Cele mai frumoase și mai periculoase drumuri din lume

Drumul Atlanticului

Transfăgărășanul a fost inclus pe lista celor mai frumoase drumuri din lume, pe care trebuie să le străbați la volanul unei mașini măcar o dată-n viață. Alături de șoseaua noastră șerpuită, sunt câteva drumuri în lume care îți taie respirația.

Autostrada Marilor

Autostrada Mărilor, Florida, SUA

Overseas Road (Autostrada Mărilor) leagă insulele din largul statului American Florida. Dacă vi se pare că la noi este misiune imposibilă să construim autostrăzi, aflați că americanii au făcut drumul peste Atlantic în 1938, pe traseul unei vechi căi ferate distruse de un uragan. Traseul include 42 de poduri și un șofer are nevoie de aproximativ patru ore pentru a le străbate pe toate.

Iro-Hazaka

Irohazaka, Japonia.

Șoseaua Irohazaka face legătura între orașul Nikko Central de zona înaltă a prefecturii Tochigi, regiunea Oku-Nikko. Drumul are 48 de curbe și fiecare colt are câte un caracter al alfabetului japonez antic. 48 de viraje și 48 de litere, urcate acolo pe munte în 1954, Irohazaka fiind unul dintre primele drumuri cu asfalt ale Japoniei postbelice.

Atlantic-Road

Drumul Atlanticului, Norvegia

“Este cea mai tare construcție a secolului trecut”, se bat cu pumnii în piept norvegienii, mândri de drumul de 8 kilometri care face legătura între Molde și Kristiansund. Șoseaua urcă peste un teren cu o suprafață dură, în care le-a fost imposibil să construiască, dar cel mai spectaculos sector este cel abrupt, care se ridică peste mare. Nu puțini au fost cei care s-au întors din drum când au văzut valurile lovind în parapetul șoselei.

Drumul Mortii Bolivia

Yungas Norte, „Drumul Morții”, Bolivia.

Bolivienii l-au numit „El Camino de la Muerte” (“Drumul Morții”). În 1995, a fost desemnat cel mai periculos din lume. Este o șosea de 70 de kilometri, care face legătura între La Paz și Coroico, prin Anzii Bolivieni. Este loc acolo pentru o singură mașină, deși se circulă din ambele sensuri, parapetul de protecție este inexistent și drumul este neasfaltat. Statisticile arată că între 200 și 300 de oameni mor anual pe Yungas Norte.

Trecatoarea Stelviso Italia

Trecătoarea Stelvio, Italia.

În Alpii de Est, legând Valtellina și Merano de valea Adige, ajungând la o altitudine amețitoare de 2.757 de metri, se regăsește al doilea cel mai înalt drum pavat din Alpi. Pante foarte abrupte și 48 de viraje foarte strânse, dar cei care au condus pe acolo, susțin că merită efortul, pentru că drumul de pe “acoperișul” Alpilor oferă o priveliște magnifică.

China

Drumul cu tunel Guoliang, China.

13 localnici au construit acest drum în 5 ani, săpând în piatra munților Taihan, din provincia chineză Henan. Mare parte dintre curajoși și-au pierdut viața în timpul lucrărilor. În ciuda greutăților, șoseaua magnifică a fost dată în circulație în 1977. Este, de fapt, un tunel săpat în munte, cu o lungime de 1.200 de metri, o lățime de 4 metri și o înălțime de 5 metri. Traseul a fost denumit „drumul care nu tolerează nicio greșeală”, dar este practic imposibil ca o mașină să se prăbușească în prăpastie.

Transfagarasan-41-620x413

Transfăgărășan, România.

Transfăgărășan este cel mai înalt, mai riscant și mai frumos drum asfaltat din România. A fost construit ca o șosea militară strategică la ordinul dictatorului Nicolae Ceașescu, la începutul anilor ’70 și a dat peste cap resursele financiare și umane ale Republicii. Cât a costat Transfărăgărășanul? 6 520 de tone de expozibil și 400 de vieți pierdute. Sunt cifre neoficiale, pentru că regimul impunea ascunderea unor astfel de date. Cei 90 de kilometri ai șoselei traversează cele mai înalte zone ale Carpaților Meridionali și includ viraje strânse și coborâri abrupte.