm sunt considerate inutilizabile.

De asemenea, este interzisă utilizarea anvelopelor dacă indicatorul de uzură apare în același plan cu suprafața benzii de rulare și dacă există fisuri și crăpături în anvelopă.

 

Adaugati comentariu