Cei mai buni meseriași din service-urile din toată țara se bat pentru titlul de MECANICUL ANULUI 2022!

MECANICUL ANULUI

Au început înscrierile pentru cea mai populară competiție profesională din sectorul reparațiilor auto din România: MECANICUL ANULUI. Finala ediției 2022 are loc pe 12 noiembrie la GlobalWorth Tower în București. Marele premiu este o mașină Citroen C3, la care se adaugă premii în bani, cursuri de calificare sau alte surprize. Competiția se adresează oricărui pasionat de mecanică în vârstă de peste 18 ani. Preselecțiile se desfășoară la nivel național, iar  înscrierile pentru etapa preliminară sunt deschise pe www.mecaniculanului.ro./ până pe 30 octombrie. Organizator: AD Auto Total.  

MECANICUL ANULUI – Olimpiada industriei de reparații auto

Un mecanic auto care rezolvă orice motor, pentru orice model de mașină în maxim 20 de minute? Un diagnostician auto care poate identifica și remedia orice problemă ar avea computerul de bord? Există. Și se bat (cu miile) pentru titlul de MECANICUL ANULUI 2022. Înscrierile sunt acum deschise online, pe site-ul oficial al competiției, www.mecaniculanului.ro, pâna pe data de 30 octombrie inclusiv.

MECANICUL ANULUI

Bătălia geniilor în salopetă, ajunsă anul acesta la a 11a ediție, a fost creată pentru a demonstra României rigurozitatea și perseverența din care e făurit un campion. Peste 14.000 de mecanici, vulcanizatori și diagnosticieni auto din toată țara au participat la edițiile anterioare ale concursului. Gala finală s-a ținut, rând pe rând, la București, Cluj-Napoca și Brașov. Competiția se adresează oricărui pasionat de mecanică în vârstă de peste 18 ani.

Gabriel Zane, Director Marketing AD Auto Total

„Dacă Ford Model T, prima mașină produsă în masă in istoria automobilelor, avea 43 de piese, o mașină normală are azi în jur de aproximativ 30.000 de piese și componente, și poate ajunge și până la 90.000. Ce vreau să realizăm cu toții este că profesioniștii care lucrează în service-urile multimarcă au nevoie de un nivel imens de cunoștințe, care trebuie permanent actualizate”.

Ionuț Ion, trainer Academia Auto, membru al juriului

„Primele avioane aveau un card de memorie de 416 kb. O Dacie Logan are azi 4 calculatoare cu o memorie de 4GB fiecare, de 10.000 de ori mai mult; un BMW seria 5 are aproape 100 de calculatoare. Diagnoza a evoluat într-un ritm amețitor.

La mecanică, au apărut multe SDV-uri, folosești scule speciale, reglajele se fac cu aparate, sistemele sunt mult mai complexe. Vulcanizarea se raportează acum la componente electronice, iar vopsitoria auto este locul unde mașina ta stă cel mai mult timp în service – e un serviciu ajuns la stadiul de artă’’. „Mulți șoferi se plâng de calitatea serviciilor din service-urile auto, dar gândiți-vă cât de repede se schimbă ecosistemul auto: dezvoltarea tehnologică accelerată, electrificarea motorizărilor, conectivitatea, autonomia, digitalizarea, toate reprezintă transformări fundamentale. Noi credem că România are meseriași pe care putem conta și pe care trebuie să-i respectăm, care zi de zi se întrec pe ei înșiși.

MECANICUL ANULUI – Performanțele lor se traduc în siguranța noastră, a tuturor, în trafic.

Pentru noi, concursul MECANICUL ANULUI este mai mult decât o simplă competiție: AD AUTO TOTAL, lider al pieței de distribuție de piese auto în România, îi susține de peste 25 de ani pe acei profesioniști care-și practică meseria la superlativ” adaugă Gabriel Zane.

MECANICUL ANULUI

Ciprian Tăbăcaru, câștigător MECANICUL ANULUI 2021, secțiunea Diagnoză: „Ai nevoie de răbdare, dorința de cunoaștere și dorința de reușită ca să fii un diagnostician auto bun: meseria asta presupune verificarea parametrilor în care functioneaza componenetele sistemului mașinii, citirea valorilor reale și compararea cu cele nominale. Eu eram conștient de nivelul meu și înainte să particip la compeție – îl simțeam în clienții care se reîntorceau în service mulțumiți.

Competiția MECANICUL ANULUI a venit ca o confirmare, dar cu toate astea, simt că încă mai sunt foarte multe de învățat. Sursele mele de învățare au fost la început liceul auto, a urmat facultatea, iar apoi am început să particip la cursuri de formare, care sunt cele mai eficiente, continuând cu cărți de specialitate, documentații tehnice și Internet.”

Cum se desfășoară competiția

In această ediție, cei interesați se pot înscrie secțiunile MECANICĂ, DIAGNOZĂ, VOPSITORIE sau VULCANIZARE.

  • Până pe 30 octombrie inclusiv, aspiranții la marele titlu sunt așteptați pe site-ul www.mecaniculanului.ro pentru a rezolva un test grilă preliminar.
  • VOPSITORIE: cei mai buni 5 participanți se vor califica în a 2a etapă, care se va desfășura pe data de 4 noiembrie într-un service auto,și constă într-o probă practică de identificare și remediere a unei probleme apărute în procesul de vopsire. Cei mai buni 2 concurenți se califică în finală.
  • După testul grilă, cei mai bine cotați 50 mecanici, 50 diagnosticieni și 2 vulcanizatori trec direct în semifinală, care va avea loc în București, pe 12 noiembrie. Finala e un spectacol live: la MECANICĂ AUTO, ultimii 2 concurenți rămași în cursă au de executat, succesiv, o operațiune mecanică, în maxim 20 de minute. Cel care urmează procedura corectă și obtine timpul cel mai bun câștigă un premiu în valoare de 2000 EUR. La DIAGNOZĂ, 10 semifinaliști trec printr-o probă de tipul „Știi și Câștigi” (proba pupitrelor), unde cel care are cel mai rapid răspuns corect merge mai departe. Ultimii doi rămași în cursă își vor testa limitele într-o întrecere tensionată: două mașini identice pe scenă, cu aceeași defecțiune, pe care trebuie s-o repare în 30 de minute!

Regulamentul integral al competiției e disponibil aici.

MECANICUL ANULUI 2022 este un eveniment susținut de BOSCH, CASTROL, HENGST (DIAMOND partners), VALVOLINE (Platinum partner), ATE, TEXA (Gold Partner).

Adaugati comentariu